دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

متن سخنرانی رئیس شورای اسلامی دیزباد در گزارش دور چهارم

«دیزباد وطن ماست»- سخنرانی منصفانه، عاقلانه و روشنگر مهندس محمود کردی در جلسه گزارش کار شورای اسلامی دیزباد در مسجد نکات عمیقی دارد که در صورت توجه می بینید که چارچوب های یک نظریه قوی توسعه ای در پس فعالیت های شورای اسلامی در دیزباد وجود داشته است.

توصیه می کنم که این سخنرانی را با دقت بخوانید. این سخنرانی در روزهای آتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

سخنرانی رئیس شورای اسلامی دیزباد در برنامه شب 12 فروردین

همان‌طوری که پیش‌تر مطلع شدید، گزارش عملکرد سه و نیم ساله اجرائی و مالی شورای اسلامی دیزباد در روز 12 فروردین در محل مسجد دیزباد با حضور مردم ارائه شد. در ابتدای برنامه، مهندس کردی سخنانی ایراد نمودند که گزیده‌ای از آن چنین است:

عرض سلام و ادب و احترام دارم حضور هم ده دیاران محترم، مجدداً عید نوروز این میراث کهن ایرانیان را حضور شما تبریک عرض می‌کنم. صحبت‌هایم را شروع می‌کنم با این جمله گران‌قدر و جهان‌شمول قرآن کریم که می‌فرمایند: «مصالح ساختمان بهشت را نیکوکاری فراهم می‌کند» امیدواریم خداوند آنچه را که می‌گوییم و آنچه را که عمل کردیم به‌حساب نیکوکاری ما منظور نمایند.

لازم می‌دانم در ابتدای برنامه یادی بکنم از تمامی خدمت گذاران و بزرگواران روستایمان، از ملا طالب علی گرفته تا کدخدا آقاجان، جناب آروین، شوراها و دهیارهای سابق و به‌ویژه آن تعداد از نیکوکاران دیزبادی که نه کدخدا بوده‌اند و نه شورا، ولی خدمات آن‌ها از هر کدخدا و شورایی بیشتر بوده است و اغلب کارهای عمرانی دیزباد مرهون زحمات آن‌هاست. برخی در بین ما نیستند و تعدادی همین امشب در مسجد حضور دارند. همچنین تلاش تعدادی دیگر از دوستانمان در فضای مجازی حدی بیکران دارد که به‌عنوان معلمان دلسوز دنیای مدرن در هرزمانی و هر مکانی از خدمات آن‌ها بهره جسته‌ایم، امیدوارم همه این نیکان، سلام و درود خالصانه ما را پذیرا باشند.

اگر یادتان باشد ما در مردادماه 92 یعنی حدود چهار سال قبل و بعدازاینکه به‌عنوان شورا انتخاب شدیم در همین مسجد از مردم دعوت کردیم و در حضور آن‌ها برنامه‌های شورا برای چهار سال پیش رو را گفتیم. در آن زمان گفتیم چه هدفی داریم و می‌خواهیم چه‌کاری انجام دهیم، البته در آن زمان هیچ برنامه‌ای وجود نداشت که ما بخواهیم آن را ادامه دهیم، هیچ نامه و یا سابقه‌ای نیز وجود نداشت و ما تمام برنامه‌هایمان را خودمان تهیه و کارها را از صفر شروع کردیم. در همان روز به شما قول دادیم که در آخرین نوروز دوره خدمتمان گزارش عملکرد به شما بدهیم و امشب موعد آن رسیده که گزارش عملکرد سه و نیم ساله‌مان را تقدیم حضور شما کنیم.

از این به بعد هر شورایی که بخواهد به دیزباد بیاید باید همین کار را انجام دهد یعنی در ابتدای خدمت برنامه کاری خود را ارائه کند و در پایان دوره گزارش عملکرد به مردم بدهد. مطمئناً این خواسته هر دیزبادی فرهیخته و دلسوزی می‌باشد. بدین ترتیب مردم از خلاقیت‌ها، فعالیت‌ها، صداقت و درستی و... اعضاء شورا مطلع می‌شوند و سمت‌وسوی مدیران در جهت توسعه و تعالی دیزباد خواهد بود. همه شما می‌دانید که دولت در طول چهار سال گذشته در شرایط اقتصادی بدی بوده است و پول بسیار کمی در اختیار داشته است، از طرفی بی‌نظمی و هرج‌ومرج دیزباد نیز در اوج بوده است. در این شرایط نامطلوب ما بیش از 65 فعالیت درزمینهٔ های مختلف داشته‌ایم که در تعدادی از آن‌ها رتبه کشوری، استانی و شهرستانی را کسب کرده‌ایم و امشب تا جایی که وقت اجازه دهد در مورد برخی موضوعات صحبت می‌کنیم.
 
البته خبرها و گزارش کامل هر فعالیت در زمان خودش از سایت، فیس بوک و تلگرام شورا پخش‌شده است که در هر زمان قابل‌مشاهده است. در این شرایط سخت ما باید چه‌کار می‌کردیم؟ زمانی که نه پول دولتی بوده و نه پول مردمی، راه‌حل و موتور محرکه ما چه بوده است؟
ما چه سرمایه‌ای داشته‌ایم؟ با دست‌خالی چه‌کاری می‌شود انجام داد؟ امشب من سرمایه‌هایی را که شورا در اختیار داشته و از آن‌ها استفاده مدیریتی کرده خدمت شما عرض می‌کنم:


1-سرمایه اول ما، عشق و علاقه اعضای شورا و دهیار به وطنشان دیزباد بوده است که از مال و جان، علم و تجربه و حیثت و آبرو خود هزینه کرده‌اند. اگر قدری بی اندیشید درخواهید یافت که شورا بودن نه برای ما مقام و منصبی است و نه محل رزق و روزی
2- سرمایه دوم ما صداقت و درستی اعضای شورا و دهیار بوده که بهترین سرمایه هر انسانی است. صداقت و درستی موجب اعتماد مردم و اعتماد مردم و بزرگ‌ترین سرمایه شورا بوده است. البته اعتماد مردم و اعتبار هرکسی به عملکرد سال‌های زندگی او و حتی خانواده‌اش برمی‌گردد و مردم زمانی به کسی اعتماد می‌کنند که در رفتار و اخلاق و عملکرد او شایستگی ببینند.
نتیجه اعتماد مردم به اعضای شورا چه بوده و چه بهره‌ای برای توسعه دیزباد داشته است؟ اولینش پشتیبانی اخلاقی و رفتاری از شورا و ایجاد روحیه برای حرکت بوده است. در کنارش، کمک‌های مالی و غیر نقدی مردم قرار داشته است که توان و سرعت حرکت را افزایش داده است. وقتی دوست و همکلاسی عزیزم آقای عباس میرشاهی از آمریکا 17 میلیون تومان برای احداث المان فرهنگ در پیش تخت گاه می‌فرستند به دلیل عشق و علاقه‌اش به وطن و فرهنگ دیارش هست و همچنین اعتمادش به‌راستی و درستی و مدیریت صحیح اعضای شورا.
وقتی صدها نفر از دیزبادی ها و غیر دیزبادی ها از داخل و خارج به شورا کمک می‌کنند بدین معنی است که به اعضای شورا و دهیار اعتماد دارند؛ بنابراین همراهی مردم است که در سایه اعتماد و اتکا به مدیریت صحیح شورا تولیدشده و موتور محرکه می‌شود، به‌راستی چرا درگذشته این‌گونه کمک‌ها نبوده است؟

تمام‌کارهایی که در طول چهار سال گذشته انجام داده‌ایم، چه‌کار دولتی و چه غیردولتی، شروع به کارش با پول مردم بوده است. الآن شرایط کشور با سابق تغییر کرده است و دولت برای اجرای اغلب طرح‌ها، ابتدا خودیاری مردم را طلب می‌کند و تاکنون تمام طرح‌هایی که در دیزباد اجراشده نیز به همین شکل بوده است. به‌عنوان‌مثال:
-قبل از اینکه شرکت گاز اقدام به اجرای خط انتقال گاز به دیزباد نماید، ما با پول مردم 5/5 کیلومتر، جاده گاز را ساخته‌ایم
- قبل از اینکه دولت جاده آروین را آسفالت نماید ما 28 میلیون تومان خودیاری پرداخت کرده‌ایم
- قبل از اینکه دولت 200 میلیون تومان برای بوستان پیش تخت گاه تصویب کند، ما از پول مردم 2 میلیون تومان هزینه تهیه طرح پرداخت کردیم، بیش از 1000 اصله نهال توسط مردم کاشتیم، چهار سال اعضای شورا و دهیار آن را بدون مزد و مواجب آبیاری کردند و حالا دولت مبلغ 75 میلیون تومان به‌حساب دهیاری دیزباد واریز نموده است
- اگر پنج پارکینگ در دیزباد ساخته‌ایم، ابتدا مردم کمک کردند و به کارگری آمدند و حدود 5 میلیون تومان خودیاری نقدی پرداخت کردند، سپس دولت حدود 18 میلیون تومان کمک کرد
- اگر ما در چهار سال گذشته، با ایجاد نگهبانی و یگان حفاظت، دیزباد را امن نگه‌داشته‌ایم، با پول و کمک‌های مردمی بوده است
- اگر مدرسه دیزباد را ترمیم و بازسازی و راه‌اندازی کرده‌ایم با پول مردم بوده است
- اگر 54 چراغ پارکی در پنج نقطه دیزباد نصب‌کرده‌ایم با پول مردم بوده است
- اگر 18 دستگاه سرویس بهداشتی در اماکن گردشگری ساخته‌ایم با پول مردم بوده است. و بسیاری دیگر...
بنابراین توجه می‌فرمایید که همه این کارها با کمک مردم انجام‌شده است و این روشن است مردم وقتی کمک می‌کنند و پول می‌دهند که به صداقت و درستی اعضای شورا و دهیار اعتماد داشته باشند و بدانند و ببینند که پولشان به‌جا خرج می‌شود و مدیریت صحیحی وجود دارد.

3-سرمایه سوم ما علم، تجربه و سوابق کاری اعضاء شورا در ادارات دولتی بوده است که موجب پشتوانه دولتی ما بوده است.
 وقتی خانم دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و ریاست سازمان محیط‌زیست کشور به دیزباد می‌آیند و اعلام می‌کنند دیزباد برترین روستای ایران در حفظ محیط‌زیست است و سپس لوح تقدیر به ما می‌دهند نتیجه چیست؟
وقتی دکتر مظفری فرماندار محترم نیشابور جلسه شورای برنامه‌ریزی را با بیش از 100 مسئول و کارشناس در دیزباد برگزار می‌کنند و بعد بودجه آسفالت جاده آروین را می‌دهند برای چیست؟
وقتی چندین مدیرکل، نمایندگان مجلس و ده‌ها مقام استانی و شهرستانی در جشن زیبا و خاطره‌انگیز روز معلم دیزباد شرکت می‌کنند و سپس 65 میلیون تومان برای سنگ‌فرش کوچه‌ها تخصیص می‌دهند برای چیست؟
وقتی فرماندار در طول چهار سال، پنج نوبت به دیزباد می‌آیند و با کمک دکتر مروی نماینده محترم مجوز گازرسانی از وزارت نفت را برای دیزباد می‌گیرند نتیجه چیست؟
 همه این‌ها برای این است که تمامی اعضاء شورا و دهیار 30 سال سابقه درخشان دولتی دارند و می‌دانند چه‌کار کنند و چگونه امور را مدیریت نمایند.
شما به‌خوبی می‌دانید که هرکدام از اعضاء شورا و دهیار تخصص خاصی داشته و در رشته‌ای جداگانه مهارت دارند و کارها و برنامه‌های ما از روز اول برنامه‌ریزی‌شده و میان ما تقسیم‌شده است و با هماهنگی کامل اجراشده‌اند.
4- سرمایه چهارم ما اتحاد و یگانگی اعضای شورای اسلامی و دهیار بوده است. بنا بر گفته دکتر مظفری دیزباد جزء معدود روستاهایی است که در آن شورا به معنای واقعی وجود دارد. ما تمام‌کارها و برنامه‌هایمان را با همکاری و مشورت یکدیگر انجام داده‌ایم، اگرچه در برخی موارد اختلاف‌نظر داشته‌ایم ولی خروجی همیشه یک‌چیز بوده است

5- سرمایه پنجم ما داشتن حساب‌وکتاب دقیق از دخل‌وخرج طرح‌ها و برنامه‌هایمان بوده است که باشهامت تمام، هم پاسخگویی دولت هستیم و هم ملت. وقتی شخصی مثل آقای محمد شریف خافی با چهل سابقه مدیریت بانکی مسئولیت امور مالی ما را به‌صورت رایگان بر عهده‌دارند، همین امشب و بعد از استماع گزارش ریز و دقیق امور مالی توسط ایشان، پاسخگوی هر سؤال منطقی و عاقلانه شما هستیم.

6- سرمایه ششم ما کارها و برنامه‌های فرهنگی، خبری و اطلاع‌رسانی ما بوده است که هم در فضای مجازی و هم در فضای مردمی و کشوری توانسته‌ایم پیشگام باشیم. مسئولیت امور فرهنگی ما را دوست صدیقمان آقای حسنعلی گنجعلی با 30 سال سابقه خدمت در آموزش‌وپرورش و 29 سال خدمت در جماعتخانه بر عهده داشته‌اند. در کنار ایشان آقای حسین خافی مسئول روابط عمومی باهوش، خلاق و باتجربه شورا بوده‌اند که مسئولیت تهیه و اجرای تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری ما را بدون ریالی هزینه از سوی شورا بر عهده داشته‌اند که همه شما شاهد برنامه‌های زیبای ایشان بوده‌اید. دیگر دوستان فرهیخته و خردمندمان در فضای مجازی باصداقت تمام و بدون کمترین چشم‌داشتی در چهار سال گذشته یار صدیق شورا و همراه وفادار مردم بوده‌اند. به‌راستی در کدام روستای کشور چنین فضائی سراغ دارید؟

7- سرمایه هفتم ما همکاری شایسته اعضای شورای مشورتی بوده است که جزء فرهیختگان، متخصصین و نیکوکاران دیزبادی بوده و هستند و اغلب فعالیت‌های عمرانی دیزباد چه درگذشته و چه هم‌اکنون مرهون زحمات آن‌هاست و آن‌ها از روز اول در کنار ما بوده‌اند.

8- سرمایه هشتم ما دهیار باهوش و صدیقمان بوده که در کنار همسرشان اغلب فعالیت‌های اجرائی مرهون زحمات آن‌هاست و در حقیقت ما در دیزباد دو دهیار داشته‌ایم.

9- نهمین سرمایه و گران‌قدرترین سرمایه ما اتحاد و یکپارچگی مردم بوده است و شورا در طول چهار سال گذشته سعی نموده است با درایت و برنامه‌ریزی دقیق و با برگزاری برنامه‌های هنری، فرهنگی، ورزشی و... هرروز بر اتحاد مردم بیفزاید و فضائی شاد و امیدوارکننده ایجاد نماید

10 – دهمین سرمایه ما حضور طبیعت دوستان، فرهنگ دوستان و نیکوکاران غیر دیزبادی در دیزباد بوده که شورا برای آن‌ها احترامی خاص قائل بوده و با برنامه‌ریزی و مدیریتی آگاهانه خدمت‌گزار آنان بوده است. آن‌ها نیز قاصدان درستی‌های ما بوده به‌نحوی‌که پیام‌رسان روستای علم، ادب و فرهنگ دیزباد بوده‌اند. بیش از این وقت شمارا نمی‌گیرم و سخنانم را با این شعر زیبا و هوشمندانه خاتمه می‌دهم:
ملک‌داری را دیانت باید و فرهنگ و هوش / سست و غافل کی تواند؟ عاقل و هوشیار باش

نظرات 15 + ارسال نظر
ارزش چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 09:51 ق.ظ

همچنان آفرین بر دیزبادیان

ارسلان چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:02 ب.ظ

منم تعریف جلسه را خیلی شنیدم به خصوص گزارش مالی خیلی عالی بوده جای افتخار است دستشان درد نکنه

آفرین پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 02:39 ق.ظ

به عقیده من بزرگترین کار این شورا این بوده که همه کارها را همگون انجام داده واز همه علاقه مندان به دیزباد وهمه چیز حداکثر بهره برداری را کرده واکثریت مردم نیز همراهی کرده اند نتیجه بسیاری از این کارها بعدا خودشو نشون میده ،البته اینها خیلی سریع جلو سقوط دیزباد را گرفتندوپیشرفت را شروع کردند من یک خیلی تشکر می کنم

مهناز پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 05:41 ق.ظ

دست در دست هم دهیم به مهر/ میهن خویش را کنیم آباد ، سپاس

حسین پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:56 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید
ضمن تشکر از وبلاگ خوب و فعالتان به عنوان یک دیزبادی از شورای خوب و عزیز دیزباد هم که نهایت تلاششان را برای رشد و شکوفایی دیزباد به خرج می دهند کمال تشگر و قدردانی را دارم .

قاسم نیا پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 03:07 ب.ظ

مخلص هرچه دیزبادی ما کجا شما کجا

میرشاهی جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 02:38 ق.ظ

با سلام واحترام کارهاشون خیلی بیشتر از حد انتظاربوده واقعا تحول بوجود اوردندمردم خیلی خوشحال هستن خدا پدر ومادرشون بیامرزه دیزباد داره دوباره دیزباد میشه

ایرج جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام : آقای کردی حرف های خوب وعمیقی زده اند بیاییم همگی کمک کنیم تا دیزبادی ّاباد بسازیم واقعا باید قدر این قبیل افراد از خود گذشته وعاقل را بدانیم این به نفع همه است باید کمک کنیم این فکرها در دیزباد جا بیفتد من در مسجد بودم سایر کارهاشون نیز خوب بود اعضای دیگر شورا نیز انسان های با ایمان وفداکاری هستند

ح- م جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 01:24 ب.ظ

الحق کار این شورا بی نظیر بوده گمان نمیکنم در خراسان هیچ شورائی این هم کار را انجام داده باشد من از مدت ها قبل سایت شما را می بینم وپیگیر فعالیت های شورا بوده ام وخبر ها را خوانده ام واقعا کیف می کنم دست علی همراهشان باشد یا عی مدد

ح -عراقی جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 02:02 ب.ظ

شب دوازده فروردین در مسجد حدود هفتصد - هشتصد نفر دیزباد ی بودند ودو نفر قاسم آبادی ، باور کنیید ای دو نفر این قدر خوشحال بودند که حساب ندارد آنها پهلوی من بودند و افسوس می خوردند که چرا قاسم اباد اینچنین ادم هائی پیدا نمی شود سرانجام یکی از آنها نامه ای به مجری دارد ومجری نیز آن را خواند او نوشته بود شورای دیزباد این همه عشق وعلاقه را از کجا آورده این همه از خود گذشتگی را از کجا آورده که ما کیف کردیم

ب م شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 08:25 ق.ظ

گمان کنم سطح کارآمدی ومدیریت شورای دیزباد ازشورای شهر نیشابور نیز بیشتر باشد چه رسد به شهرهای اقماری و روستاها ی شهرستان ، من اینو از خیلی ها شنیدم الته من یک حصاری هستم و چند سال است که سایت شما را می بینم ولذت می برم ودر جریان کارهای شما هستم

رضا دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 07:50 ق.ظ

دیانت + فرهنگ+ هوش = مدیریت رشد و توسعه

س جوانفکر سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 01:46 ب.ظ

اگر به کارهائی که این شورا کرده وهمچنین صحبت های آنها قدری دقت کنیم می فهمیم که هدف از آمدن آنها ، شورا وشورا گری دیزباد نبوده ، به عقیده من آنها هدف بزرگتری را دنبال کرده اند ، آنها آمدن نقشه راه ترسیم کنند ، نقشه راه برای شوراهای دیزباد وسایر روستاها ، به ئشرطی که شوراهای آینده نقشه خوان ونقشه عمل کن باشند

افشین جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 03:26 ب.ظ

تشکر فراوان فراوان فراوان از شورای اسلامی محبوب ما

گنجعلی جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 05:43 ب.ظ

من جزء منتقدین شورا بودم ولی گزارش شورا آنقدر تاثیر گذار بود که من ودوستانم تغیر نظر دادیم شاید بیش از 95 درصد حاضرین از گزارش خوشحال وراضی بودند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد