دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

عدالت اجتماعی و آبادی روستای دیزباد نیشابور

«دیزباد وطن ماست»- عدالت اجتماعی یکی از مسائلی است که برخی اوقات مباحثی را به همراه دارد. چندی پیش در فیسبوک تاپیکی را در خصوص توسعه دیزباد مطرح کردم. طبق معمول بحث در خصوص توسعه دیزباد بود. 

البته دوستان هم لطف کردند و نظرات خودشان را مطرح کردند. در این میان یکی از دوستان نوشت: «اصلا چه معنی دارد که اینترنت به دیزباد برود. من نمی دانم کسی که در آخر هفته می خواهد برای آبیاری و کود دهی به دیزباد برود، چه نیازی به اینترنت دارد؟»

مساله این است که واقعا اینترنت چیست؟ آیا ارزیابی ما از اینترنت تنها وسیله ای برای تفریح و سرگرمی است؟ اگر پاسخ ما به این سوال بلی است، یعنی در مورد تلفن نیز باید چنین نظری داشته باشیم. آیا واقعا تلفن وسیله ای برای گذران وقت است؟


همچنین می توان گفت که اتومبیل وسیله ای برای تفریح است.

این موارد قطعا می توانند برای تفریح نیز مورد استفاده قرار گیرند، اما در حقیقت ما از اینترنت برای تفریح استفاده نمی کنیم.

اینترنت منبعی فوق العاده برای کسب دانش است و در جامعه دانایی، برای فعالیت های عمرانی در دیزباد نیازمند این دانش هستیم. بنابراین دیگر اینترنت را یک وسیله لوکس تلقی نمی کنیم. ما اینترنت را برای آموزش دیزبادی ها نیاز داریم.

در ثانی، آیا مردم شهر خونشان غلیظ تر از روستایی ها است یا شرافت نسب بر روستایی ها دارند؟

سوم اینکه در دیزباد ما باید عواملی برای جذب شهری ها ایجاد کنیم. اگر این موارد را در دیزباد فراهم کنیم، زمینه اشتغال در دیزباد را فراهم کرده ایم و در نتیجه می توانیم دیزباد را به عنوان مرکز تمدنی معرفی کنیم که بسیاری از معضلات شهری در آن راه ندارد.

در اینترنت می توان مباحثی را که در سایر روستا ها اجرا می شود، مشاهده کرد و این داستان ها به ما ایده می دهند و می توانیم از این موارد در توسعه دیزباد استفاده کنیم.

خود فیسبوک بهترین محل برای ایجاد فضای دیالکتیک توسعه دیزباد است و در نتیجه می توانیم از ثمرات این همفکری بهره مند شویم. همه این ها اسبابی هستند که می توانند به ایجاد عدالت اجتماعی کمک کنند. عدالت اجتماعی یکی از وظایف دولت است که در بستر قانون گذاری های مجلس شورای اسلامی و نظارت نهاد های نظارتی ایجاد می شود.

شورای اسلامی دیزباد، به عنوان نماینده دولت در دیزباد بایستی تمام تلاش خود را برای ایجاد این عدالت اجتماعی مصروف کند. با این کار ما می توانیم آینده ای درخشان برای دیزباد علیای نیشابور شاهد باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد