دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

پناه گرفتن گونه های حیات وحش در روستای دیزباد بینالود درخراسان رضوی

«دیزباد وطن ماست»- گونه های حیات وحش منطقه حفاظت شده بینالود با تلاش مردم حامی محیط زیست و منابع طبیعی دیزباد در ارتفاعات این روستا پناه گرفتند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، به نقل از گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بینالودگفت: با تلاش مردم و اعضای شورای اسلامی روستای گردشگری دیزباد بالا که در ضلع جنوب شرقی منطقه حفاظت شده بینالود واقع شده ،جمعیت زیادی از گونه های حیات وحش در ارتفاعات این روستا پناه گرفته اند.

محمد مهدی نوربخش ضمن اشاره به گونه های قوچ و میش، گراز ،کفتار، شغال روباه، گرگ، خرگوش و انواع پرندگان شکاری و خشک زی به عنوان گونه های حیات وحش پناه گرفته، افزود: ایجاد و تجهیز یگان حفاظت مردمی محیط زیست و منابع طبیعی و به کارگیری نیروی افتخاری، جلوگیری از ورود متخلفین شکار و صید به منطقه و جلوگیری از چرای غیر مجاز داماز اقدامات انجام شده در این زمینه است.



وی همکاری موثر مردم با اداره حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور در زمینه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی را بهترین اقدام در این زمینه دانست.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بینالود انجام اقدامات گسترده ترویجی و آموزشی در زمینه محیط زیست و بازیافت، نصب تابلو های هشدار دهنده و آموزشی با موضوع حفظ محیط زیست و هشداربه شکارچیان غیر مجاز، حفظ و توسعه فضای سبز روستا ازدیگر برنامه های این سازمان درراستای حفظ محیط زیست دانست.


شهر جدید بینالود یکی از شهرهای جدید استان خراسان رضوی است . بینالود در حدود ۶۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد و در حاشیهٔ جادهٔ اصلی مشهد - تهران، بین شهرهای مشهد و نیشابور در دامنهٔ جنوبی کوه بینالود قرار دارد.


این دومین شهر جدید خراسان رضوی است که در اسفند ۱۳۷۰ تأسیس و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۱ آغاز شد. از نقاط شاخص این شهر می‌توان به نیروگاه بادی بینالود، رباط فخرداوود و کارخانه ایران خودرو اشاره کرد.


انتهای پیام/س

http://khabarfarsi.com/ext/13682740

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد