دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

گزارش 100 روزه تلاش شورای اسلامی دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- شورای اسلامی دیزباد در 100 روز گذشته فعالیت های چشمگیری را در به ثمر رسانده است.


در صورتی که می خواهید با این فعالیت ها از نزدیک آشنا شوید، می توانید آن را از لینک دانلود زیر دریافت کنید.



دانلود متن کامل گزارش 100 روز فعالیت شورای اسلامی روستای دیزباد

100 روز تلاش خستگی ناپذیر برای توسعه دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- شورای اسلامی دیزباد با توکل به خدای بزرگ و کمک دیزبادی ها در مدت 100 روزی که از فعالیت هایش می گذرد به دستاوردهای قابل توجهی رسیده است.

به گزارش «دیزباد وطن ماست»، این تلاش ها در گزارشی جامع تدوین و تنظیم شده و از طریق کانال های ارتباطی شورای اسلامی، به تدریج اطلاع رسانی می شود.


  • رویدادها ی مرداد 1392


1. نخستین جلسه غیر رسمی شورا


نخستین جلسه غیر علنی شورای اسلامی دیزباد، باحضور همسران اعضای شورا  برگزار شد. در این جلسه  پیمانی میان اعضای شورا و خانواده آنها بسته شد که مبتنی بر آن همه متعهد شدندکه فعالیت ها و برنامه ها حول محورهای صداقت، درستی، نظم وانضباط، تفکر وبرنامه ریزی، شور ومشورت، هماهنگی وهمدلی، مردم مداری و در چارچوب قانون باشد. 


در این جلسه قرار بر این شد که شورا برنامه های آموزشی را سرلوحه کارهای خویش قرار داده و تمام سعی خود را بر طراحی، سازماندهی و مدیریت فعالیت ها با بهره گیری از توان مردم دیزباد انجام دهد. همچنین قرار شد شورا در جایگاه ناظر پروژه های توسعه در دیزباد وظایف خود را انجام دهد.


2. نخستین جلسه عمومی شورای منتخب با حضور بخشدار زبرخان


نخستین جلسه رسمی شورای منتخب با حضور بخشدار، فرمانده نیروی انتظامی و ریاست جهاد کشاورزی بخش در مسجد دیزباد برگزار شد. در این جلسه که از تمام دیزبادی های بالای 15 سال دعوت به عمل آمده بود، چارچوب های فعالیت شورای اسلامی و محدودیت های آن به طور دقیق تشریح شد.


همچنین در این جلسه 4 ساعته، نماینده منتخب شورا، به بیان مشکلات جاری و تنگناها، فرصت ها و تهدیدهای دیزباد پرداخته و رویکرد استراتژیک شورا در قبال این مسائل به زبانی ساده برای مردم دیزباد، تبیین شد.


3. آماده سازی محل دفتر شورای اسلامی دیزباد


دفتر شورای اسلامی دیزباد در سال های گذشته، مکان خاصی نداشت و برخی از امکانات و وسایل اداری آن در محل مدرسه که به مدت 8 سال تعطیل بود، قرار گرفته بود. از این رو، بنا شد یک طبقه از ساختمان تازه احداث مرحوم علی کردی به دفتر اختصاص یابد. همچنین با کمک همیاران شورای اسلامی دیزباد این مکان طی مدت کوتاهی تجهیز و آماده سازی شد.


ادامه این گزارش را در روزهای آینده، در «دیزباد وطن ماست»، مطالعه کنید.


نگاه خوشبینانه به توسعه = توسعه دیزباد علیا

وقتی افراد مدتی از روستای خود دور می شوند، عموما حس نوستالوژیکی خوبی نسبت به آن پیدا می کنند. خاطرات گذشته اگرچه همراه با تلخی و شیرینی است، اما با مرور زمان تنها شیرینی آن بر جای می ماند. 

در کنار این موضوع، گاهی اوقات بوِیژه در سال های اخیر که به دلیل مهاجرت دیزبادی ها از دیزباد، ضابطه ها دیگر نظارت نشده و به نوعی برخی خاطرات بدی (از دیوارهایی که در ملک آنها کشیده شده یا راه هایی که به خاطر عدم رعایت ضوابط بسته شده اند) در اذهان باقی مانده است.



این مساله باعث می شود که عده ای از دیزبادی ها به عمران و توسعه دیزباد خوشبین نباشند. آنها مدام داستان های خود را مرور می کنند و در عدم عدالت و ضوابط سخن می گویند. 

نهایت این سخنان می رسد به جایی که هیچ زمان اتفاقی برای توسعه دیزباد پیش نیاید، اما آیا واقعا این خاطرات اینقدر تلخ هستند؟


ما امروز در دیزباد نیاز به کمک هر دیزبادی داریم. با کمک هر دیزبادی که در واقع گامی برای آبادی باغ و ملک خودش بردارد، ما دستی از کمک گرفته ایم. تنها راه آن نیز خوشبین شدن نسبت به شرایط جدید است.


دیزباد می تواند در سال 2020 یا 1404 که سند چشم انداز کشور در آن ترسیم شده، به عنوان توسعه یافته ترین روستای کشور مطرح شود. این واقعا دور نیست. اما ما باید نسبت به آن خوشبین باشیم. نسبت به مدیریت دیزباد خوشبین باشیم و این خوشبینی را در میان تمام دیزبادی ها اشاعه دهیم.


تنها با این خوشبینی است که می توان پل هایی ساخت که توسعه دیزباد در نتیجه آن رقم بخورد.


باز هم بر می گردم به آخرین جمله مهندس محمود کردی در جلسه آموزشی شورای اسلامی دیزباد:


دست به دست هم دهیم به مهر- دیزباد خود را کنیم آباد... ان شاء الله

گامی دیگر در جهت امنیت دیزباد؛ لامپ های سوخته تعویض شدند

روشنایی دیزباد نیشابور


«دیزباد وطن ماست»- تعویض لامپ های سوخته و تعمیر ستون های برق دیزباد با همکاری اداره برق نیشابور انجام شد.


به گزارش «دیزباد وطن ماست» به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی در آخرین جلسه شورا که با حضور اعضای مشورتی در دفتر شورای اسلامی دیزباد برگزار شد، روشنایی کوچه ها و معابر مورد بررسی قرار گرفت.


 در این جلسه که با حضور کامل اعضای شورای مشورتی تشکیل شد، تعویض لامپ های سوخته و تعمیر ستونهای برق  در دستور کار شورای اسلامی قرار گرفت.


این برنامه که در راستای برقراری امنیت دیزباد مطرح شد، کمک بزرگی در برقراری امنیت دیزباد می کند.

  ادامه مطلب ...

گزارش تصویری آغاز به کار یگان امنیتی دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- با آغاز به کار یگان خودجوش امنیتی دیزباد، امنیت دیزباد تامین شد. این اقدام یکی از مهمترین اقدامات شورای اسلامی به شمار می رود.

به گزارش «دیزباد  وطن ماست» به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد، یگان حفاظت دیزباد به امکانات حفاظتی تجهیز شدند.

این گزارش می افزاید، نیرو های یگان امنیتی دیزباد شامل تعدادی نگهبان  خواهد بود، که به صورت ثابت و سیار به گشت زنی و حفاظت خواهند پرداخت.


همچنین جهت گشت زنی نیز نیروهای محیط بان دیزباد به نیروهای حفاظتی کمک خواهند کرد. جهت فراگیری قوانین و مقررات حفاظت و برخورد با متخلفین این نیروها به کلاسهای آموزشی نیروی انتظامی می روند.


این گزارش به زمان فعالیت رسمی یگان که از ابتدای دی ماه آغاز می شود، بخشی از امکاناتی که جهت  نیروهای امنیتی تهیه و تحویل می شوند را به شرح ذیل اعلام کرده است: 


  1.  ایستگاه ایست بازرسی
  2.  لباس فرم
  3. علائم هشدار توقف
  4. تجهیزات حفاظت فردی 
  5.  خط تلفن 
  6.  موتور گشت
  7. بیسیم با برد بالا 
  8. دور بین مدار بسته با قابلیت ضبط و کنترل از راه دور .

تعدادی از این امکانات تهیه و در اختیار یگان قرار گرفته و سایر امکانات نیز تاشروع فعالیت تحویل می شود. 


 

ادامه مطلب ...