اوقات شرعی ماه مبارک رمضان سال 1445 قمری برابر با اسفند 1402 و فروردین 1403

اوقات شرعی ماه مبارک رمضان سال 1445 قمری برابر با اسفند 1402 و فروردین 1403

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی

به اتکای جمعیت ۵۴۰ هزار نفری حوزه انتخابیه نیشابور؛ مسائل توسعه نیشابور را پیگیری می کنم ...

✍#محمد_تاجیک_دلسوز_نیشابور
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه
#نیشابور
#فیروزه
#زبرخان
#میان_جلگه
#سرولایت


:white_check_mark: جغرافیای نیشابور
https://t.me/tajikneyshabur

پاییز ۱۴۰۲  یکی از خشک ترین پاییز های نیشابور در سی سال گذشته

پاییز ۱۴۰۲ ، پنجمین پاییز خشک نیشابور در طی ۳۰ سال اخیر

پاییز ۱۴۰۲  یکی از خشک ترین پاییز های نیشابور در سی سال گذشته

پاییز ۱۴۰۲
یکی از خشک ترین پاییز های نیشابور در سی سال گذشته


در حالی که میانگین بلندمدت بارش پاییزی در نیشابور ۴۳.۸ میلیمتر است.
امسال پاییز جمع بارش تا اکنون به ۱۰.۲ میلیمتر رسیده و با همین عدد با توجه به نداشتن بارش تا آخر هفته که آخر آذر و پاییز است، پرونده بارش پاییزی امسال بسته می شود.
در حالی که پس از دو سال خشکسالی پی در پی که سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با ۱۰۳ میلیمتر بارش خشک ترین سال در ۶۰ ساله اخیر بوده ، انتظار می رفت با پیش بینی رخداد النینو امسال بارش بهتری داشته باشیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.
پاییز امسال در سی سال گذشته پس از پاییز ۱۳۷۴ ، پاییز ۱۳۷۷ ، پاییز ۱۳۸۹ و پاییز ۱۳۹۶ در رده پنجمین پاییز خشک در نیشابور قرار گرفت.
در سی سال گذشته پاییز ۱۳۹۶ در نیشابور ۵ و ۸ دهم میلیمتر بارش داشتیم و این پاییز خشک ترین پاییز ۳۰ ساله بوده است .
پاییز سال ۱۳۹۰ با ۱۲۱ میلیمتر بارش پربارش ترین پاییز سی ساله اخیر بوده است.
برای بارش رحمت الهی و نجات دشت تشنه و فرو نشسته نیشابور و دشتهای تشنه دیگر خراسان ، دست به دعا برداریم و از درگاه الهی طلب بارش برف و باران در زمستان و بهار پیش رو داشته باشیم !! الهی ...🤲🤲

🖊محمد تاجیک

اوقات شرعی شهر نیشابور در ماه مبارک رمضان 1444 هجری قمری / فروردین و اردیبهشت 1402هجری شمسی

اوقات شرعی شهر نیشابور در ماه مبارک رمضان 1444 هجری قمری / فروردین و اردیبهشت 1402هجری شمسی

ایجاد شهرستان میان جلگه

❇️ نقش بستن شهرستان میان جلگه بر پهنه نقشه سیاسی جدید استان خراسان رضوی

شهرستان میان جلگه با 3087 کیلومتر مربع بر اساس سرشماری سال 1395 جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر دارد و شهر عشق آباد مرکز این شهرستان است.
این شهرستان از شمال با شهرستان های فیروزه و نیشابور ، از شرق با شهرستان های تربت حیدریه و زبرخان و از جنوب به شهرستان کوهسرخ و از غرب با شهرستان های سبزوار و ششتمد ، همسایه است.
شهرستان میان جلگه ، سی و چهارمین شهرستان خراسان رضوی است که ایجاد آن در جلسه روز ۱۲ بهمن هیات دولت ، به تصویب رسید.
با ارتقای میان جلگه به شهرستان ، همسایگی شهرستان نیشابور با شهرستان های تربت حیدریه و سبزوار پایان یافت.

جدول جمعیت شهرستان های استان خراسان رضوی در سال 1400

جدول جمعیت شهرستان های استان خراسان رضوی

برآورد جمعیت شهرستان های خراسان رضوی در سال 1400 / مرکز آمار ایران / منبع سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی / جمعیت استان به حدود 6/9 میلیون نفر رسیده است/ مشهد پرجمعیت ترین شهرستان و نیشابور دومین شهرستان پرجمعیت استان / ششتمد و داورزن کم جمعیت ترین شهرستان های استان

جدول وسعت شهرستان های خراسان رضوی

جدول وسعت شهرستانهای استان خراسان رضوی در پایان سال 1399

وسعت شهرستان های خراسان رضوی بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه استان
خراسان رضوی بر اساس این جدول 119063 کیلومتر مربع وسعت دارد.
کاشمر کم وسعت ترین شهرستان و خواف وسیع ترین شهرستان استان است.

جغرافیای نیشابور
https://t.me/tajikneyshabur

نیشابور گزینه اول ارتقا به استان

نیشابور گزینه اول ارتقا به استان

شهرستانهای نیشابور ، زبرخان ، بینالود ، خیام ، کدکن ، فیروزه ، میان جلگه ، سرولایت و کوهسرخ شهرستانهای تشکیل دهنده استان نیشابور خواهند بود.

لزوم ایجاد شهرستان خیام

شهر خرو در بین ۹۶ شهر استان خراسان رضوی رتبه بیست و یک از نظر جمعیت را داراست و از ۱۳ شهر مرکز شهرستان در سطح استان پرجمعیت تر است. این شهر همراه با روستاهای دهستان اردوغش و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان نیشابور و با ارتقای بوژمهران به مرکز بخش می تواند به شهرستان ارتقا یابد. جمعیت این شهرستان پیشنهادی حدود ۳۰ هزار نفر است. شهر خرو اکنون دارای بخشداری است و پس از ارتقای شهرستان زبرخان می تواند با همراهی روستاهای شرقی بخش مرکزی نیشابور به شهرستان تبدیل شود. نظر به قرار گیری روستای معموری، زادگاه خیام در این شهرستان (پس از جدایی از بخش مرکزی نیشابور)، نام شهرستان پیشنهادی جدید می تواند شهرستان خیام باشد.

لزوم ارتقای شهر جدید بینالود به شهرستان

دهستان پیوه ژن از توابع بخش احمد آباد شهرستان مشهد با استقرار شهر جدید بینالود در آن با سرعت در حال رشد است و اکنون این شهر حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که با جمعیت روستاهای تابعه این دهستان جمعیت آن حدود ۳۰ هزار نفر است. این دهستان هم می تواند با مرکزیت شهر بینالود و با نام شهرستان بینالود ارتقا یابد.( پس از تغییر نام شهرستان بینالود به طرقبه و شاندیز، شهرستان پیشنهادی بینالود امکان پذیر شده است.)شهر جدید بینالود برای حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت پیش بینی شده است و مثل شهر جدید گلبهار برای پیشرفت بهتر نیاز به ارتقا دارد. روستای دیزباد پایین هم می تواند با ارتقا به مرکز بخش ، بخش تابعه این شهرستان پیشنهادی باشد.

لزوم پیگیری ارتقای بخش میان جلگه(نیشابور جنوبی)

بخش میان جلگه شهرستان نیشابور با ۴۰ هزار نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر ۳۱۰۰کیلومتر مربع و ۷۵ روستای داری سکنه یکی از محروم ترین مناطق کشور است و برای کاهش محرومیت آن، باید به شهرستان ارتقا یابد. بخش ششتمد در همسایگی غربی این منطقه با ۲۳ هزار نفر جمعیت و بخش کوهسرخ در همسایگی جنوبی این منطقه با ۲۵ هزار نفر جمعیت به شهرستان ارتقا یافته اند و متاسفانه این بخش همچنان در انتظار ارتقاست. مسئولان محترم باید هر چه زودتر زمینه ارتقای این بخش زرخیز را به شهرستان فراهم نمایند. گزارش توجیهی شهرستان پیشنهادی میان جلگه بیش از ۱۰ سال قبل تقدیم هیات محترم دولت شده است اما نیشابور مسولی برای پیگیری نداشت و ندارد...

لزوم حضور شهرستان سرولایت بر نقشه سیاسی ایران

بخش سرولایت نیشابور همراه با دهستان بینالود بخش مرکزی شهرستان نیشابور می توانند با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت به شهرستان ارتقا پیدا کند. بخش سرولایت شهرستان نیشابور به دلیل عدم توجه و عدم ارتقا در آتش محرومیت می سوزد.

لزوم ارتقای بخش کدکن به شهرستان

کدکن در سال ۱۳۱۶ و بر اساس اولین قانون تقسیمات کشوری به عنوان بخش تعیین شد. با توجه با همجواری آن با نیشابور و قرار گیری در دشت نیشابور و فرهنگ نزدیک آن با پهنه زرخیز نیشابور ، پس از ارتقای میان جلگه ، دهستان بلهرات به عنوان بخش تابعه می تواند با همراهی بخش فعلی کدکن به شهرستان ارتقا یابد و با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان های تابعه استان نیشابور قرار گیرد.

نیشابور گزینه اول ارتقا به استان

شهرستانهای نیشابور ، زبرخان ، بینالود ، خیام ، کدکن ، فیروزه ، میان جلگه ، سرولایت و کوهسرخ شهرستانهای تشکیل دهنده استان نیشابور خواهند بود.

#بی_عدالتی_در_تقسیمات_کشوری

#نیشابور_باید_استان_شود

#نیشابور_گزینه_اول_ارتقا_در_خراسان_رضوی

جغرافیای نیشابور https://t.me/tajikneyshabur

جدیدترین گزارش تقسیمات کشوری ایران منتشر شد

جدیدترین گزارش تقسیمات کشوری ایران منتشر شد

مدیرکل تقسیمات کشوری بر اساس آخرین مصوبات تقسیماتی هیات وزیران جدیدترین گزارش آماری عناصر و واحدهای تقسیماتی کشور (شامل ۴۶۹ شهرستان، ۱۱۵۷ بخش، ۱۴۲۴ شهر و ۲۷۱۹ دهستان) را اعلام کرد.

گزارش آماری عناصر و واحدهای تقسیماتی کشور بر اساس آخرین مصوبات تقسیماتی هیات وزیران تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ منتشر شد.

زهرا احمدی؛ مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، جدول آخرین اطلاعات و گزارش آماری عناصر و واحدهای تقسیماتی جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعداد شهرستان، تعداد بخش، تعداد دهستان، تعداد شهر و تعداد فرمانداری ویژه هر استان را به تفکیک، اعلام کرد.

بر اساس گزارش اعلامی خانم زهرا احمدی، تا کنون، تقسیمات کشوری، در قالب ۳۱ استان کشور، ۴۶۹ شهرستان، ۱۱۵۷ بخش، ۱۴۲۴ شهر و ۲۷۱۹ دهستان، سامان یافته است.

مدیرکل تقسیمات کشوری، همچنین تعداد فرمانداری های ویژه در سراسر کشور را در مجموع ۳۹ فرمانداری برشمرد.

البته گزارش مدیر کل محترم در تعداد فرمانداری های ویژه اشکال دارد و در استان خراسان رضوی 4 فرمانداری ویژه داریم که اشتباه 3 مورد ذکر شده و  فرمانداری ویژه مشهد از قلم افتاده است.پس تعداد فرمانداری های ویژه 40 واحد است.