دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

تکریم شهید محمد قاسم میرشاهی از دیار دیزباد بالا

مهربان با موجهای دریا (شهیدی از دیزباد علیا تقدیم به وطن سبزمان ایران) 


روزنامه قدس در بخش ویژه ارتش فاتح با نام «صدای بهشت» به معرفی یکی از شهدای دیزبادی پرداخته است

دیزبادی هاهمواره در راه حفظ و حراست از میهن عزیزمان ایران کوشیده اند و شهدا و آزادگان و جانبازان زیادی را به خاک پاک میهن تقدیم داشته اند.آنها تابع حکومتی که، وظیفه حفظ و حراست از آنها را بر عهده دارد، می باشند و در دوران جنگ تحمیلی با دادن جان و مال خود این کلام را در عمل اثبات کرده اند. آنها همچنین در دوران پس از جنگ نابرابر هشت ساله، فداکارانه در سنگر های سازندگی پای همت فشردند ،تا ثابت کنند که بر عهد خویش با نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند می باشند. و شهید محمد قاسم میرشاهی یکی از نمونه های ایثار و از خود گذشتگی در این راه می باشد.


مهربان با موجهای دریا
بینالود !ای دیو سپید پای دربند، سرفرازی قله هایت، استواری رشته کوه هایت، سخاوت دامنه هایت، فرزندانی پرورانده است که در پروازشان سیمرغ را تاب همراهی نیست.

 قهرمانانی که لحظه ها را خاطره کرده اند برای همیشه... محمد قاسم میرشاهی دست پرورده دامنه های زیبای بینالود است، متولد دوم اردیبهشت ماه 1328 در روستای دیزباد علیا از بخش زبرخان نیشابور، مرد جنگ و نهنگ دریای جنوب...

 نمی دانم چرا هر وقت صحبت از جنگ و جبهه می شود، ناخودآگاه ذهن یاد خاکریز و پهنه دشت و بلندای نیزار می افتد، چرا صدای موجها به گوش نمی رسد؟ اما کافی است کمی دقیق تر شویم، سینه گرم خلیج همیشه فارس روایت مردانی را زمزمه می کند که گردآبها و امواج خروشان در برابر اقتدار و صلابتشان سر تعظیم فرود می آوردند، دریادلان ارتش ایران، خالقان حماسه های جاوید حراست از آبهای گرم خلیج نیلگون فارس اند. 

محمد قاسم تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم ادامه داد و بعد در ارتش استخدام شد. اما سادگی و پاکدلی مردم روستا، آن بی پیرایگی بکر و سینه های مالا مال از یاد پروردگار یکتا، مردمانی سختکوش و سازش ناپذیر در برابر ظلم و هتک حرمت اعتقادات و آبرو، ساخته است که ظلم و خیانت طاغوتیان را تاب و تحمل ندارند.

 او نیز پس از مدتی از ارتش استعفا نمود و مترصد آن روزی ماند که برای آنچه در وجودش مقدس بود، لباس خدمت بپوشد. 

چندی پس از پیروزی انقلاب، برای امرار معاش تصمیم گرفت با توجه به رشته تحصیلی، در شرکت برق مشهد استخدام شود.

در همان روزها بود که شعله های جنگ، دامان سبز کشورمان را فراگرفته بود. لحظه موعود فرا رسیده بود و پای ماندن نبود. ناو سروان نیروی دریایی قاسم میرشاهی با لبخندی بر لبش، صبر و گذشت و تواضعش، خاطره پدری مهربان و همسری دلسوز را برای دو فرزند و همسرش زنده نگاه می داشت.

 دل دریایی را به آبهای گرم خلیج سپرد و همراه امواج خروشان سدی شد برابر دژخیمان و در همان روزهای اول جنگ در 59.7.26 در ناوچه مهران واقع در بندر ماهشهر به سوی پروردگار شتافت. پروازی به وسعت آسمان، آن چنان که سیمرغ را در خم یک کوچه جا گذاشت.

یادش گرامی باد استواریم به ایستادگی مردانه شما
نظرات 3 + ارسال نظر
لیدا میرشاهی جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:42 ب.ظ

جناب آقای عادل میرشاهی
سلام
خیلی خوشحال شدم از اینکه دیدم مطلبی را در مورد پدرم روی وبلاگتون گذاشتین و ازتون خیلی ممنونم. البته من متاسفانه شما رو نمیشناسم (و شاید اسمتون مستعار باشه)ولی به عنوان یک خواهر یه گله کوچیک ازتون دارم. امیدوارم به دل نگیرید.
توی مطلبی که نوشتین (دیزبادی ها و بالاخص اسماعیلی ها همواره ...) یه جور تبعیض قائل شدین بین مردم دیزباد که من اصلا همچین موردی رو توی دیزباد و دیزبادی ندیدم. همون طور که میدونید پدر من اسماعیلی نبود ولی مهم اینه که دیزبادی بود. توی خانواده ما هم(اگر ما رو بشناسین خودتون میدونین) هیچ وقت فرق بین اسماعیلی و غیره نبوده. من مطمئنم شما از درج این مطلب منظوری نداشتین ولی بنظر من این نوع مطلب نوشتن باعث تفرقه بین دیزبادیها میشه. من اول رفتم مشخصاتتون رو خوندم و دیدم سنتون ۲۴ ساله و بعنوان یه خواهر بزرگتر این مطلبو براتون نوشتم. امیدوارم به دل نگیرید.
با احترام
لیدا میرشاهی
دوم مرداد ۱۳۸۸

علیرضا میرشاهی چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:22 ب.ظ

باسلام علیرضا میرشاهی مدرس حسابداری دانشگاه ، اگر در مورد تاریخ اقوام میرشاهی مطلبی دارید برایم ارسال نمائید.با نهایت احترام

عادل میرشاهی پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:43 ب.ظ http://adelweb.ir

جناب علیرضا سلام
آدرس ایمیلی در پیامتان نبود که مطالب تاریخی را برایتان ارسال کنم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد