يادداشت

 
مسير راهپيمايي ها در مشهد را اصلاح کنيد
 
خراسان رضوي - مورخ پنج‌شنبه 1392/11/24 شماره انتشار 18623

جواد حاتمي/ 22 بهمن همه آمدند و بار ديگر ملت ايران وفاداري خود به آرمان هاي انقلاب و امام راحل(ره) و شهدا و حمايت قاطع و حرکت در پشت سر ولايت فقيه را ثابت کرد. اين حضور حماسي قابل تقدير و سپاس است.

در کلان شهر مشهد که همواره ميزبان هزاران زائر دلباخته است و جمعيت ثابت آن هم حداقل ۳ ميليون نفر است، راهپيمايي ۲۲ بهمن هر سال بسيار پرشور و با شکوه خاصي برگزار مي شود.

با اين حال معضلي که طي سال هاي اخير مردم را به شدت رنج مي دهد، تغيير مسير راهپيمايي هاست و اما ...

مسير راهپيمايي يوم ا... ۲۲ بهمن امسال از ميدان شهدا و مسير خيابان امام خميني(ره) تا چهار طبقه، خيابان شهيد اندرزگو و خسروي تا حرم مطهر بوده اگرچه انتخاب مبداء ميدان شهدا به دليل يادآوري حماسه انقلاب در سال ۵۷ از اهميت ويژه اي برخوردار است ولي شهروندان و مسئولان اشراف دارند که اغلب خيابان هاي اصلي باريک منتهي به اين ميدان يک طرفه است و به دليل در دسترس نبودن فضاي تردد خودرو و پارکينگ قابل استفاده براي مردم و حتي براي تردد اتوبوس ها نيست.

در چنين مناسبتي هزاران شهروند ناچارند با رها کردن خودروها در گوشه و کنار معابر و طي کردن فاصله هاي طولاني خود را با زحمت به اين ميدان برسانند. شهرونداني هم که با اتوبوس از اقصي نقاط شهر عازم اين ميعادگاه شدند با تاخير و اتلاف وقت در ترافيک سنگين به نزديکي اين ميدان رسيدند.

نگارنده اين سطور از ساعت 8:30در ترافيک حدفاصل تقاطع چهارراه راه آهن تا چهارراه خواجه ربيع گرفتار شد و ساعت 9:40 به چهارراه خواجه ربيع رسيد.

انبوه جمعيت به ناچار پياده عازم ميدان شهدا شده بودند و اتوبوس هاي مملو از مسافر مشتاق که از دقايق اوليه صبح به شوق حضور در اين حماسه ملي با اتوبوس از گوشه و کنار شهر به حرکت درآمده بودند گرفتار ترافيک شده و ناچار با پياده شدن از اتوبوس در حال طي مسير و عبور از لابه لاي خودروها بودند.

گزارش هاي دريافتي از ساير خيابان هاي منتهي به ميدان شهدا نيز مويد اين سرگرداني و ازدحام جمعيت بود و قبل از ساعت ۹ صبح بسياري از خيابان هاي اصلي و فرعي منتهي به مبداء راهپيمايي (ميدان شهدا) قفل شده بود.

به نظر مي رسد حال که کانون اجتماع بزرگ راهپيمايان صحن جامع رضوي و بارگاه ملکوتي امام هشتم(ع) است بهتر است مسير راهپيمايي از ۴ خيابان اصلي منتهي به حرم مطهر تعيين و اعلام شود تا دسترسي مناسب تري به اين مراسم عمومي فراهم شود.

در تهران بزرگ، هموطنان از چند مسير به ميعادگاه مراسم يعني ميدان بزرگ آزادي به حرکت در مي آيند و امکانات حمل و نقلي نيز فراهم مي شود.

در مشهد که مردم از طريق بزرگراه ها و کمربندي ها به خيابان هاي اصلي و بزرگ منتهي به ميدان ۱۵ خرداد دسترسي دارند، در مسيري که قطار شهري در ايستگاه بسيج مي تواند خيل کثيري از مردم را جابه جا کند، در مسير خيابان امام رضا(ع) که يک خيابان يکدست و به سمت حرم مطهر رضوي است هم مي توان اوج و شکوه مراسم را به نظاره نشست و هم امکان دسترسي بيشتر مردم فراهم مي شود.

گويا همکاران رسانه ملي نيز بر اين باورند که امکان تصويربرداري هوايي و حرکت چرخبال در آسمان براي مشاهده راهپيمايان در مسير خيابان امام رضا(ع) مطلوب و بهتر است: ناگفته نماند که در سال هاي گذشته به همت مسئولان استاني طول خيابان امام رضا(ع) به سيستم صوتي يکپارچه مجهز شده و راهپيمايان در طول مسير مي توانند از اين مزيت هم برخوردار شوند.

نکته قابل تامل ديگر در مشهد، نبود برنامه ريزي در انجام اين مراسم ملي است، در حالي که شروع مراسم از ساعت ۹ صبح از ميدان شهدا اعلام شده بود همزمان در حرم مطهر رضوي برنامه هاي آستان قدس از جمله تلاوت قرآن و ... آغاز شد و جمع کثيري از مردم به جاي حضور در راهپيمايي در صحن هاي حرم ماندند و شنونده اين برنامه ها شدند.

مشهد ام القراي جهان اسلام و پايتخت معنوي کشور است و در امر پاسداشت حماسه هاي ملي و ميهني نبايد با گذشت ۳۵ سال از پيروزي انقلاب مشکلي داشته باشد.

مسئولان مربوطه براي يک بار هم که شده بايد اصولي برنامه ريزي کنند و يک مسير ثابت يا ۴ مسير منتهي به حرم را براي اين گونه مراسم انتخاب و معرفي کنند.

همان طور که در مناسبت هاي عزاداري شاهد حرکت هيئت هاي عزاداري از ۴ سمت به سوي حرم مطهر رضوي هستيم براي دسترسي راحت تر مردم و افزايش رضايت مندي آنان بهتر است تکليف اين موضوع را نيز مشخص کنيم.

مديرعامل سازمان انتقال خون کشور در مشهد اعلام کرد

 
اهداکنندگان خون سرمايه هاي ملي و اجتماعي هستند
 
خراسان رضوي - مورخ دوشنبه 1392/11/21 شماره انتشار 18621

حاتمي/اهداکنندگان خون سرمايه هاي ملي و اجتماعي هستند. مديرعامل سازمان انتقال خون ايران صبح روز گذشته در آيين افتتاح نزديک ترين پايگاه انتقال خون ثابت به حرم مطهر رضوي با بيان اين مطلب گفت: سازمان انتقال خون يک نهاد درماني است و در بخش اهداکنندگان خون و فرهنگ سازي در اين حوزه به عنوان يک بحث اجتماعي بايد نهادهاي اجتماعي ورود کنند.دکتر «پورفتح ا...» تصريح کرد: شهرداري ها به عنوان نهادهاي اجتماعي بايد در بحث اهداکنندگان خون سرمايه گذاري کنند.به گزارش خراسان در اين مراسم دکتر «خيامي» مديرکل انتقال خون خراسان رضوي نيز با تبريک ايام ا... دهه فجر گفت: انتقال خون يک عرصه وسيع است که با تلاش هاي انجام شده در حال کامل شدن است. وي با اشاره به اين که جمهوري اسلامي ايران در عرصه استانداردهاي اهداي خون جايگاه خوبي دارد، تصريح کرد: استان خراسان رضوي و شهر مشهد از مراکز توليد خون سالم براي بيماران نيازمند و صنعت پلاسماست.وي از مشارکت شهرداري منطقه ثامن و هيئت مديره مجتمع تجاري و اقامتي اميد براي همکاري در راه اندازي اولين و نزديک ترين پايگاه ثابت اهداي خون به حرم مطهر رضوي تقدير کرد. اين پايگاه در طبقه منهاي يک مجتمع تجارتي و اقامتي اميد، نبش شيرازي ۳ راه اندازي شده و آماده خون گيري از زائران و مجاوران حرم رضوي است.

آغاز طرح آموزش مروجان ايمني مدارس حاشيه راه ها

آغاز طرح آموزش مروجان ايمني مدارس حاشيه راه ها
 
 
خراسان رضوي - مورخ یکشنبه 1392/11/20 شماره انتشار 18620
تفاهم نامه طرح آموزش مروجان ايمني مدارس حاشيه راهها در قالب طرح ايمن سازي اين مدارس بين اداره کل حمل و نقل و پايانه ها و آموزش و پرورش خراسان رضوي امضا شد.اين تفاهم‌نامه را معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش و معاون اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان رضوي امضا کردند.مدير کل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان رضوي در مراسم آغاز طرح آموزشي مروجان مدارس گفت : هر ساله افراد زيادي در تصادفات رانندگي جان خود را از دست مي‌دهند و درصد قابل توجهي از آنان را کودکان و نوجوانان زير 18 سال تشکيل مي دهند.حميد رضا شهرکي ثانوي افزود: با توجه به اين امر ، آشنايي و آگاهي دانش آموزان با مباحث ايمني عبور و مرور يک ضرورت است و لذا طرح آموزش مدارس حاشيه راهها از سال 84 اجرايي شد.وي اظهارداشت : با هماهنگي هاي انجام شده و جلسات کارشناسي بين اداره کل حمل و نقل و پايانه ها و سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي، از بين بيش از يک هزار مدرسه در سطح استان مدارسي در مقاطع ابتدايي و راهنمايي واقع در حاشيه راههاي استان جهت ارائه خدمات آموزش ايمني و ترافيک انتخاب شدند.وي تعداد اين مدارس را 530 مورد اعلام کرد و گفت : از اين تعداد 457 مدرسه تا کنون حداقل يک بار آموزش ديده اند.وي اظهارداشت : امسال هم 33 مدرسه با سه هزار دانش آموز تحت پوشش اين آموزش ها قرار مي گيرند که براي نخستين بار به جاي فرستادن کارشناس اداره کل پايانه ها، آموزش ها به معاونان و مديران مدارس ارائه مي شود تا دانش آموزان تحت پوشش اين آموزش ها قرار گيرند.وي گفت :اين آموزش ها شامل قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، انواع خطرات جاده، مفهوم علايم و مقررات ترافيکي، انواع تابلوها و علايم، نحوه صحيح عبور و مرور ايمن ، گذربان مدرسه و وظايف آن، رفتارهاي پرخطر ترافيکي کودکان،محلهاي ايمن براي عبور و بازي، نحوه دوچرخه سواري ايمن ، رفتارهاي صحيح داخل اتومبيل و سرويس مدرسه است. وي افزود : در قالب اين طرح تجهيزات ايمني و کمک آموزشي شامل پرچم گذربان مدرسه ، تابلو و راکت ايست دستي ، تابلوي سه وجهي ، مخروط ايمني ، بازوبند شبرنگ ،جامدادي با طرح علايم ترافيکي و مانند آن نيز بين دانش آموزان توزيع مي شود.وي گفت امسال 42 مدرسه تحت پوشش طرح ايمن سازي معابر است و اعتبار تخصيصي آن براي بخش آموزشي اين طرح دو ميليارد و 200 ميليون ريال و براي ايمن سازي فيزيکي مدارس يک ميليارد و 680 ميليون ريال مي باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوي هم گفت: در اين طرح، آگاهي دادن به دانش آموزان در زمينه خطراتي که آنان را تهديد مي‌کند ، ايمن سازي عبور و مرور آنان و پيشگيري از خطرات مد نظر است.رمضان نيري افزود: بايد هدفي فراتر از اين طرح در اين آموزشها دنبال شود تا در آينده شهرونداني منظم تر و سالم تر از بعد رواني ، رفتاري و اجتماعي داشته باشيم.رئيس اداره ايمني و ترافيک اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان رضوي هم در اين زمينه گفت : در قالب اين طرح در نخستين مرحله 90 نفر از معاونين و مديران اين مدارس در شهرستان ها و مناطق چناران ، تبادکان ،گلبهار ، قوچان ، رضويه و مشهد آموزش هاي ايمني را دريافت مي کنند.نصير برادران افزود :هدف از ارائه اين آموزش ها استمرار آموزش هاي ايمني دانش آموزان اين مدارس در طول سال تحصيلي است.

گاز جايگاه هاي سوخت CNG براي تامين نيازبخش خانگي قطع شد

گاز جايگاه هاي سوخت CNG براي تامين نيازبخش خانگي قطع شد
 
خراسان رضوي - مورخ چهارشنبه 1392/11/16 شماره انتشار 18617

حاتمي - گاز جايگاه هاي سوخت CNGاستان ازشب سه شنبه به منظور تامين گاز بخش خانگي قطع شد.مدير عامل شرکت گاز استان اعلام کرد: با توجه به برودت و سرماي شديد در سطح کشور و کمبود گاز طبيعي در خراسان رضوي و برخي استان هاي همجوار براي تامين نياز بخش خانگي ناچار به قطع گاز اين جايگاه ها شديم.وي گفت : تعداد جايگاه هاي سوخت CNGموجود استان 160 مورد با مصرف روزانه 5/1 تا دو ميليون متر مکعب است که از اين تعداد ، گاز 150 جايگاه قطع شده است.به گفته وي، گاز 10 جايگاه اختصاصي اتوبوسراني و تاکسيراني در استان قطع نمي شود و اين جايگاه ها به منظور تداوم خدمات رساني مطلوب ناوگان حمل و نقل عمومي به مردم همچنان فعال خواهد بود.وي اظهار داشت: طي روزهاي اخير مصرف گاز استان روزانه به بيش از 50 ميليون متر مکعب افزايش يافته است.وي ادامه داد : از ابتداي فصل زمستان گاز نيروگاه هاي استان به جز يک مورد که سوخت جايگزين ندارد، قطع شده است.

۲۰ درصد جايگاه ها فعال است

«رضوي راد» رئيس انجمن جايگاه داران CNG خراسان رضوي نيز ديروز به خراسان گفت: با اعلام ديرهنگام مسئولان استان، از ساعت ۱۲ شب سه شنبه گاز جايگاه هاي CNG در استان قطع شد و هيچ جايگاهي در مدار سرويس دهي نبود تا اينکه صبح روز گذشته مذاکراتي انجام شد و براي تأمين سوخت پاک تاکسي ها ۶ جايگاه و براي اتوبوسراني ۵ جايگاه در مدار بهره برداري قرار گرفت. به گفته وي از ۵۴ جايگاه CNG در استان ۲۰ درصد فعال هستند و تعطيلي جايگاه ها تا اطلاع ثانوي ادامه دارد. وي با انتقاد از قطع ديرهنگام و اطلاع رساني نشدن به جايگاه داران و شهروندان گفت: برخي شهروندان با مراجعه به جايگاه هاي در نظر گرفته شده براي تاکسي ها، اصرار بر سوخت گيري دارند که برابر دستور اکيد مسئولان همکاران ما از اين کار منع شده اند.

کاهش ۵۵درصدي بارندگي در استان

 
کاهش ۵۵درصدي بارندگي در استان
 

حاتمي / مديرکل هواشناسي خراسان رضوي از کاهش ۵۵درصدي بارندگي سال زراعي به نسبت مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد. دکتر«مجيد حبيبي نوخندان» در گفت وگو با خراسان افزود: ميزان متوسط بارندگي استان از ابتداي سال زراعي (مهر) تا ۱۶بهمن ماه جاري 44.1ميلي متر بوده است که در مقايسه با 97.3ميلي متر متوسط بارندگي مدت مشابه پارسال ۵۵درصد و نسبت به متوسط دوره آماري (۲۰ساله) ۴۳درصد کاهش نشان مي دهد. وي افزود: در بهمن ماه سال جاري نيز طي ۱۶روز متوسط بارندگي استان 5.7ميلي متر بوده که اين رقم در سال گذشته 14.8ميلي متر و در دوره آماري 16.5ميلي متر ثبت شده است. به گفته وي، بيشترين ميزان کاهش بارندگي سال زراعي جاري مربوط به شهرستان سبزوار با ۷۴درصد مي باشد.وي تصريح کرد: بارندگي مشهد نيز طي اين مدت 43.9ميلي متر بوده که نسبت به سال قبل ۶۲درصد و نسبت به دوره آماري ۴۸درصد کاهش نشان مي دهد.

ميزان بارندگي سال زراعي در برخي شهرستان ها

مديرکل هواشناسي خراسان رضوي ميزان بارندگي سال زراعي جاري تا ۱۶بهمن ماه را در برخي از ايستگاه هاي هواشناسي استان به اين شرح اعلام کرد: فريمان 70.6، کلات 60.8، تربت حيدريه 59.8، سرخس 59.8، نيشابور 59.7، قوچان 56.9، مشهد 43.9، تربت جام 41.2، خواف 38.6، درگز 38.2، کاشمر 37.7، گلمکان (چناران) 36.5، بردسکن 27.9، گناباد 27.1، تايباد 26.6 و سبزوار 20.9 ميلي متر. اين مقام مسئول با اشاره به گرمايش جهاني و پديده تغيير اقليم گفت: به نسبت سردي و خشکي هوا متوسط دماي استان در سال جاري افزايش داشته است. «حبيبي» با توجه به پيش بيني فصلي اظهار اميدواري کرد: اواخر زمستان و اوايل بهار ۹۳ شاهد بارندگي هاي مناسب و رسيدن به شرايط نرمال در استان باشيم تا کمبودها تا حدودي جبران شود.

امام جمعه مشهد درديدارشهردار منطقه 8:

 
مجوزهاي بي حساب و کتاب تجاري،هويت مشهد را از بين مي برد
 
خراسان رضوي - مورخ شنبه 1392/11/19 شماره انتشار 18619 
طرح هاي جامع و تفصيلي خيابان امام رضا(ع) اصلاح شود

امام جمعه مشهد در ديدار با شهردار و مديران شهري منطقه 8 مشهد با تاکيد بر اين که با دادن بي حساب و کتاب مجوزهاي تجاري نبايد هويت مشهد را از بين ببريم، افزود: توسعه تجاري شهر در حال حاضر يک آفت است و با وضعيت موجود و ساخت و سازهاي فراوان تجاري در مشهد، اطراف حرم در حال تبديل شدن به يک شهر تجاري است که يک گنبد طلايي داخل آن وجود دارد.آيت ا... علم الهدي ادامه داد: در خيابان امام رضا(ع) بازارهاي زيادي بدون رعايت اصول مهندسي در حال احداث و فعاليت است که بر سخت تر شدن تردد زائران و مجاوران در اين محدوده دامن زده است.وي عنوان کرد: تغيير مکان بازارهاي موجود کار مشکلي است اما بايد جلوي توسعه بي حساب و کتاب بازارهاي خيابان امام رضا(ع) گرفته شود و مي توان با تهيه يک نقشه مهندسي اين بازارها را به طور مثال در پاساژهايي در خيابان دانش غربي گرد آورد.

امام جمعه مشهد گفت: به منظور جلوگيري از سردرگمي شهروندان لازم است خيابان امام رضا(ع) به بزرگراه شهيد کلانتري متصل شود.به گزارش پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد، آيت ا... «سيد احمد علم الهدي» با اشاره به مشکلات متعدد موجود در منطقه 8 گفت: محدوده منطقه 8 مشهد داراي مشکلات متعددي است که بيشتر آنها در حوزه اختيارات شهرداري نيست.

وي يکي از مشکلات موجود در اين منطقه را مربوط به هتل ها و مسافرخانه ها دانست و افزود: با وجود زحماتي که سازمان هاي ذيربط در ارتباط با هتل ها، مسافرخانه ها و هتل آپارتمان ها مي کشند اما در پيک هاي زيارتي عملا هيچ نظارتي در اين حوزه انجام نمي شود.وي مشکلات شهرداري در محدوده منطقه 8 مشهد را در چند حوزه دانست و درباره اين مشکلات بيان کرد: ساخت و سازهاي اطراف خيابان امام رضا(ع) يکي از مشکلات هميشگي است به گونه اي که من در 9 سالي که امام جمعه مشهد هستم حتي به مدت 10 روز متوالي تاکنون شاهد تعطيلي ساخت و سازها در اين محدوده نبوده ام.امام جمعه مشهد علاوه بر ساخت و سازهاي هميشگي هتل ها در خيابان امام رضا (ع)، به روند کند پروژه هاي عمراني در اين خيابان اشاره و عنوان کرد : خيابان امام رضا(ع) در سال هاي گذشته هميشه شاهد اجراي پروژه هاي عمراني متعددي از سوي شهرداري مشهد بوده که اغلب آنها با کندي اجرا مواجه بوده است.وي سد معبر را ديگر معضل اين محدوده دانست و افزود: يکي از جدي ترين مشکلات خيابان امام رضا (ع) سد معبر ايجاد شده توسط کسبه و همچنين ساخت و سازهاست که شهرداري بايد برخوردي جدي با اين مقوله داشته باشد.امام جمعه مشهد با اشاره به اينکه بايد طرح هاي جامع و تفصيلي منطقه 8 مشهد بازبيني و اصلاح شود، بيان کرد: ساخت و سازهاي اين محدوده براي همه افراد به صورت يکسان ديده شود و در اين راستا طرح هاي جامع و تفصيلي منطقه 8 مشهد بايد بازبيني و اصلاح شود.در ادامه اين ديدار مهندس"جواد اصغري" شهردار منطقه 8 مشهد نيز با اشاره به مساحت 1900 هکتاري و جمعيت 96 هزار نفري اين منطقه گفت: اولويت زائر و بحث زيارت در برنامه هاي منطقه گنجانده شده است و نگاه به زيارت به صورت راهبردي در دستور کار قرار دارد.

صرفاً براي اطلاع

 
مديرعامل جديد قطار شهري مشهد منصوب شد
 
خراسان رضوي - مورخ شنبه 1392/11/19 شماره انتشار 18619
 
 «سيدصولت مرتضوي» شهردار مشهد «مسعود بيژني» مديرعامل شرکت قطارشهري مشهد را بر کنار کرد و مسئوليت اين شرکت را به مهندس «ابوالفضل ميرزايي» سپرد. ميرزايي که با حفظ سمت به عنوان سرپرست شرکت قطار شهري مشهد منصوب شده است مديرعامل شرکت بهره برداري قطار شهري مشهد نيز بود. با توجه به اهميت موضوع قطار شهري براي شهردار و اعضاي شوراي شهر مشهد و ضرورت فعال شدن بيش از پيش عمليات احداث خط ۲ و توسعه خط يک تا فرودگاه، «ميرزايي» مأموريت يافت تا با سرعت بخشيدن به کارهاي عمراني اين دو بخش نسبت به اجرايي کردن خط ۳ قطار شهري مشهد نيز اقدام کند. وي ۱۴ سال سابقه فعاليت در بخش هاي مختلف قطارشهري را داشته و از مديران توانمند در عرصه صنعت حمل و نقل ريلي درون شهري است. اين روزها تأخير در بهره برداري از خط ۲ قطارشهري مشهد که قرار بود طبق برنامه و قرارداد ۱۴ بهمن ماه ۹۲ افتتاح شود ولي هنوز ۱۸درصد پيشرفت فيزيکي دارد مورد اعتراض شوراي چهارم قرار گرفته بود.

در جلسه کميسيون حمل ونقل و ترافيک شورااعلام شد

 
بهره برداري کامل از ايستگاه هاي دوچرخه مشهد تا پايان اسفند
 
خراسان رضوي - مورخ شنبه 1392/11/19 شماره انتشار 18619

در جلسه کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر مشهد آخرين زمان بهره برداري از ايستگاه هاي دوچرخه،پايان اسفند ماه سال جاري اعلام شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي شهر مشهد، بررسي وضعيت ايستگاه هاي دوچرخه از دستور کارهاي اين جلسه بود که "محسنيان " نماينده شهرداري در اين خصوص گفت: در مرحله نخست، اين طرح قرار بود تا ۸۵ ايستگاه اجرا شود که بنا به دلايلي اين ۸۵ ايستگاه به ۶۰ ايستگاه رسيد که ظرفيت هزار و ۵۰۰ دوچرخه را دارا است. وي افزود: براساس گزارش پيمانکار، قرار شد اين تعدادايستگاه در اسفند به بهره برداري برسد. به گفته وي يکي از عوامل تاخير پروژه، مربوط به مشکل انتقال برق به ايستگاه هاست. مديرعامل شرکت مجري طرح ايستگاه هاي دوچرخه عمومي مشهد نيز گفت: تا کنون در طرح ثبت نام استفاده از دوچرخه عمومي مشهد، ۴۰ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام کرده اند که تا کنون ثبت نام ۸۰۰ نفر از آن ها قطعي شده است. قرباني همچنين به شرايط تسهيل ثبت نام براي گروه هاي مختلف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۷ ايستگاه به بهره برداري رسيده است که تا پايان اسفند ۶۰ ايستگاه آماده بهره برداري کامل مي شود.

افتتاح در آموزش وپرورش

افتتاح22مرکز راهنمايي و مشاوره آموزش و پرورش دراستان
 
خراسان رضوي - مورخ شنبه 1392/11/19 شماره انتشار 18619

حاتمي/ نخستين مرکز راهنمايي و مشاوره آموزش و پرورش استثنايي کشور، همزمان با 21مرکزراهنمايي ومشاوره روز پنجشنبه در مشهد به بهره برداري رسيد.رئيس اداره مراکز راهنمايي و مشاور خانواده وزارت آموزش و پرورش کشور در اين مراسم که در منطقه گلشهر مشهد برگزار شد، گفت: اين مرکز، نخستين مرکز مشاوره در حوزه آموزش و پرورش استثنايي کشور است که با هدف تقويت بنيان خانواده به عنوان مهم ترين پايگاه اجتماعي راه اندازي شده است. «بهزاد دهنوي» افزود: ايجاد مراکز مشاوره خانواده از جمله سياست هاي اين وزارتخانه است که خراسان رضوي موفق ترين استان کشور در اين زمينه بوده است.مدير کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: به صورت همزمان، 22 مرکز راهنمايي و مشاوره در خراسان رضوي به مناسبت دهه فجر به بهره برداري رسيد.سيد جواد حسيني اظهارداشت: با بهره برداري از اين تعداد، شمار مراکز مشاوره و راهنمايي خانواده در اين استان به 34 مرکز افزايش يافت. وي افزود:لازم است براي اصلاح معضلات و آسيب ها در جامعه ابتدا به سراغ نهاد خانواده برويم و با حفظ کيان و اصالت خانواده به مديريت همه معضلات و آسيب هاي اجتماعي اقدام کنيم زيرا هرگونه برنامه ريزي بدون درنظر گرفتن جايگاه خانواده در مديريت آسيب ها، نتيجه اي در بر ندارد.رئيس اداره مراکز راهنمايي و مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت:در حال حاضر 226 مرکز راهنمايي و مشاوره خانواده در سطح کشور وجود دارد.

«دهنوي» در حاشيه آيين اين مراسم افزود :اين تعداد در سال گذشته 189 مرکز بود و اکنون تهران با بالاترين ميزان جمعيت کشور داراي 19 مرکز راهنمايي و مشاوره است در حالي که اين رقم در استان خراسان رضوي 34 مرکز است.وي اظهارداشت: آموزش و پرورش خراسان رضوي رتبه نخست را از نظر تعداد مراکز راهنمايي و مشاوره خانواده در بين ديگر استان هاي کشور به خود اختصاص داده است.اين مسئول اظهارداشت: طبق تحقيق انجام شده در سال 90 درخصوص اثرگذاري خدمات مراکز راهنمايي و مشاوره ، مشخص شد 50 درصد مشاوره مراکز تهران نتيجه مثبت داشته است.

20 نمايندگي انتشارات انجمن اوليا و مربيان در خراسان رضوي افتتاح شد

به مناسبت دهه مبارک فجر، 20 نمايندگي انتشارات انجمن اوليا و مربيان در خراسان رضوي به بهره برداري رسيد. رئيس گروه انجمن اوليا و مربيان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوي در آيين بهره برداري از يکي از اين مراکز در مشهد گفت: اين تعداد نمايندگي با 300 عنوان کتاب به نويسندگي معلمان و دانش آموزان توانمند در حوزه آموزش و پرورش به بهره برداري رسيد. وي افزود: با بهره برداري از اين نمايندگي ها آموزش و پرورش خراسان رضوي رتبه اول کشور را در اين زمينه کسب کرد.وي اظهارداشت: اکنون در سراسر کشور 39 نمايندگي انتشارات انجمن اوليا و مربيان فعال است که 20 نمايندگي آن در خراسان رضوي قرار دارد و تهران به عنوان پايتخت کشور تنها دو مرکز نمايندگي انتشارات انجمن اوليا و مربيان دارد.

انتقاد مسافران بلاتکليف در پايانه و پاسخ پليس راه

انتقاد مسافران بلاتکليف در پايانه و پاسخ پليس راه
 
خراسان رضوي - مورخ سه‌شنبه 1392/11/15 شماره انتشار 18616

حاتمي / لغو حرکت اتوبوس ها از پايانه مسافربري مشهد در روز يکشنبه، با اعتراض مسافران مواجه شد.برخي از مسافران که عصر روز يک شنبه قصد سفر به شهرستان هاي مختلف را داشتند، با منع تردد اتوبوس ها برابر اعلام پليس راه خراسان رضوي مواجه شدند. در اين باره فرمانده پليس راه خراسان رضوي گفت :عصر يک شنبه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي طي اطلاعيه اي خواستار ممنوعيت تردد وسايل نقليه باري و اتوبوس در محورهاي اين استان طي شب دوشنبه شده بود وما هم به منظور جلوگيري از سرگرداني مسافران از تردد اتوبوس ها وکاميون ها در جاده ها ممانعت کرديم.سرهنگ محمد صفايي افزود: با وجود ابلاغ ديرهنگام استانداري، پليس اقدامات لازم را براي توقف اين خودروها انجام داد و با بسيج نيروها مانع از تردد وسايل نقليه سنگين و اتوبوس ها در محورهاي اين استان شد اما برخي خودروها که قبل از ابلاغ اين تصميم وارد محور هاي استان شده بودند، دچار مشکل شدند وتعدادي از تريلرها و کاميون هاي باري در محورهاي اين استان به دليل برودت هوا و يخ زدگي سوخت گازوئيل خود در راه ماندند.وي افزود: اقدامات پليس راه در اين زمينه به دليل تردد بسيار ناوگان حمل بار و طول بيش از 22 هزار کيلومتر جاده هاي استان، در يک محدوده زماني اندک، پاسخگو نبود و به همراهي و هماهنگي بيشتر مردم، دستگاه ها و بخش هاي دست اندرکار و اتخاذ راهکارهاي مناسب نيازدارد.