دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

خط انتقال گاز تربت حیدریه از روستای دیزباد می گذرد

«دیزباد وطن ماست»-حسن فتحی نیا یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد برای اجرای این خط انتقال که با برقراری انشعابی به قطر 30 اینچ از منطقه دیزباد بخش زبرخان نیشابور، توسط اداره مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز ایران صورت می گیرد، یکهزار و 200 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 82 درصد مردم این شهرستان از نعمت گاز شهری برخوردارند، گفت از مجموع 135 روستای منطقه تاکنون به 90 روستا گازرسانی شده که این فرایند با اجرای یک خط انتقال 12 اینچی صورت گرفته است.

فتحی نیا افزود این خط تنها جوابگوی مصارف خانگی آن هم با فرض جمعیت 140 هزار نفری شهرستان است که علاوه بر آن کارخانه قند تربت حیدریه و نیز منطقه 'انابد' در شهرستان بردسکن نیز تغذیه می شوند.

وی اظهار داشت بر این اساس اگر بر فرض دچار بحران برودت هوا نظیر آنچه در سال 86 رخ داد، بشویم با توجه به این که سوخت جایگزینی نیز در دسترس شهروندان نیست، دچار مشکل اساسی خواهیم شد.

فتحی نیا افزود همچنین با توجه به عبور خط انتقال 24 اینچی از کنار شهرک صنعتی شماره 2 تربت حیدریه، موافقت شد یک فرعی اختصاصی برای این شهرک اجرا شود که اکنون به علت نبود گاز، تنها یک واحد صنعتی در این شهرک فعال است. 



وی از مدیر شرکت شهرک های صنعتی تربت حیدریه خواست با پیگیری لازم ظرف امسال مقدمات لازم برای اجرای این خط فرعی را فراهم سازد.

شرکت شهرک های صنعتی تربت حیدریه شامل دو شهرک صنعتی شماره یک و 2، ناحیه صنعتی رضوی (رباط سنگ) و ناحیه صنعتی مه ولات است. 


مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 


6121/5132


http://www.naftsaz.ir/news/id/782425

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد