دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

سکوهای پلکانی پروژه زمین چند منظوره پایین ده

«دیزباد وطن ماست»- یکی از اقدامات مهم شورای اسلامی راه اندازی پروژه زمین چند منظوره پایین ده بود که در منطقه پی حصار دیزباد تاسیس شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، این زمین می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده دیزوندها قرار گیرد و یکی ازآنها برگزاری مسابقات مختلف و مراسم شادمانی و کارناوال های دیزباد است.


افتتاح خانه هلال دیزباد با حضور دیزبادی ها

«دیزباد وطن ماست»- خانه هلال دیزباد روز دوشنبه 25 آذر افتتاح شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، به همت جمعیت هلال احمر شهرستان نیشابور، شورای اسلامی و دهیاری دیزباد و همکاری اهالی فرهیخته دیزباد، خانه هلال دیزباد

ساعت 12روز دوشنبه 25 آذر ماه، طی مراسمی  با حضور مسئولین استان، شهرستان، بخش و اهالی دیزباد بالا افتتاح شد. 

در این خانه کلیه امکانات مورد نیاز خانوار، برای استفاده در مواقع بحران و حوادث غیر مترقبه از سوی جمعیت هلال احمر  قرار خواهد گرفت.

این خانه محلی خواهد بود که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه در دسترس اهالی دیزباد و سایر روستاهای مجاور قرار گیرد.



آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه به هم ده دیاران و روستاهای مجاور، انجام خدمات امداد و کمک های اولیه ویژه  اهالی دیزباد، ارائه خدمات پزشکی با همکاری جامعه پزشکان و پرستاران دیزباد و و ارایه خدمات ویژه امداد و نجات در شرایط بحران،  در زمره فعالیت های پیش بینی شده برای خانه هلال دیزباد خواهد بود.

خانه هلال با طرح شعار «هر خانواده دیزبادی یک امدادگر» طی فراخوانی عمومی از داوطلبان دیزبادی ها درخواست کرد که در کلاسهای آموزش امداد و نجات و کمک های اولیه شرکت کنند تا بتوانیم در مواقع ضروری به یاری دیزبادی ها و سایر هموطنان خود بپردازیم.

این اطلاعیه درخواست کرده است که  کلیه دیزبادی های بالای 18 سال که مایل به عضویت و همکاری با خانه هلال دیزباد هستند حداکثر تا روز یکشنبه 24 آذر، نام، نام خانوادگی،نام پدر، تاریخ تولد  و شماره ملی  خود را به شماره ذیل پیامک کنند.


1-شهین میرشاهی 09151077956

2- کریم میرشاهی ( حسنعلی) 09155215937

3- حسین خافی 09158210145

4- کیوان اسماعیلی  09125177665


برف پا گربه ای در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»-بامداد روز پنجشنبه 21 آذر ماه دومین برف پا گربه ای در دیزبادتجربه شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، ارتفاع برف 2-3 سانتی متر است و  درجه برودت هوا به منفی 5 درجه زیر صفر رسید.

هم اکنون جاده دیزباد باز و رفت و آمد در آن جریان دارد.


اطلاعیه دفتر بیمه اجتماعی کشاورزان به دیزبادی ها

«دیزباد وطن ماست»- در اطلاعیه دفتر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آمده است: کشاورزان، روستائیان و عشایرشهرستان نیشابور که دارای ۱۰ سال واریزی حق بیمه و ۷۰ سال سن می باشند جهت انجام امور بازنشستگی پیش از موعد با  به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی به دفتر صندوق بیمه روستاییان و عشایر به آدرس شهر قدمگاه _ ساختمان جهاد کشاورزی بخش زبرخان مراجعه فرمایند.

شماره تماس:

۴۳۲۲۴۸۹۸  

کارگزاری 61128 صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی نیشابور


بازسازی لوله آب آشامیدنی دیزباد بعد از تخریب سیل

«دیزباد وطن ماست»-پوشش 700 متر لوله اصلی آب آشامیدنی دیزباد که در سیل فروردین ماه سال جاری آسیب دیده بود، به پایان رسید.

به گزارش دیزباد وطن ماست به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد، در جریان سیل نوروز 98  بخشی از مسیر لوله اصلی آب آشامیدنی، در مسیر رودخانه بازه راه آسیب دیده بود که طول قابل توجهی از آن بدون پوشش و محافظ شد. در صورت عدم رفع این مشکل، یخ زدگی، ترکیدگی لوله و قطع آب آشامیدنی دیزباد از عواقبی بودند که باید منتظر آن می بودیم. 

این موضوع چندین نوبت  توسط شورا و دهیاری دیزباد در تماس با مسئولین ذیربط پیگیری شد که به علت عدم وجود بودجه کافی، رفع مشکل تا اوایل آبانماه جاری میسر نشد.



دوم آبانماه  دکتر گرمابی نماینده شهرستان نیشابور در مجلس شورای اسلامی به دعوت شورای اسلامی دیزباد با حضور در روستا و بازدید از پروژه های عمرانی دیزباد از جمله بوستان پیش تخت گاه و چند نقطه دیگرروستا در جمع اهالی حضور یافت.

 در این گردهم آئی، مسئول شورا نواقص و کاستی های دیزباد از جمله مشکل خسارت سیل به لوله آب آشامیدنی و باغات را اعلام کرد. متعاقب این بازدید  دکترگرمابی با تاکید بر لزوم رسیدگی به کلیه مشکلات روستا، پیگیری فوری رفع مشکل لوله آب آشامیدنی و سایر موارد مطرح شده را عهده دار شدند که خوشبختانه، عملیات اجرائی با مساعدت و پیگیری وی آغاز  و تا بیستم آذر ماه به پایان رسید.

شورا و دهیاری دیزباد طی پیامی  به نمایندگی از طرف اهالی دیزباد از جناب آقای دکتر گرمابی نماینده محترم  شهرستان نیشابور در مجلس شورای اسلامی، مهندس ذوالجاحی رئیس اداره آب و فاضلاب روستائی  و مهندس سهرابی کارشناس ارشد اداره مذکور و سایر عوامل اجرائی و نظارتی تشکر کرد. 

گفتنی است دکتر گرمابی  در بازدید از بوستان پیشتختگاه  ضمن اعلام آمادگی برای پیگیری ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز این بوستان ، از ارائه کمک 50 میلیون تومانی جهت اجرای خط انتقال برق به پیشتختگاه از محل اعتبارات خاص نمایندگان ، خبر دادند ، که امید میرود در آینده نزدیک محقق گردد.