از امروز فقط کنکور

کار وبلاگ(پست ثابت)

از امروز فقط کنکور 95 خواهد بود

از امروز این وبلاگ فقط برای کنکور کار میکنه ...با ازمون های قلمچی جلو میریم و برنامه درسی ازمون قلمچی خواهد بود...هر چی جزوه بنویسم موقع درس خوندن, هر جزوه ای از معلم داشته باشم و یا هر جزوه ای از یه منبع معتبر پیدا کنم اینجا نشر خواهد شد و سوالات همدیگه رو اینجا با هم حل میکنیم.. برای موفقیت هممون توی کنکور 95....ایشالله

 

در ضمن مایلم از بازدید کننده ی عزیز اگر کنکوری هستید توی نظرات اعلام کرده تا کار وبلاگو با هم کار کنیم ..در واقع دوستای مجازی و درس خوندن با هم و تبادل جزوه و سوال در محیط وبلاگ...شما رو جزو نویسندگان وبلاگ خواهم گذاشت....فقط فقط توی نظرتون ایمیل خودتونو وارد کنید و حتما به این وبلاگ سر بزنید تا بتونیم ارتباط داشته باشیم..

 

در صورت تمایل حتی میتونیم کارهای درسی رو در محیط تلگرام یا چت و یا هر جای دیگه بکشونیم...اگه کار گرفت حتی فروم و انجمن ساخته خواهد شد.....این کار برای شماست پس کنکوری عزیز همین الان با ما شروع کن...

انتخاب رشته

انتخاب رشته عاقلانه

آتش کنکور برای کنکوری ها در طی هفته گذشته خوابید, حالا شاید اتش مهمتری به نام انتخاب رشته به وجود دانش آموزان تلاشگر را بجنباند.

اول از همه باید گفت که اصلا به پشت کنکور ماندن فکر نکنید مگر اینکه رتبه خیلی بدی آورده باشید..منظورم اینه اگر رتبه حدود 3000 آوردید بیخیال این شوید که مثلا یکسال دیگر بمانید و مثلا زیر 1000 بیاورید...منطقی فکر کنید آیا کنکور یک پل برای رفتن به دانشگاه است یا صرفا یک رقابت فانتزی و نفس گیر برای رتبه آوردن و فخر فروشی؟؟....قطعا کنکور پلی برای رفتن به دانشگاه است و همان کسی که رتبه 3000 اورده میتواند همان رشته دلخواهی را که در 1000 میخواهد تحصیل کند به دست آورد(به احتمال 99 درصد)

ثانیا در انتخاب رشته درسته که باید آینده رشته تحصیلی رو مورد توجه قرار داد ولی اینو هم بدونید که پزشکی داریم که درآمدش به اندازه یه گروه مهندسه , مهندس مکانیک هم داریم درآمدش به اندازه یه برج پزشکه, استاد دانشگاه داریم توی پول غرقه , مهندس نفت داریم پولش یه برج صنوق لازم داره و وووو حتی در یک رشته عادی مثل گیاه شناسی هم میشه پول دار شد!!!!!!

همه چیز به خودتون بستگی داره که توی کارتون بهترین باشید ..البته آینده شغلی رشته ها رو انکار نمیکنم ولی خواهشا علاقه رو معیار اول قرار بدید بعد آینده شغلی....اگه حتی پزشکی قبول شید ولی بهش علاقه نداشته باشید بعد 2 سال رهاش میکنید.

اگه دنبال یه زندگی راحت و بی دردسر هستید رشته هایی مثل دبیری یا نفت امیر کبیر یا ....رشته هایی که بورسیه هستند رو بزنید ولی تنها بورسیه بودن به معنای آینده نیست.

کامپیوتر پر درآمد ترین شغل جهان....

 هیچ معیاری ثابتی وجود نداره که رشته خوب و بد رو از هم تفکیک کنه...فقط شرایط خود شماست که رشته خوب و بد رو از هم جدا میکنه.

بهترین افراد برای مشورت در مورد انتخاب رشته افراد دور اطرافتون هستند که داشنجو هایی که حداقل لیسانس رشته مورد نظر شما رو داشته باشند.

مثلا اگه میخوایید در مورد آینده هوافضا تحقیق کنید با یکی از دانشجو های رتبه برتر رشته هوافضا که اشنای شما باشه و حداقل لیسانس هوافضا گرفته باشه پرسجو کنید...بیمار درد معده رو نمیبرن پیش دکتر قلب ..پس برای هر چیزی با متخصص مشورت کنید.

ضمنا محدودیت های هر رشته رو هم در نظر بگیرید..متاسفانه بعضی رشته ها ( مثل هوافضا یا علوم قضایی و ...) برای محصلینش محدودیت هایی رو به وجود میاره که ممکنه با شرایط شما سازگار نباشه.البته نمیگیم رشته های بدی هستن اتفاقا خیلی هم خوبن.

تحقیق هرگز از یادتون نره.......انتخاب رشته پل بعدی مهمه شاید مهمتر از خود کنکور ..پس تا  یه ماه بعدی خوب فکر کنید

سلامی دوباره

امروز هم قلمجی دادیم و برای اولین بار بر خلاف دفعه های قبل خیلی خوب دادم و تا الان هم منتظرم جوابشو بدن ببینم چی کار کردم چه زحمت های که برای این ازمون نکشیدم!...امروز توی مدرسه هم افتاده مدیر رفته به کیش!...کمی تعجب کردم مدیر کجا و کیش کجا!..خخخخ...

...

ازمون کانون این بار

حرص میخورم که ایندفعه هم خوندن درسو به شب امتحان موکول کردم..بازم 2 هفته درس نخوندم این روزه اخرو زجر میدم خودمو...عمومی ها چون ضریبشون کمه و ریاضی رو تسلطم روش کمی هست فقط فیزیک و شیمی رو کامل میخونم..از 8 شب بکوب زدم به خوندن تا ساعت 4..

ساعت 4 رفتم حمومو برای اینکه استرسم بره...بعد از خوندن نماز بازم میرم به سراغ انبوه جزوات شمی که همش این فکر اعصاب خورد کن هستش که همشون یادم میره....

بغل همون ها خوابم میبره ....ساعت 8/5 دیر از خواب پا میشم ولی چون احتمالا وقت تاخیری بهم بدن اصلا عجله نمیکنم تازه با گوشیم چن تا عکس هم از صفحه های کتاب دینی میندازم ...کی به کیه..شاید تونستم ازش استفاده کنمیه ساعت دیر شروع کردم امتحانو..مدیرمون هم نیومده بود و مراقبای دیگه ازمونو میگرفتن..............................یه جورایی دلم میخواست کاش بودن اینجا

فکر میکردم که وقت اضافه میدن همه سوالاهارو بدون کوچکترین همهمه ای میخونم..خوب هم میزدم..دیفرانسیل حالمو گرفت حدود 30 درصد زدم  ریاضی پایه رو اصلا فکرشم نمیکردم بتونم همشو بزنم..توی امار هم 3.4 سوال از واریانس داده بودن که منم خاطرم نبود اصلا واریانس چی چیه...تا رسیدم که به شیمی خواستم شروع کنم ...مراقب اومد  بالا سرم ..گفت بده برگه ماشین اومد(کثافتو میخواستم خفش کنم)..منم فرصت خواستم یکی دو تا از شیمی بزنم بعد برم...........حلاصه بر خلاف انتضار یه ساعت وقت تاخیریمو ندادن...شیمی خیلی اسون بود...اگه وقت داشتم حتما میتونستم بالای 60-70 بزنمش...حیف که ترازم بازم پاییم میاد..................ایشالله دفعه بعد

ص.ف

 

 

کنکور 95

کنکور 95 و من تا حالا هیچ

الان وسط سال شده و من هم اصلا اماده نشدم برای کنکور به خاطر یه سری مسایل که جاش نیست تضیح بدمش ...خیلی استرس دارم ..یه روز میخونم یه هفته ول میکنم..معدل نهاییم هم کم بود و خبری هم از ترمیم معدل که اموزش و پرورش گفته بود نیست

توی قلمچی هم ترازم خیلی افت کرده 1000 تا پایین اومدم...امیدم زیر 100 بود ولی انگار داره به باد میره...

اگه راخ حلی چیزی برام دارید دریغ نکنید..از ترمیم معدل خبری دارید ؟..قایل پی دی اف درسی خوبی دارید برام بفرستیش تا ازش استفاده کنم..یا اگه کتاب خوبی برام معرفی کنید:))

..........................

اگه شما بازدید کننده عزیز کنکوری هستید وبلاگ خودتونو هم در نظر بنویسید تا با هم ارتباط داشته باشیم.

....

....

قلیان خانمان برانداز.

عاقبت سیگاری ها

قلیان خانمان برانداز

مضرات قلیان

 الیوم مصرف توتون و تنباکو به منزله جنگ با امام زمان(عج) است

 

یک سری باورهای نادرست و واقعیت درباره کشیدن قلیان وجود دارد که برای شما بیان می کنیم:

 

باور غلط 1- ازآنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر می‌شود، کلیه مواد مضر آن تصفیه می‌شود.

 واقعیت 1- کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطان‌زای آن را تصفیه نمی‌کند. این دود می‌تواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.

 باور غلط 2- استنشاق دود قلیان ریه‌ها را نمی‌سوزاند، به همین دلیل مضر نیست.

 واقعیت 2- دود قلیان وقتی استنشاق می‌شود، ریه‌ها را نمی‌سوزاند، زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک می‌شود. با اینکه دود خنک می‌شود، اما هنوز هم حاوی مواد سرطان‌زایی است که برای بدن مضر است.

 

باور غلط 3- کشیدن قلیان سالم‌تر از کشیدن سیگار است.

 واقعیت 3- دود قلیان به همان اندازه دود سیگار مضر است. قلیان به طریقی متفاوت دود تولید می‌‌کند: دود سیگار از سوختن تنباکو ایجاد می‌شود، در حالی که دود قلیان از طریق گرم شدن تنباکویی که در کاسه‌ای بالای آن قرار دارد از طریق زغال تولید می‌شود. محصول نهایی آن یعنی دود، یکسان است که حاوی مواد سرطان‌زا است.

 باور غلط 4- کشیدن قلیان به اندازه کشیدن سیگار اعتیادآور نیست، زیرا نیکوتین ندارد.

 واقعیت 4- تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است. در واقع، در یک جلسه 60 دقیقه‌ای قلیان، فرد در معرض حجم دودی 100 تا 200 مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار می‌گیرد.

 باور غلط 5- تنباکوی گیاهی قلیان سالم‌تر از تنباکوی معمولی است.

 واقعیت 5- این هم مثل کشیدن سیگار گیاهی یا "طبیعی"، فرد را در معرض مواد سرطان‌زا قرار می‌دهد.

 تاثیرات مضر قلیان بر سلامت انسان

 مصرف قلیان آشکارا نشان داده است که تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

 میزان و عمق دَم در حرکت دادن آب قلیان بسیار مهم است و قلیان با وجود اینکه کمتر مصرف می ‌شود، اما حجم دودی که از طریق آن وارد بدن می‌ شود، 10 تا 20 برابر دود ناشی از مصرف سیگار است.

 سایر خطراتی که در کشیدن سیگار مشاهده نمی شود، ولی در کشیدن قلیان وجود دارد، بیماری‌های عفونی مثل هپاتیت ب (در اثر استفاده مشترک از شیلنگ قلیان) و افزودن الکل یا داروهای روان‌گردان به تنباکوی قلیان است.

 تحقیقات همچنین نشان داده است که پس از 45 دقیقه استفاده از دود قلیان، مونوکسید کربن، نیکوتین پلاسما و ضربان قلب به شدت بالا می‌رود.

 استفاده از قلیان در کنار سرطان ریه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان و مثانه نیز همراه است.

 یک تحقیق نشان داده است که کشیدن قلیان خطر ابتلا به سل ریوی را افزایش می‌دهد.

 مخصوصاً کودکان در مقابل تاثیرات مضر قلیان آسیب‌پذیر هستند. اگر در محلی باشند که در آن قلیان کشیده می‌شود، احتمال ایجاد عفونت‌های ریوی، آسم و سندرم مرگ ناگهانی کودک در آنها افزایش می‌یابد.

 متأسفانه به اکثر تنباکو‌هایی که در سال های اخیر به بازار آمده اسانس‌هایی اضافه می‌ شود که این اسانس ها علاوه بر تحریک دستگاه تنفس موجب حساسیت و آلرژی می‌ گردد، بنابراین علاوه بر بیماری‌های ذکر شده، رینیت آلرژیک و سرفه‌های مزمن همراه با خلط را برای فرد به همراه دارد.

 این تصور، تصوری کاملاً غلط است که اگر دود قلیان وارد ریه نشود و فقط از راه دهان خارج شود، آسیبی به ریه‌ها نمی رساند، چون دود از طریق مخاط دهان و حنجره جذب بدن گشته و آثار سوء خود را می ‌گذارد.

 حتی در هوایی که دود قلیان آزاد می ‌شود، افرادی که قلیان نمی‌ کشند و در معرض دود قرار گرفته اند، در طولانی‌ مدت دچار عوارض آن خواهند شد.

 اگر فویل آلومینیومی که در قلیان استفاده می‌شود کیفیت خوبی نداشته باشد، با زغال در حال سوختن واکنش داده و موادسرطان‌زایی تولید می‌کند که موجب سرطان می‌شود.

 افرادی که قلیان می‌کشند باید از این واقعیت مطلع باشند که دود قلیان چون از آب رد می‌شود و مرطوب است مدت زمان بیشتری در ریه‌ها می‌ماند. برخی میکروب‌ها، عمدتاً باکتری‌هایی که موجب سل می‌شوند، در لوله قلیان وجود دارند.

 کشیدن قلیان چطور بر میزان اسپرم مردان تاثیر می‌گذارد

 شواهدی وجود دارد که اعلام می‌کند قلیان می‌تواند میزان اسپرم را در مردان کاهش دهد.

 کشیدن قلیان می‌تواند تحرک و طول ‌عمر اسپرم را کاهش داده و موجب تغییرات ژنتیکی شود که بر بچه تاثیر می‌گذارد. ازآنجاکه قلیان حاوی فلزات سنگینی چون آرسنیک، کروم، سرب و کبالت است، این‌ها موجب کاهش تولید اسپرم می‌شوند.

 کشیدن قلیان چه تاثیراتی بر زنان باردار و جنین دارد

 بیشترین تاثیر سوءمصرف سیگار بر روی جنین، در سه ماهه دوم و سوم بارداری است، زیرا در این زمان اندام های جنین به تدریج تشکیل می شوند و در صورت استعمال سیگار، رشد اندام ها مختل و جنین با عقب ماندگی مواجه می شود.

 استعمال سیگار حتی پیش از بارداری هم مضر است و بر تخمک های زن تاثیر منفی دارد و قدرت باروری آن ها را کاهش دهد.

 استعمال سیگار موجب می شود تا هنگام زایمان، جنین با استرس مواجه شود و با آغاز درد زایمان، ضربان قلب جنین کاهش یابد و نتواند انقباضات رحم را تحمل کند. به این ترتیب زایمان با مشکل مواجه شده و نوزاد باید به روش سزارین متولد شود.

 استعمال سیگار توسط اطرافیان مادر باردار هم اثراتی سوئی بر جنین دارد و تنفس دود ناشی از سیگار اطرافیان نیز بسیار خطرناک است.

 دود قلیان نیز برای جنین بسیار مضر است و به دلیل این که پیش از استعمال با بخار آب مخلوط می شود، بسیار خطرناک تر از دود سیگار است.

 مصرف سیگار و قلیان موجب پوکی استخوان می شود

 مصرف سیگار و قلیان موجب اختلال در جذب کلسیم و ساخت استخوان، یائسگی زودرس، کاهش وزن و تخریب هورمون های جنسی می شود که به تسریع پوکی استخوان می انجامد. مصرف الکل نیز با کم کردن فعالیت سلول های سازنده استخوان موجب پوکی استخوان می شود.

 مصرف دخانیات بهبود زخم را به تاخیر می اندازد

 در سیستم گوارشی ودر بیمارانی که مبتلا به سوء هاضمه هستند می توان گفت مصرف دخانیات، به صورت استنشاقی یا طرق دیگر، در ایجاد زخم های گوارشی، تشدید برگشت اسید معده به مری و ایجاد سرطان های دستگاه گوارش موثر است .همچنین در بیمارانی که دچار زخم های سیستم گوارشی هستند، مصرف دخانیات بهبود زخم را به تاخیر می اندازد و پاسخ به درمان را کند می کند.

سايت بازي و سرگرمي هوش

به نام خدا

چند روز پيش توي گشت اينترنت سايت جالبي از بازيهاي هوش و رياضي پيدا كردم و چند ساعتي جلو مانيتور ميخكوب بودم.

پيشنهاد ميكنم حتما به اين سايت بريد.

سايت( مباحث متنوع رياضي و.....)

پاسخنامه اي مرحله1 المپياد رياضي 92

در اين پست قصد دارم با مشاركت همديگر جواب سوالات المپياد رياضي مرحله اول امسال را پيدا كنيم.البته پاسخ ها با توجه به پاسخنامه كد 2 مي باشد.شما هم اگر جواب هايي را مي دانيد در نظرتان اعلام كنيد. با تشكر

اين جواب ها(البته كامل نيست كه بات كمك شما كامل خواهد شد ,در مورد بقيه سوالات براي جواب درست يقين ندارم.)

1)1680

2)63928

3)

4)

5)5

6)8

7)

8)

9)

10)192

11)1

12)24

13)

14)5

15)2737

16)6

17)

18)

19)

20)6

21)4

22)

23)

24)5

25)

راه موفقيت


 *تنها راهی که به شکست می انجامد تلاش نکردن است،دشوار ترین قدم،همان قدم اول است*


شما الان در كدام پله موفقيت هستيد؟؟؟