دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

مراسم جمعه آخر عید دیزباد آنلاین برگزار می شود

«دیزباد وطن ماست»-مراسم جمعه پیش از عید درگذشتگان سال 98 در فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش دیزباد وطن ماست، شورای اسلامی دیزباد ضمن پیامی اعلام کرد: جمعه آخر سال در پیش است، به رسم کهن ، یاد می کنیم از آنها که وقتشان و مکانشان از ما جداست.

یاد می کنیم از آنها که دلتنگشان می شویم.

یاد می کنیم از آنها که تا ابد دوستشان داریم.

دلگرم به خاطرات پدران و مادرانی که رفته اند و خواهران و برادرانی که سفر کرده اند.

به یاد همه آسمانی های دیزباد، فاتحه ای ره توشه می کنیم.

باشد که پروردگار مهربان بیامرزدشان و بیامرزدمان ....



همانگونه که قبلا به استحضارتان رسیده است مطابق تصمیم شورای اسلامی، دهیاری، هیئت امنا مسجد و جماعت خانه و خانه هلال دیزباد امسال مراسم جمعه پیش از عید به جهت پیشگیری از شیوع کرونا در میان هم ده دیاران برگزار نمی شود.

از آنجا که وظیفه داریم،  از درگذشتگان سال 98  یاد کنیم، روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد، این مراسم را در قالب یک برنامه تصویری (تلویزیونی) در دست تهیه دارد که ساعت 18 روز پنجشنبه 22 اسفند ماه از طریق درگاه اطلاع رسانی شورا  در اینستاگرام به نشانی dizbadfarda.iran به صورت زنده پخش می شود.


از کلیه دیزبادی های عزیز دعوت میشود با ورود به درگاه یاد شده با ما در این مراسم  که در فضای مجازی برگزار خواهد شد همراه شوند.

در خانه می مانیم و با عمل به توصیه های بهداشتی، #کرونا_را_شکست_می_دهیم


اطلاعیه خانه هلال دیزباد درباره ویروس کرونا

«دیزباد وطن ماست»- با توجه به شیوع ویروس کرونا و به جهت حفظ سلامت اهالی و عمل به توصیه های بهداشتی، با تصمیم شورای اسلامی و دهیاری دیزباد در تعامل با شورا خانه هلال دیزباد و هیئت امنا مسجد و جماعت خانه،  برگزاری کلیه برنامه ها و مراسم عمومی شامل کلاس آموزشی خانه هلال - کلاسهای آموزشی کشاورزی - مراسم طبخ سمنو و مراسم جمعه پیش از عید، لغو می شود.


از همه هم ده دیاران گرامی تقاضا میشود نسبت به رعایت موارد ذیل اهتمام ورزند:


  • -اطلاعات لازم، در مورد چگونگی عملکرد و راه های پیشگیری از سرایت این ویروس را از مراجع معتبر علمی جویا شوید.
  • - تمامی  نکات بهداشتی را  رعایت  نموده  و از دیگران  نیز بخواهید آنها  نیز، خود را در این ارتباط موظف و مسئول بدانند.
  • - از برگزاری مراسم جمعی غیر ضروری  تا اطلاع ثانوی خودداری نمائید و توجه داشته باشید: این روزها استفاده از فضای مجازی برای دورهم بودن و از حال هم جویا شدن بهترین گزینه است.
  • -  در استفاده از کارگران غیر بومی و همچنین  پذیرائی از گردشگران، تمام نکات بهداشتی را دقیقا  رعایت نمائید.

 

همه با هم  در سایه لطف پروردگار، با همدلی و مسئولیت پذیری  و عمل به توصیه های بهداشتی، ویروس کرونا را از سرزمین مادری بیرون می کنیم.

متعاقب این خبر شورای اسلامی با نصب بنر ممنوعیت های جدید را اعلام کرد:
طبق مصوبه شورای اسلامی دیزباد بالا، به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا  و در هماهنگی با فرمانداری شهرستان نیشابور،  اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیشابور و مطابق دستور دادستان محترم بخش زبرخان، از صبح روز شنبه ۱۷ اسفند  ورود کلیه تورهای گردشگری، تفریحی و کوهنوردی تا اطلاع ثانوی  ممنوع بوده و یگان حفاظت دیزباد، اجرای این مصوبه را برعهده خواهد داشت.  

گزارش تصویری از برف کوهستان دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- امسال لطف پرودگار شامل حال دیزبادی ها شد و برف تمام کوهستان دیزباد را سفیدپوش کرد. به گزارش تصویری دیزباد وطن ماست توجه فرمایید.


  ادامه مطلب ...

گزارش ویدئویی کاروان همدلی دیزباد برای سرپل ذهاب کرمانشاه

«دیزباد وطن ماست»- این گزارش دیدنی را که توسط روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد تهیه شده است ملاحظه فرمایید.



هشدار شورای اسلامی دیزباد به باغداران اطراف رودخانه

«دیزباد وطن ماست»- پیرو سیل سال گذشته به جهت عدم تکرار شرایط شورای اسلامی دیزباد طی پیامی مراتب را به اطلاع باغداران اطراف رودخانه رساند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، در این پیام آمده است: به اطلاع مالکین باغهای حاشیه و نزدیک رودخانه و مسیل ها در تمام مناطق دیزباد می رساند، پیرو نامه ذیل که از سوی مدیر منابع آب شهرستان نیشابور به شورای دیزباد ارسال شده، به کلیه باغدارانی که ملک آنها در مناطق یاد شده قرار دارد و تا کنون نسبت به جمع آوری نخاله باغی حاصل از هرس درختان و یا انواع نخاله ساختمانی و دیوار گذاری اقدام نکرده اند، حداکثر تا 25 بهمن ماه فرصت خواهند داشت تا نسبت به پاکسازی موارد مذکور اقدام نمایند.

این پیام می افزاید: بدیهی است پس از مهلت مقرر، به جهت جلوگیری از ایجاد خسارت به هم ده دیاران، اسامی متخلفین به اداره آب شهرستان و دادستانی بخش ارسال خواهد شد.



در بخشی از متن نامه مدیریت منابع آب شهرستان نیشابور به شورای دیزباد چنین آمده است:

" با عنایت به میزان ذخایر مناسب برفی در ارتفاعات و در پیش بودن فصول بارندگی، احتمال وقوع سیلاب در ماههای اسفند، فروردین و اردیبهشت در رودخانه ها تقریبا قطعی خواهد بود، لذا به منظور پیشگیری از اثرات مخرب سیلاب، ضروری است با قید فوریت نسبت به اطلاع رسانی اقدام  و نسبت به شناسایی عوامل مربوطه و الزام ایشان به جمع آوری و امحای نخاله های باغی و ساختمانی ، اقدام و نتیجه را اعلام فرمایید.


رونوشت :

فرمانداری شهرستان نیشابور

دادستانی بخش زبرخان 

بخشداری بخش زبرخان