دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

سازماندهی پیمانکاران ساخت منازل در دیزباد و آموزش آنها

«دیزباد وطن ماست»- آیا معماران و پیمانکارانی که دیزباد را می سازند، از مسائل مربوط به ساخت منازل دیزباد آگاهند؟ آیا آنها دیزباد را به شکل پلکانی آن می سازند و بر سنت معماری دیزباد استوارند یا اینکه نقشه ای از یک شهر بی نظم در ذهن دارند و دیزباد را همانند حاشیه های شهر مشهد طراحی می کنند؟

این مساله امروز برای شورای اسلامی و مردم دیزباد اهمیت بسیار زیادی دارد که روستا به شکل باستانی خودش باقی بماند. منظور از این سخن این نیست که باید دیزباد ساختمان های غیر ایمن داشته باشد، بلکه تقویت سازه یکی از مساله بسیار مهم در ساختمان های دیزبادی است.

علاوه بر این نیازمند سازماندهی پیمانکاران هستیم. نقشه ای که می خواهیم دیزباد بر اساس آن ساخته شود باید به پیمانکاران داده شود تا آنها بدانند چند طبقه بسازند؟ بدانند که با چه بسازند و چگونه و در چه شرایطی بسازند؟

وقتی در این موارد ضوابط مشخص وجود داشته باشد، می تواند نتیجه خوبی برای شورای اسلامی و مردم به همراه داشته باشد اما اگر نتوانیم این ضوابط را ایجاد کنیم، همه چیز از دست در می رود.

خوشبختانه مردم دیزباد، افراد فهمیده ای هستند و نیازی نیست که در این خصوص وارد جبر شد، گفتگو همه چیز را حل می کند و در عین حال باید در نظر داشته باشیم اگر بنایی ساخته شد، نمی توان آن را به راحتی تخریب کرد.

امیدواریم که دیزباد بتواند شخصیت معماری خودش را به خوبی پیدا کند و خود مردم بیایند و تحت قوانین و ضوابطی که توسط شورای اسلامی مشخص شده است و با پیمانکارانی که مورد تایید هستند کارشان را انجام دهند.


مسئولان منابع طبیعی شهرستان نیشابور در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»-  مهندس درودی رئیس اداره آموزش و ترویج و مهندس انصاری مسئول آبخیزداری اداره منابع طبیعی شهرستان نیشابور صبح روز سه شنبه 19 مرداد از دیزباد بازدید کردند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، این مسئولان ارشد اداره منابع طبیعی شهرستان نیشابور ضمن بازدید از بوستان پیش تخت گاه  با دو نفر از محافظان افتخاری منابع طبیعی دیزباد مصاحبه و فرم های مخصوص را برای انتخاب محافظ نمونه شهرستانی و استانی را برای این دو  پر کردند.

 گفتنی است محافظ نمونه کشوری سال 93 استان خراسان از دیزباد انتخاب شده است،


بازدید کارشناس سازمان جنگل ها و مراتع کشوراز بوستان پیش تخت گاه

«دیزباد وطن ماست»- صبح روز سه شنبه 26 مرداد ماه مهندس آذرمی کارشناس ارشد سازمان جنگل ها و مراتع کشور با همراهی مهندس کاویان  و مهندس خالقی از منابع طبیعی استان خراسان رضوی و شهرستان نیشابور از بوستان روستائی پیش تخت گاه دیزباد بازدید کرد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، این گروه ضمن بازبینی دفترچه طرح  از قسمت هائی از بوستان بازدید کردند.

هدف از این بازدید بررسی راهکارهای تسریع در عملیات اجرائی و چگونگی تامین اعتبار برای اجرای پروژه های طرح بود،

 شورای اسلامی و دهیاری دیزباد انتظار دارد نتایج بازدید کارشناسان محترم منجر به همکاری بیشتر ادارات ذیربط در اجرای پروژه های مختلف طرح شود.


کسب مقام قهرمانی فیزیک و پرورش اندام یادواره شهدای حرم توسط یک دیزبادی

«دیزباد وطن ماست»- علی عراقی (حسین)، فرزند برومند دیزبادی توانست در مسابقات  یادواره شهدای حرم مقام اول قهرمانی را در 70 کیلوگرم بدست آورد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، در مسابقات فیزیک و پرورش اندام  نیشابور رقبای بسیار قوی حضور داشتند که علی عراقی در دسته قدی 170 نیز موفق به اخذ جایگاه دوم شد.

دیزباد وطن ماست از جانب مردم دیزباد این موفقیت بزرگ را به این جوان محبوب دیزبادی تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت و تندرستی دارد.

با تشکر از حمیدرضا شایسته نیا برای ارسال خبر و گزارش تصویری

 

ادامه مطلب ...