دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

بخش سوم مصاحبه با رئیس شورای اسلامی دیزباد بالا

«دیزباد وطن ماست»- رئیس شورای اسلامی دیزباد در این مصاحبه به ابعاد مختلف برنامه ای و اجرایی شورای اسلامی در راستای توسعه پایدار دیزباد می پردازد.

با هم این مصاحبه خواندنی را از نظر می گذرانیم.


21. جاده دیزباد در نقاطی که در دوران سیل آسیب‌دیده، هنوز به‌درستی ترمیم نشده است، آیا دراین‌خصوص برنامه‌ای وجود دارد؟

در حال حاضر از طریق بودجه مردمی این ترمیم جاده در حال انجام است.


22. آیا برنامه بوستان پیش تختگاه و پروژه تکثیر گونه‌های کمیاب به‌درستی پیش می‌رود؟ در خصوص بودجه آیا مشکلی وجود ندارد؟

نظر شورای اسلامی بر این است ادامه فعالیت در این بوستان تا مرحله پایانی کار برعهده متولیان و بانیان این طرح باشد بدین منظور تفاهم‌نامه مربوطه آماده و به امضای طرفین رسیده و تا سال ۱۴۰۲ حداقل ادامه دارد، بودجه مربوطه از طریق یکی از بخش‌های سازمان ملل تأمین و مرحله‌به‌مرحله تعلق می‌گیرد، همچنین کمک‌های مردمی نیز در این بخش می‌تواند مؤثر باشد علاوه‌برآن در دوره پنجم بخشی از بودجه دهیاری صرف احداث این مجموعه شده است، در کل از طرفین تفاهم‌نامه که اعضای دوره پنجم هستند خواسته شده کلیه امور مالی و بودجه‌های تعلق‌گرفته را جهت اطلاع اهالی و ثبت در دفاتر تحویل شورای اسلامی فرمایند، لازم است تشکر و قدردانی از متولیان محترم بوستان داشته باشیم که بی‌دریغ در حفظ، احداث و احیای بوستان همت گمارده‌اند.


23. وضعیت بازسازی بناهای قدیمی در دیزباد در دوره جدید به چه شکل بوده است، آیا بناهای قدیمی بازسازی می‌شوند؟ چه چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد؟

قبلاً عرض شد، با هماهنگی بنیاد مسکن و بخشداری ابنیه مخروبه با مهلت مشخص بایستی عملیات پاک‌سازی در آنها صورت گیرد و ابنیه در حال استفاده در طرح جدار سازی شرکت نمایند تا انشا الله چهره روستا تغییر کند.


24. در اواخر دوره پیش رئیس شورای اسلامی خبر از اینترنت 4G را به دیزبادی‌ها دادند که به نظر می‌رسد هنوز تغییری در این زمینه اتفاق نیفتاده، برنامه شما در این دوره چیست و چه زمانی این وضعیت تغییر می‌کند؟

مأموریت این پروژه برعهده جناب مهندس ابراهیم رحمانی است و ایشان اعلام نموده‌اند با پیگیری انجام شده طرح تصویب و در اولویت یکم اجرا و منتظر آزادسازی بودجه مربوطه برای اجرا است که در صورت انجام یکی از بزرگ‌ترین اقدامات خواهد بود که جای تشکر از جناب مهندس را دارد.


25. آیا اینترنت منازل همچنان توسعه پیدا می‌کنند یا خیر؟ پیام‌هایی به دیزباد وطن ماست رسیده که مدت‌هاست خبری از واگذاری اینترنت به افراد نیست و اینترنت جدید واگذار نمی‌شود؟

از ابتدا به دلیل عدم دوراندیشی مناسب تعدادی محدود خط به این امر تعلق‌گرفته امیدواریم با حضور G4 این مشکل کم‌رنگ گردد.



26. در بحث روشنایی کوچه‌های دیزباد اخیراً اقداماتی انجام شده، آیا آماری دراین‌خصوص وجود دارد که چند شعله روشنایی به کوچه‌های دیزباد افزوده شده است؟

 حدود ۲۰۰ شعله طرح روشنایی خودکار منازل با دید باز و روشنایی آرامستان چناردو از اقدامات انجام شده و ادامه آن در دستور کار است لازم به ذکر است روشنایی آرامستان توسط ورثه دو تن از اهالی متوفی است که در زمان مناسب اعلام خواهد شد.


27. همان‌طور که مستحضرید در بخش‌هایی از روستا راه برای دسترسی به باغات صرفاً از محل رودخانه است و ماشین‌رو نیست، آیا برنامه‌ای برای پایان‌دادن به این عدم دسترسی وجود دارد؟

شورا آنچه به عموم برمی‌گردد را مدیریت می‌کند و در املاک افراد یا راه‌های خصوصی اجازه ورود ندارد مگر به در خواست یکی از مالکین، لیکن در بخش‌های عمومی حتماً بحث عبور وسایط نقلیه موتوری مدنظر خواهد بود.


28. باتوجه‌به توریستی شدن دیزباد، به نظر می‌رسد توسعه صنایع‌دستی و یا صنایعی که بتواند دیزبادی‌ها را بیشتر در دیزباد نگه دارد می‌تواند موردتوجه قرار گیرد، آیا در این زمینه برنامه‌ای دارید؟

خب بهترین خبری که می‌شود داد این است که به‌زودی کلاس‌های گلیم‌بافی و صنایع چرم را در محل ساختمان شورا برگزار خواهیم کرد و در ادامه دیگر کلاس‌های مرتبط با توریسم، مثلاً نحوه و نوع مسئولیت در قبال توریسم و گردشگرپذیری و هرآنچه در این بخش می‌گنجد مدنظر خواهد بود.


29. روابط‌عمومی شورای جدید در اختیار چه کسی است و چه اقداماتی در این زمینه صورت‌گرفته است؟

ببینید روابط‌عمومی به معنای اصلی آن شامل یک سازمان عریض‌وطویل است، سازمان‌های دارای ریاست عالیه، معاونین، مدیران کل و مدیران بخش‌های استعداد یک روابط‌عمومی را دارند، در حال حاضر برادر عزیزمان مهندس محمدحسین میرشاهی (فرخ شاه) مسئولیت اطلاع‌رسانی شورای اسلامی را دارند و البته می‌دانیم تبلیغاتمان ضعیف‌تر از کاری است که انجام می‌دهیم، و به ما تذکر داده شده و امیدواریم در آیند رفع شود البته تمامی اعضای شورا بر این باورند که میزان تبلیغات بایستی همسنگ فعالیت‌ها باشد.


30.  همان‌طور که مستحضرید یکی از منابع توسعه دیزباد اراضی تخته دیزباد است، آیا برای این بخش از دیزباد برنامه‌ای وجود دارد؟

البته مگر می‌شود بخشی از اراضی مسطح را از یاد ببریم انشا الله در آینده نزدیک راهکارهای مؤثر و کاربردی در این مورد به اطلاع خواهد رسید. 


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد