دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

دومین مهمانسرای دیزباد ساخته می شود

«دیزباد وطن ماست»- هیئت امنای مسجد دیزباد جهت رفاه حال مسافرین و همچنین میهمانانی که به روستای زیبای دیزباد مسافرت می کنند و قصد اقامت در دیزباد را دارند، اقدام به ساخت 2 مهمانسرا کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد، مهمانسرای شماره 1 با کلیه امکانات آماده شده است و  عملیات اجرایی ساخت دومین مهمانسرا به زودی به پایان می رسد. جمعه گذشته عملیات بتن ریزی سقف  دومین مهمانسرای  تکمیل شد.

گفتنی است مسجد انصارالمهدی بالاده به همت افراد خیر و اهالی خوب دیزباد (بالا ده و میان ده و پایین ده)  طی دهه گذشته ساخته شده است. 

      

ساخت مهمانسراهای دیزباد نیز با همت و همیاری مردم دیزباد و هیات امنای مسجد انجام می شود.


آخرین فرصت ثبت نام اینترنت ADSL برای دیزبادی ها

«دیزباد وطن ماست»- شورای اسلامی دیزباد در پیامی آخرین فرصت ثبت نام خط اینترنت پرسرعت دیزباد را اعلام کرد.

در این پیام آمده است: 



دوستان و اهالی خوب دیزباد


 با توجه به این که واگذاری خط ADSL به دیزباد با پیگیری های مستمر و تلاش شورای محترم در اولویت اول روستاهای خراسان قرار گرفته است، همچنین استفاده از قابلیت های فراوان  این خط، در ساعات نخست خطوط پورت اول تکمیل و تعداد محدودی از پورت دوم باقی مانده است.


لذا از کلیه دوستانی که تابه حال موفق به ثبت نام نشده اند، آخرین فرصت پایان آبان ماه  92/08/30 خواهد بود جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی - شماره ثابت دیزباد که متعلق به صاحب خط  - و 1 شماره همراه به شماره 10007776056223 ارسال نمایید.

 

 در این اطلاعیه تصریح شده است که حتما  اطلاعیه را به دوستان و بستگان خود اطلاع دهید.

 

«دیزباد وطن ماست»-  آقای خسرو کردی هزینه ثبت نام اینترنت هوشمند را برای مسجد و جماعتخانه دیزباد تقبل کرده است. از ایشان برای این اقدام سخاوتمندانه تشکر کرده و امیدواریم که اینترنتی که برای جماعتخانه و مسجد در نظر گرفته شده، به بهترین نحو و در جهت توسعه اجتماعی و فرهنگی دیزبادی ها استفاده شود.                                            

شماره سامانه پیامکی شورای اسلامی دیزباد اعلام شد

«دیزباد وطن ماست»- شورای اسلامی دیزباد شماره پیامکی 10007776056223 را به همگان معرفی کرده است.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد، دیزبادی ها می توانند این شماره را در حافظه همراه خود ذخیره کرده و برای ارسال پیامک به شورای اسلامی و دریافت پیامک از آن استفاده کنند.


با بهره مندی از این شماره، ارتباط دیزبادی های مقیم کشور با شورا بسیار آسان شده می شود.


همانطور که پیشتر اطلاع رسانی شد، دیزبادی ها می توانند با ثبت نام در سایت شورای اسلامی، و وارد کردن شماره همراه خود در این سامانه پیامکی عضو شده و از امکانات آن بهره مند شوند.

سطل زباله های آبی رنگ، آخرین خدمت شورای پیشین

فعالیت های اعضای شورای دوره سوم که به مدت قریب به ده سال به دیزباد خدمت رسانی کردند، با ورود اعضای جدید از حالت اجرایی به حالت مشاوره ای تغییر حالت داد. شاید بتوان گفت آخرین اقدام نیمه کاره شورای دوره سوم، نصب سطل های زباله در دیزباد بود.

کاری که شورای اسلامی روستاهای مجاور پیشتر آن را انجام داده بودند.


با این حال تصور می شد که این سلطل های زباله در دوره جدید شورای اسلامی در روستا نصب شود اما بر مبنای آخرین مصاحبه ای که با عضور شورای دیزباد انجام شد، گویا این سطل ها با توری ساخته شده اند و به گونه است که زباله های ریز از داخل آن به بیرون می ریزد و بوی آن نیز به راحتی پخش می شود و به همین دلیل نصب این سطل ها در انتظار تغییرات ظاهری این سطل ها یا احیانا تعویض آن ها می باشد.


امید که فضاهایی در دیزباد برای سوزاندن آشغال ها در جاده تخته در نظر گرفته شود و ترتیبی داده شود که زباله های این سطل ها به طور مرتب جمع آوری شده و بازیافت یا دفن شود.


نکته یسیار مهمی که در مورد این سطل ها بایستی مد نظر قرار بگیرد، رنگ آنهاست. از آنجا که دیزباد روستای گردشگری است، رنگ آمیزی ها و هارمونی در رنگ پردازی از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا باید دید که آیا در روستایی که تمام تابلوهای آن به رنگ زرد یا سبز هستند، سطل آبی می تواند این هارمونی را برقرار کند؟ کدام رنگ ها هستند که با رنگ بافت روستا همخوان تر می باشند؟ 



گزارش تصویری دور دوم درختکاری بوستان منصور (بخش دوم)

«دیزباد وطن ماست»- درختکاری در بوستان منصور دیزباد فرصتی استثنایی و بی نظیر بود که دیزبادی ها از آن غفلت نکردند و در عزمی جمعی آن را اجرا کردند. درود بر دیزباد و دیزبادی!


(با تشکر ویژه از امیر رضا و امیر حسین کردی برای ارسال تصاویر) 

ادامه مطلب ...