دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

قطع درختان در دیزباد ممنوع شد!

«دیزباد وطن ماست»- قطع درختان سپیدار، بید، اشن، چنار، گریزم (تیره نارون) و حتی گردو و توت که در حاشیه باغ ها و کنار رودخانه ها قرار دارند در منطقه حفاظت شده دیزبادبالا ممنوع شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، این موضوع را مهندس یاری مسئول حفاظت منابع طبیعی شهرستان نیشابور در بازدیدش از یگان حفاظت  دیزباد اعلام کرد.

این ابلاغیه بر اساس هماهنگی های به عمل آمده میان ادارات منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور و شورای اسلامی دیزباد علیا تصویب و اعلام شد.

مهندس کردی رئیس شورای اسلامی در گفتگو با دیزباد وطن ماست ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: از این پس کسانی که اره برقی دارند برای قطع هرگونه درختی باید از اداره منابع طبیعی مجوز دریافت کنند. لذا هر گونه کار و فعالیت آنها با هماهنگی ادارات ذیربط و شورای اسلامی انجام شود.

وی در ادامه گفت: یگان حفاظت دیزباد با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد کرد.

کفتنی است در سال گذشته تعداد زیادی از درختان بیدستان دیزباد سوزانده و بریده شده اند و این اقدام شورای اسلامی دیزباد می تواند گامی موثر در جلوگیری از این اقدامات سودجویانه غیر اخلاقی باشد که آثارش بر طبیعت دیزباد غیر قابل انکار است.



دهیاری دیزباد برای تنویر افکار عمومی دلیل این اقدام را جلوگیری از اقدامات متجاوزگرانه به محیط زیست اعلام کرده و فهرستی از فواید درختان برای محیط زیست دیزباد را منتشر کرد:


  1. موجب تلطیف هوا و زیبائی طبیعت روستای گردشگری دیزباد می شود.
  2. وجود آنها در حاشیه رودخانه ها مانع خسارت سیل به باغ ها می شود.
  3. بهترین باد شکن هستند (بادهای موسمی خرداد و تیر ماه دیزبادبالا)
  4. ریشه آنها به عنوان گابیون طبیعی عمل کرده و با فشرده نمودن سنگ و خاک بستر رودخانه موجب جاری شدن آب در سطح رودخانه شده و از نفوذ آب به اعماق زمین جلو گیری می کنند. این مورد بویژه در مسیر نوحصار، بازه راه و رودخانه پایین و همچنین مسیرهای تخت شاه و سر غرقاب تا سر مزار  اهمیت فراوان دارد.
  5. به دلیل ارتفاع بلند از تابش زننده خورشید در روزهای گرم تابستان به درختان و محیط باغ جلو گیری کرده و از میزان تبخیر و تعریق می کاهد در نتیجه رطوبت خاک بیشتر می ماند و از تشنگی درختان کاسته می شود.
  6. به عنوان میزبان برخی آفات (مثلا شپشک واوی سیب، الو وگیلاس) عمل کرده و موجب کاهش خسارت به باغ های میوه می شوند.
  7. بهترین جایگاه برای ساختن آشیانه پرندگان بوده و مانع مهاجرت آنها از دیزباد می شوند. (پرندگان نیز به عنوان شکار چی آفات درختان عمل می کنند و همچنین پرنده نگری یکی از جلوه های جذب توریست به روستای گردشگری دیزباد می باشد.)
  8.  با برداشت علمی و صحیح تنه این درختان می توان از چوب انها برای موارد گوناگون استفاده کرد.
امید است هم ده دیاران عزیز با آگاهی از محاسن این درختان مفید اطلاعات خود را به دیگران منتقل و با احساس مسئولیت همگانی بتوانیم بر حفظ و توسعه منابع طبیعی روستای زیبایمان دیزباد بیفزائیم. 

نظرات 4 + ارسال نظر
سیما جمعه 19 دی‌ماه سال 1393 ساعت 02:22 ب.ظ

واقعا شرم داره سوختن درخت به این شکل قبیح ، خدا اینها را نبخشه

nil جمعه 19 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:57 ب.ظ

درختان[ کهنسال ] گردو ,سپیدار، بید، ..........، را پلاک کوبی و ثبت درخت ......را شناسنامه دار کنید

شرکت نرم افزاری ترز رایان چهارشنبه 24 دی‌ماه سال 1393 ساعت 02:58 ب.ظ http://irandehyar.com

بسمه تعالی
به دهیار محترم
با سلام
احتراما به استحضار می رساند شرکت ترز رایان افزار، ارائه دهنده خدمات نرم افزاری در راستای ارائه راهکارهای نوین و تحول بنیادین و علمی دهیاری ، نرم افزار جامع مدیریت دهیاری ترز را با مشخصات کلی زیر خدمت جنابعالی معرفی می نماید. اطلاعات کامل، بهمراه فیلم معرفی و امکانات و کاربردهای نرم افزار در سایت www.irandehyar.com قابل مشاهده می باشد.
با توجه به اینکه دهیار بعنوان مدیر ارشد روستا می باشد و هر مدیری برای مدیریت قویتر، نیاز به اطلاعات در حیطه کاری خود دارد، ناگزیر نیاز به ابزاریست برای مدیریت اطلاعات، تا در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه بتوان به آمار و اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشت.
با توجه به این نکته، نرم افزار جامع مدیریت دهیاری ترز با امکانات زیر در اختیار جنابعالی خواهد بود
برخی از امکانات کلی نرم افزار جامع دهیاری ترز :
ثبت کلیه اطلاعات اعضای روستا(کلیه اطلاعات شناسنامه ای، شغلی، تحصیلی، سرپرستان خانوار، اعضای خانوار و ...)، سیستم ثبت نامه های ارسالی و دریافتی با قابیلت ایجاد و ویرایش و حذف نامه، مدیریت مصوبات شورا، سیستم ارسال پیامک (SMS) به اهالی محل جهت صرفه جویی در هزینه و زمان اطلاع رسانی (اعیاد، مراسم، وقایع و ...) ، سیستم اتوماسیون عوارض( ثبت و صدور خودکار عوارض زباله، ثبت و صدور خودکار عوارض سطح روستا، ثبت و صدور خودکار عوارض کسب و کار و ...)، ثبت کلیه اماکن مسکونی و تجاری سطح روستا، ثبت کلیه اماکن مذهبی و عمومی، ثبت کلیه اطلاعات ادوات کشاورزی به منظور تخصیص سوخت، ثبت نوع سوخت ادوات، ثبت زمینهای سطح روستا، ثبت اطلاعات کلیه چاههای روستا به همراه اطلاعات پروانه و جواز، ثبت زمینها به همراه اطلاعات سند و سهم هر شخص در اسناد مشاعی، ثبت کلیه زمین ها، املاک، ادوات و بناهای یک شخص خاص، اطلاعات آماری سطح روستا، قابلیت گزارش گیری از سرپرستان خانوار، قابلیت گزارش گیری از متولدین هر سال جهت ارائه به ثبت احوال، قابلیت گزارش گیری از متوفیان هر سال، قابلیت چاپ اطلاعات دلخواه اشخاص، قابلیت گزارش گیری از نامه ها ی ارسالی و دریافتی، قابلیت گزارش گیری از ادوات، قابلیت گزارش گیری از اماکن و دهها گزارش دیگر به همراه قابلیت تبدیل به Excel ‌،‌PDF ،‌Word ، RTF.
همچنین در تازه ترین بروزرسانی نرم افزار:
سیستم عوارض گیری با قابلیت پیشرفته فرمول نویسی جهت تعریف هر نوع عوارض دلخواه به سیستم اضافه گردید. همچنین اتوماسیون پروانه ساختمان (مدیریت دفترچه پروانه ساختمان بهمراه اطلاعات مالک و ملک و ناظر و گواهی عدم خلاف و...)
و در بخش خانوار نیز قابلیت ثبت تصاویر افراد بهمراه تصویر کارت ملی و شناسنامه افراد اضافه گردید
و با توجه به درخواست دهیاران از مناطق مختلف کشور، سیستم ثبت پروژه های عمرانی با قابلیت مدیریت و گزارش گیری، مدیریت اموال دهیاری، ماشین آلات دهیاری و... نیز اضافه گردید
همچنین نرم افزار دهیاری ترز، افتخار دریافت گواهی تایید فنی نرم افزار از شورای عالی انفورماتیک (زیر نظر ریاست جمهوری) را در کارنامه خود دارا می باشد
در پایان، شرکت ترز در راستای تحول در حوزه اطلاع رسانی دهیاری ، سامانه ارسال پیامک بصورت رایگان در اختیار دهیاران قرار خواهد داد.
امید است بتوان با استفاده از تکنولوژی روز، در راستای پیشبرد اهداف نظام و تحول روستا گامی برداشته و افتخار همکاری داشته باشیم.

تلفن تماس: 32253536-011 ، 32258549-011
09112153147- 09112177925
شرکت ترز رایان افزار

mita دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:35 ب.ظ

شرکت نرم افزاری ترز رایان ..........آفرین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد