آبادی فخرداود   Binaloud Home   
وبی مردمی با چشم انداز فرهنگی  

 
تاريخ : سه شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۱۹

مراسم عزاداری عاشورا مثل هر سال امسال نیز در فخرداود با حضور اهالی برگزار گردید.

مراسم سینه زنی نیز در مسجد جامع فخرداود اجرا شد و نهار که مانند هر سال حلیم بود نیز در این مسجد بین سینه زنان و عزاداران مرد و زن پخش  گردید.



وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
تاريخ : سه شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۱۹

مسجد جامع فخرداود پس از سالها دیروز رنگ افتتاح را به خود دید و با مفروش شدن آن توسط فرش های نو به مدد اهالی باصفای فخرداود همزمان با تاسوعای حسینی  به روی همگان گشوده شد.



وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
تاريخ : سه شنبه ۱۳۹۵/۱۰/۰۷

آقای حاج علی اکبر حلمی بنا بر اطلاعیه مرکز آمار متولد۱۲۹۰ هجری شمسی، نفر دوم در استان خراسان از نظر کهولت سن است. ایشان در حال حاضر ۱۰۵سال دارند و ساکن فخرداود می باشند و از اهالی این آبادی می باشد.




برچسب‌ها: حاج علی اکبر حلمی, پیرترین مرد

وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
تاريخ : سه شنبه ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
تاريخ : سه شنبه ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
وبگاه فخرداود - فخرداودی
 به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با سپاس از ملت آگاه و مصمم ایران که با لبیک به فراخوان نظام اسلامی و با عزم راسخ و شور و نشاطی به یاد ماندنی مردمسالاری دینی را در چهره درخشان خود به جهانیان نشان دادند، خطاب به مسئولان کشور، سپاسگزاری شایسته از مردم را در انجام خدمت صادقانه خواندند و با تأکید بر پیشرفت همه‌جانبه و درون‌زا به عنوان هدف اساسی خاطرنشان کردند: مجلس آینده وظائف سنگینی برعهده خواهد داشت و امید است که نصاب پاسخگوئی در برابر خدا و مردم را همگان در آن مشاهده کنند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند دانا و توانا را سپاس که در آزمون بزرگی دیگر، ملت آگاه و مصمّم ایران را به پیروزی رسانید؛ آنان توانستند برای سی و ششمین بار از آغاز انقلاب اسلامی، در انتخاباتی سراسری، با عزم راسخ و شور و نشاط به‌یادماندنی، حضور یابند و سرنوشت کشور را در مقطع قانونی، رقم زنند؛ نمایندگان خود را برای تشکیل دو مجلس پر قدرت و پر اهمیت برگزینند و بار دیگر مردمسالاری دینی را در چهره‌ی درخشان و پر اقتدار خود به جهانیان نشان دهند.
ایران اسلامی به ملت خود می‌بالد و به استحکام مقرّراتی که این فرصتهای مغتنم را برای قد برافراشتن و تجدید قوای ملی فراهم آورده است، سر می‌افرازد.
اینجانب وظیفه‌ی خود می‌دانم که از این لبیک عمومی به فراخوان نظام اسلامی سپاسگزاری کنم و پاداش و هدایت الهی برای مردمی که این جمعه‌ی پر کار و پر شکوه را آفریدند مسألت نمایم.
به مسئولان کشور چه انتخاب‌شوندگان برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و چه دارندگان مناصب اجرایی در قوای دیگر و چه دیگر مسئولان در سازمانها و نهادها، یادآور میشوم که سپاسگزاری شایسته را در خدمت صادقانه به مردم و کشور و نظام اسلامی محقق سازند؛ ساده‌زیستی، پاکدستی، حضور پیوسته در جایگاه مسئولیت، ترجیح منافع ملی بر خواسته‌های شخصی و جناحی، ایستادگی شجاعانه در برابر مداخلات بیگانه، واکنش انقلابی به نقشه‌های بدخواهان و خائنان، منش جهادی در اندیشه و عمل، و در یک جمله: کار برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا را، برنامه دائمی خویش در دوران این مسئولیت بدانند و به هیچ قیمت از آن تخطی نکنند.
روزگار بسیار حساس کنونی، حساسیت و هوشیاری و عزم راسخ همگان بویژه شما مسئولان را می‌طلبد.
پیشرفت کشور هدف اساسی است. پیشرفت صوری و منهای استقلال و عزّت ملی، پذیرفته نیست. پیشرفت، بمعنی حل شدن در هاضمه‌ی استکبار جهانی نیست. و حفظ عزّت و هویت ملی جز با پیشرفت همه‌جانبه و درونزا دست‌یافتنی نیست. مجلس آینده درباره‌ی این سرفصلهای مهم، وظائف سنگینی برعهده خواهد داشت و امید است که نصاب پاسخگوئی در برابر خدا و مردم را همگان در آن مشاهده کنند.
لازم میدانم از دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات با شکوه؛ مسئولان اجرائی و نظارتی؛ تأمین‌کنندگان امنیت؛ سازمان رسانه‎‌ی ملی و دیگر دستگاهها و اشخاص مؤثر صمیمانه سپاسگزاری کنم.
توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۹/ اسفند ماه/ ۱۳۹۴


برچسب‌ها: پیام مقام معظم رهبری, انتخابات

وبگاه فخرداود - فخرداودی
 

آقای سیداحسان قاضی زاده هاشمی نامزد اصول گرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع 138448 رأی 36464 رأی را  کسب نمود و به عنوان نماینده حوزه انتخابی احمدآباد، فریمان، سرخس و رضویه انتخاب گردید.  

سید احسان قاضی زاده هاشمی که از نیروهای جوان شورای هماهنگی انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری 84 و از فعالین ستاد علی لاریجانی به شمار می رفت پس از فعالیت های دانشگاهی در دولت احمدی نژاد توانست به سمت های دولتی برسد و با مدیرکلی مطبوعات داخلی وزارت ارشاد چهره رسانه ای پیدا کند. وی پس از خروج از معاونت مطبوعاتی با حکم سید محمد حسینی راهی ساختمان آجری سعادت آباد شد تا سکان اداره کل ارشاد اسلامی تهران که مهم ترین اداره کل استانی وزارت ارشاد بود را به دست بگیرد . قاضی زاده البته خانواده سیاسی جالبی هم دارد چه اینکه یک برادرش هم اکنون به عنوان سخنگوی جبهه پایداری و نماینده مردم مشهد در مجلس مشغول فعالیت است و یک پسرعمویش الان در قامت وزیر بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید در کابینه حضور دارد.


برچسب‌ها: سیداحسان قاضی زاده, دهمین دوره مجلس شورای اسلامی, نامزدهای انتخابات

وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
تاريخ : یکشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۰۲

  

شوروشوق انتخابات همچون 4 سال قبل در بینالود به ویژه فخرداود این چند روز مانده به 7 اسفند شعله ورتر شده و در هر جمعی و هر مکانی از روستا حرف از انتخابات است. دو ستاد از دو نامزد انتخاباتی در فخرداود فعال است که هر دو سنگ نماینده خود را به سینه می زنند. در دیدار با یکی از نامزادها مشکلات بینالود و فخرداود را اینگونه بیان کردیم که مسئله اول زمین های محل اختلاف مابین بینالود و فخرداود و خریدی منصفانه یا آزادسازی آن است مشکلی که سالیان سال است گریبان فخرداودیان را فراگرفته و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. مسئله بعد بلاتکلیفی در حل مشکلات فخردادود است که به دلیل نبود شورای روستا یا شورای متمرکز شهری مردم متضرر شده اند و نمی دانند روستایی اند واقعا یا شهری و مسایل مرتیط با آن. مسئله بعد بحث مهم اشتغال جوانان به ویژه با وجود شهرک صنعتی بینالود و عدم اشتغال کامل جوانان در آن است با توجه به نوجوانان بیکاری است که سربازی خود را رفته اند و هنوز بیکارند و جویای کار نه زمینی که بر آن کشاورزی کنند نه کار کارخانه ای که در آن کار کنند. مسئله بعد اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بینالود است که به خصوص از لحاظ ورزشی و امکانات ورزشی بسیار این شهر عقب است. مشکلات فراوان و بازار قول دادن های نمایندگان گرم اما رأی آوردن همانا و انشاا... حضور توام با عمل در فخرداود همانا. به هر حال وظیفه حضور حداکثری در انتخابات است که مردم به هر صورت شده باید در این انتخابات که بسیار سرنوشت ساز است شرکت کنند امروز مسئله انتخابات بسیار مهم است مهم حضور در صحنه رأی دادن و شورو هیجان انتخاباتی است که باید شهروروستاهای مارا در بربگیرد. انتخاب هم باید درست و اصولی باشد چنانکه امام خمینی رحمه ا... علیه فرمودند: اگر در مجلس مسامحه کنیم مطمئن باشید که از راه مجلس به ما ضربه می زنند سعی کنید مثل مرحوم مدرس انتخاب کنید. یا به قول امام خامنه ای مد ظله العالی و حفظه الله: نماینده باید انقلابی باشد روحیه نشاط و امید و قوت و روحیه انقلابی در وجود داشته باشدتا بتواند راههایی را که بنظر بن بست می رسد بشکافد و پیش برود.


برچسب‌ها: انتخابات

ادامه مطلب...
وبگاه فخرداود - فخرداودی

 

سالهای سال است حرف از راه اندازی قطار بینالود-مشهد است اما در حد همان حرف باقی می ماند و دهان به دهان می گشت تا در حد شایعه بال و پر می گرفت و کم کم هم چون مرغ گوشتی به زمین گرم می خورد و پودر می شد و فراموش می شد تا اینکه باز مسئولی چیزی می گفت و باز شایعات دوباره پر می گرفت و باز فروکش می کرد و باز همین دور ادامه داشت و هر از گاهی نقل مجالس و محافل می شد. تا اینکه دیروز در روزنامه شهرآرا-که در ادامه خواهم آورد- خواندم که باز حرف از راه اندازی این قطار است البته این بار از مردی که بقول قدیمی ها حرفش سند است و قولش عمل. یعنی حبیب ا... طاهرخانی عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید آنهم در راستای تحقق اهداف مشهد 2017که تا پایان سال 2017 باید پایان برسد. امیدواریم انشاا... به زودی این طرح اجرایی شود تا اهالی محترم این شهر جدید به گونه ای شایسته و بایسته آنهاست به مشهد و بالعکس و رفت آمد کنند نه آنطور که امروزه شاهد آن هستیم و حجم زیاد مسافر و محدودیت تعداد در ون هایی که به ویژه در اوایل و اواخر هفته همیشه لبریز مسافر است. ون هایی که در همان ایستگاههای فخرداودنرسیده به اوارشک  پر می شود و آنچه که باقی می ماند نارضایتی مسافرینی است که در ایستگاهها به انتظار سرویس نشسته اند اما وقتی سرویس می آید جز نگاهی از سر ناامیدی و تاثر برایشان نمی ماند.


برچسب‌ها: قطار شهری

وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
 

راهپیمایی 22 بهمن همچون سال های قبل بلکه باشکوه تر و گسترده تر در میهن اسلامی برگرزار شد. در اینجا نیز این مراسم باشکوه به انجام خوبی رسید اما نه در این شهر بلکه در شهر ملک آباد. حضور گسترده مردم در شهر ملک آباد قابل ستایش است اما آنچه جای تامل و تفکر دارد عدم برگزاری این راهپیمایی انقلابی در شهر جدید بینالود است. با اینکه این شهر ظرفیت و پتانسیل این امر را دارد اما بنابر یکسری مصلحت اندیشی ها و مصلحت بینی ها راهپیماییی ها عموما در شهر ملک آباد برگزار می گردد و مردم باید برای راهپیمایی به این شهر بروند نتیجتاً تعدا کمی می تواند حضور پیدا کنند به دلیل طی مسافتی که بین شهر ملک آباد و بینالود می باشد. امید است در آینده ای نزدیک چنین مراسم و راهپیمایی هایی در خود شهر بینالود با حضور ساکنین و اهالی انجام پذیرد.


برچسب‌ها: راهپیماای 22 بهمن

وبگاه فخرداود - فخرداودی

 

پس از تودیع مهندس نقوی زاده متأسفانه چند مدیرعامل دیگر آمدند و نیامده رفتند، چند صباحی بر اریکه ریاست نشستند و بعد راهی دیار و یار دیگری شدند. اینکه این رویه به چه صورت انجام می پذیرد چرا انجام می پذیرد به خواست یا دستور چه کسی انجام می گیرد بحث ما نیست و نیازی هم ندارد نسبت به آن اطلاع داشته باشیم و جستجویی کنیم. اما اینکه این افراد برای چه می آیند و نیامده کوچ می کنند مهم است. شهرهای جدید برای آبادانی و پیشرفت در عرصه های مختلف شهری و در سطوح متفاوت برون شهری به شدت نیازمند به طرح های بلند مدت است و این طرح ها با تعویض و جابجایی زودهنگام مدیران آن ره به ترکستان خواهد برد.  

هر مدیری که می آید چنان که رسم مدیران دولتی است طرح ها و کارهای مدیر پیشین را قبول ندارد و بایستی خود از اول شروع کند یا اگر به این کار مبادرت نورزد حداقل زمان می برد تا با طرح های متنوع آشنا گردد. در نتیجه تعدد جابجایی ها و بسیاری تودیع و معارفه ها خون روان و جاری در رگهای این شهر ها را غلیظ و کم تحرک می نماید چنانکه برخی طرح ها به بن بست می خورد بعضی طرح ها هم به کندی پیش می روند.

حال وای به حال زمانی که مدیر معارفه شده از آن مدیرانی باشد که هیچکس را غیر خود قبول نداشته باشد نتیجه اینکه همه چیز از صفرو وای به زمانی که دما زیر صفر برسد این خونی که گفتیم یخ خواهد زد و در رگهای شهر خشک و منجمد خواهد شد. به هر حال پس از مدتی این مدیران براه می افتند و تکاپو می کنند و چرخ های صنعت و شهر را به حرکت در می آورند اما به ناگاه هنوز موتورشان گرم و جایگیر نشده  باید بروند یا ببرنشان یا خودشان ساز رفتن کوک می کنند به هر ترتیب تنها ضررکننده شهرجدید است و مردم قدیمش.

مقداری از زمین های فخرداود که هنوز تحت تملک مردم است در دوره مدیر پیشین در حال مذاکره جهت واگذاری به شرکت عمران بود که به ناگاه خبر آمد مدیر دیری است ساز رفتن دارد. پس این طرح مهم که سالهای متمادی است شرکت عمران برای آن با مردم درگیر است با آمدن مدیر پیشین که قرار بر این بود تحت شرایطی که مردم ضرر نکنند واگذار شود عقیم شد. پس همه چیز از اول شروع شد تا بیایند مدیر جدید را تفهیم و تدریک کنند و یا خودش همت کند و جلسه در جلسه و گفتمان در گفتمان و مذاکره در مذاکره ترتیب دهد و اطلاعات لازمه کسب نماید حتما مدتی به طول خواهد کشید مدتی که یقینا به ضرر مردم و شرکت عمران است. بسیاری از طرح ها به خاطر همین بلاتکلیفی زمین ها به تعویق افتاد حال آنکه الان بایستی به بهره برداری رسیده بود اما این جابجایی ها بدجور  کار دست این طرح ها داده است.

مدیر پیشین که روحیه سازش و مذاکره بیشتر و بهتری داشت و انتظار می رفت با همت و دلسوزی ایشان وضعیت این زمین ها سروسامان بگیرد بناگاه گفتند که رفت، علی ماند و حوض خالی اش. حال باید صبر کرد و دید این مدیر جدید چه گلی بر سر مردم فخرداود خواهد زد و چگونه این مسئله مهم و حیاتی را مدیریت خواهد کرد. امید است به لطف باری تعالی و همت خود ایشان این مشکل هر چه سریعتر مرتفع  گردد و مردم هم نفعی و سودی شایسته از آن ببرند . شرکت عمران نیز به تمدید و انجام طرح ها و امورا جاریه آتی که مترتب این مسئله است برسد

فعلا شنیده ها حاکی از آن است که مدیر جدید چنانکه مشخصه اکثر مدیران است به کارهای و طرح های مدیر پیشین چنان وقعی ننهاده و خود بایستی کامل اشراف بیابد و نقطه از سر خط. مهم در این مسایل این است که مردم ضرر نکنند که اکثر مدیران قبلی به تنها چیزی که نمی اندیشیدند همین بود و بیشتر سر در جیب خود داشتند موجودی و بودجه خزانه خود را چشم داشتند و می شمردند. این صندلی ها همیشه هست چنانکه این پست از سال تاسیس این شرکت تا به الان مانده و جای نرفته اما آنانکه بر آن نشسته اند و تکیه زده اند اکنون هر کدام در جای اند در مکانی دیگر در نا کجا آباد. پس چه بهتر که آنانکه اکنون بر این صندلی ها تکیه زده اند فکری به حال زمان رفتن و نبودن بکنند که پشت سرشان دعای خیر و سلام و صلوات باشد از دهان این مردم رنجور و ضجره کشیده ایام نه لعن و نفرینی که گاها از دهان صغیر و کبیر و پیران  و جوانان و یتیمان و بی مادران مردمان این دیار به گوش می رسد.

امید مردم روستا به زمین هایشان است به خاکشان است به آب کاریزهایشان است به لطف و مدد کردگارشان است زمین را که از مردم روستا بگیری خاک را که از مردم روستا بگیری گویی نفس هایشان را گرفته ایی انگار دست بر گلویشان گرفته ای آنگاه نمی توانند نفس بکشند زنده بمانند کار کنند. بر روی چه کار کنند و بکارند بر روی آسفالت بر روی مشتی سنگ؟ اشکال ندارد غمی نیست زمین هایشان را بگیر آسفالت کن به آن دلیل و نشان که این یک طرح عظیم دولتی است این شهر جدید دولتی است از بالا دستورش آمد است احمد و محمود و تقی و نقی کیست؟ بعدهم همه اش به حال خود مردم نفع است سود است کار است اشتغال است آبادانی است زیبایی است پول است در آمد است زندگی است، گیرم درست، بگیر آسفالتش کن  گندم و جوش را علف گله اش را درخت و خنده اش را اما به نرخ روز بگیر به قیمت روز بگیر. نکند زمینهایشان را بگیری و چند سکه سیاه در شیارهای کف دستشان بگذاری که نه مقداری از هزینه جهیزیه دخترش شود که نه کمک خرج دامادی پسرش و نه کمک هزینه درمان بیماری مادرش. همت کن آنچنان که باید و خداوند راضی است پولشان را حق شان را بده نه آنچنان که بودجه ات می گوید یا جیبت داد می زند. حق را بده و ابا از هیچکس نکن که فردا صباحی باید جوابگوی این دستان پینه بسته و صورت های چروکیده صورت ساده و چشمان معصوم بچه های این دهاتیان ساده دل و رنجور و این پیر زنان و پیرمردان و یتیمکان خرد باشی و گمان نکنم شانه هایت یاری تحمل این بار نه کوچک را داشته باشد که کمر شکن است. دل مردم این روستا را مشکن که خدا میشکنندتان به بدترین عواقب اما حیف وافسوس که اکثرهم لا یعلمون.


برچسب‌ها: مدیرعامل, شهرجدیدبینالود

وبگاه فخرداود - فخرداودی

   

همزمان با دهه مبارک فجر اولین کتابخانه سیار کانتینری کشور با هزینه ای بالغ بر 4/5 میلیارد ریال به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور جمعی از مسؤولان در شهر جدید بینالود آغاز به کار کرد.


برچسب‌ها: کتابخانه, شهرجدیدبینالود

ادامه مطلب...
وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
تاريخ : دوشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۲

                                       فخرداود این بر و بوم کهن                                   
                                      (صدبیت در وصف فخرداود) 
                                          
ای خدای مهربانی ها سلام
عاشقت هستم خدایا یک کلام
ای خدای آسمانهای بزرگ
کهکشانهای عظیم و بس سترگ


برچسب‌ها: شعر

ادامه مطلب...
وبگاه فخرداود - فخرداودی

 با اتمام ثبت نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی در مجموع ۴۵ نفر با حضور در فرمانداری فریمان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه ثبت نام کرده اند که اسامی به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی کاندیداها به شرح ذیل است:

۱- محمد اعظم‌نور
۲- انسیه ایزدخواه
۳- حسین ایزدی فریمان
۴- عادله بحرینی
۵- داود بهروزی‌فر
۶- عزیز بهزادی
۷- غضنفر تبریزنیا
۸- محمدرضا ترکمن‌چه
۹- عبدالرضا تقدیری
۱۰- حسین تمیز
۱۱- علی جعفری‌علم‌آبادی
۱۲- جواد جوانمرد
۱۳- صفر چوپان‌زاده
۱۴- محمدامین حبیبی
۱۵- سیدحسین حسینی
۱۶- جواد حمیدی
۱۷- محمدنبی حیدری
۱۸- محمدمهدی خزایی
۱۹- ملیحه خواجوی
۲۰- علیرضا داروغه
۲۱- رئوفی فرد
۲۲- مرتضی رستمیان
۲۳- محمدحسن رضائیان
۲۴- حمید رضائی‌عظیمی
۲۵- محمود رفعت‌بهاری
۲۶- علی‌احمد زاهدی‌محبوب
۲۷- احمد سجادی
۲۸- سیدرضا شفایی‌نژاد
۲۹- احمد شیرازی
۳۰- سجاد صادقی
۳۱- سیدبهزاد صفارسجادی
۳۲- الله‌نظر صفدری
۳۳- محسن طاهریان
۳۴- سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی
۳۵-
سيد حسين قاضي‌زاده هاشمي
۳۶- محمد محمدی
۳۷- سیدعلی مدنی
۳۸- عباس مرادی

۳۹- سیدمسعود معتمدالشریعتی
۴۰- هادی ملکی
۴۱- سیدمجتبی منتظری
۴۲- غلامرضا نعمانی
۴۳- ذوالفقار نیک‌پرست
۴۴- عباس نیک‌پور
۴۵- فیروز یزدانی


برچسب‌ها: نامزدهای انتخابات, دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
 
گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با اعلام این خبر گفت: جلسه فرهنگی روستای فخرداود باحضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد مقدس حجت‌الاسلام علی بخشی، روحانی محل و حجت لاسلام حسین نجار زاده روحانی مستقر، دهیار، اعضای شورای اسلامی وجمعی از  معتمدین روستا بر گزار شد.

حجت‌الاسلام مجد، روحانی محل: ضمن عرض خیر مقدم به تشریح مسائل فرهنگی واجتماعی روستا پرداخت و در خصوص واگذاری زمین جهت احداث خانه عالم در روستا اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام علی بخشی: در این جلسه باتشکر از روحانی مستقر و حجت‌الاسلام مجد، در رابطه با احداث خانه عالم دراین روستا اعلام کرد: با واگذاری زمین جهت ساخت خانه عالم کار احداث آن با همکاری بخشدارو دهیار روستا آغاز خواهد شد.

درپایان حجت‌الاسلام علی بخشی و حجت السلام مجد از چند زمین جهت احداث خانه عالم بازدید کردند که در نهایت زمین مناسب انتخاب ومقرر شد که سند واگذاری آن به اداره مشهد ارسال گردد


برچسب‌ها: جلسه فرهنگی

وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۲/۲۰

   

با ارسال نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری به استاندار خراسان رضوی صورت گرفت:حریم شهر جدید بینالود ابلاغ شد. 

 دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به استاندار خراسان‌رضوی مصوبه حریم شهر جدید بینالود را ابلاغ کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری در نامه ای به استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حریم شهر جدید بینالود را ابلاغ کرد. در متن این نامه آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 94.9.11 مغایرت حریم شهر جدید بینالود (مربوط به کاهش ۴۷۰ هکتار از جنوب حریم شهر بینالود و افزایش ۶۴۰ هکتار در ضلع شمال غربی) را مورد بررسی قرار داد و با قید اصلاحات به شرح زیر مصوب کرد: ۱. اراضی الحاق شده به حریم در شمال غربی تحت پهنه حفاظت قرار گیرد و ضوابط مجاز، مشروط و ممنوع استقرار فعالیت در آن مطابق ضوابط وزارت جهاد کشاورزی باشد. ۲. عدم تداخل بخش‌های اضافه شده به حریم با تقسیمات کشور (مرزبخش) توسط دبیرخانه شورای‌عالی کنترل شود. ۳. هر گونه استقرار صنایع در عرصه‌های جنوبی با استعلام و اخذ نظر موافق سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت نیرو (به جهت بررسی موقعیت آبخوان و منابع آب زیرزمینی و امکان تامین آب صنعت) انجام گیرد.   


برچسب‌ها: حریم شهر جدید بینالود

وبگاه فخرداود - فخرداودی

 راسخی نیا/استاندار خراسان رضوی با حضور در نیشابور قطار حومه ای نیشابور -بینالود- مشهد و فاز نخست تقاطع غیر همسطح امام رضا (ع) را افتتاح کرد.به گزارش خراسان،«علیرضا رشیدیان» در مراسم افتتاح قطار حومه ای نیشابور – بینالود (ابومسلم) – مشهد گفت: توسعه و راه اندازی قطارهای حومه ای از جمله قول های مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به استان بود که امروز شاهد تحقق آن هستیم. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی وی ادامه داد: راه‌اندازی مجدد قطار مشهد- سرخس نیز در همین راستا بوده است.استاندار خراسان رضوی با اشاره به حجم متراکم ترافیک در محورهای مواصلاتی به استان و مشهد مقدس، افزود: راه اندازی قطارهای حومه ای علاوه بر کاهش حجم تردد خودرو، از آمار تصادفات و تلفات احتمالی جلوگیری و به کم شدن میزان آلاینده های جوی کمک شایان توجهی می کند. رشیدیان آشنایی گردشگران و زائران بارگاه منور رضوی با ظرفیت های گردشگری نیشابور و توسعه روستاهایی که در مسیر تردد این قطار قرار دارند را از دیگر فواید راه اندازی این پروژه دانست.وی خاطر نشان کرد: ظرفیت راه اندازی قطارهای حومه ای در محورهای جوین، جغتای و سبزوار و همچنین بجستان، فریمان، فیروزه و خواف نیز وجود دارد. به گزارش خراسان همچنین مدیر کل شرکت قطارهای رجا در استان نیز در این مراسم اعلام کرد: قطار محلی نیشابور – بینالود – مشهد در دو طبقه با ظرفیت 216 نفر به صورت اتوبوسی با 7 میلیارد تومان اعتبار آماده بهره برداری است.«محمدهادی ضیایی مهر» همچنین تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در هر روز یک رام قطار از نیشابور ساعت 4/45 صبح حرکت و در ساعت 6/20 وارد مشهد می شود که بازگشت آن نیز در ساعت 17 از مشهد و ورودش به نیشابور مقارن ساعت 18/30 می باشد. به گفته راشدی (معاون مسافری شرکت رجای کشور) این قطار حومه ای با پیگیری های فرماندار ویژه نیشابور با 30 درصد تخفیف در قیمت بلیت و هزینه ای معادل 3500 تومان برای هر نفر تخصیص یافته و در صورت استقبال شهروندان و گردشگران می تواند از 2 واگن به 10 واگن نیز افزایش یابد. غلامحسین مظفری، فرماندار ویژه نیشابور هم در این مراسم ابراز امیدواری کرد که شرکت رجا و دولت همکاری بیشتری را در زمینه گسترش ناوگان ریلی نیشابور و تامین اعتبار ایجاد خط قطار سریع السیر نیشابور - مشهد که فاصله زمانی این دو شهر کلیدی گردشگری را به 25 دقیقه می رساند، داشته باشند. 

 منبع: خراسان رضوی - مورخ چهارشنبه 1394/07/15 شماره انتشار 19088


برچسب‌ها: قطار حومه ای

وبگاه فخرداود - فخرداودی


برچسب‌ها: مسکن مهر بینالود

وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
تاريخ : یکشنبه ۱۳۹۳/۱۱/۰۵

وبلاگ ' قصیده ای در وصف دیزباد علیا ' به صورت خودکار از وبلاگهای معتبر فارسی دریافت و با ذکر منبع نمایش داده شده است همچنین مسولیت مطالب آن بر عهده نگارنده آن میباشد و اسپیناد هیچ گونه مسولیتی در قبال محتوای وبلاگ قصیده ای در وصف دیزباد علیا ندارد.

قصیده ای در وصف دیزباد علیا

قصیده ای کوتاه تقدیم به مردم خوب دیزباد علیا


مهد فرهنگ و مأمن هنر است   

معدنی از جواهر و گهر است

 

خاکش از جنس آب و آینه است              

همچو گنجینه ای پر از دُرَر است

 

قصه های هزارو یک شب چون    

قصۀ دیزباد پر سمر است

 

مرغ باغ بهشت را مأواست    

جسم سیمرغ را چو بال و پر است

 

آسمان وسیع منطقه را  

چون شهاب و ستاره و شرر است

 

در همه جا بدی و خوبی هست 

این مکان عاری از بدی و شر است

 

خاک این سرزمین برای شما     

مثل آغوش مادر و پدر است

 

اگر افسرده ای بیا اینجا       

شب تار غم تو را سحر است.


برچسب‌ها: دیزبادبالا, شعر, قصیده

وبگاه فخرداود - فخرداودی
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۳۹۳/۰۴/۰۵

 روزه  گرفتن در این ماه مبارک بسی سخت وطاقت فرساست نه برای آنکه درسایه سار کولر زیر خنکای آن کار می کند خواب صبح و یا عصرگاهیش سرجایش هست آن هم طولانی مدت. روزه  گرفتن در این ماه مبارک بسی سخت وطاقت فرسات برای زنان غیور و بزرگ روستا. از زنان روستا کم سخن سرایی شده و آنچه دیده شده مردان بوده اند و کار مردان. زنان روستا بایستی سحرگاه از همه زودتر برخیزند و سحری آماده کنند و سپس دیگر اعضای خانواده را بیدار کنند. صبح زود هم با وسایل شیردوشی عازم گاش گله های گوسفند می شوند. گله هایی که صبح زودتر به محدوده روستا آمده اند تا زنان بیایند و شیر میش ها و بزها را بدوشند بعد باز برای چرا راهی صحرا شوند...


برچسب‌ها: زنان روستا, ماه رمضان, شیردوشی

ادامه مطلب...
وبگاه فخرداود - فخرداودی

اسلایدر