دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

کدام دیزباد را بیشتر می پسندید؟

«دیزباد وطن ماست»- نوستالوژی همیشه برای یک جامعه زیباتر از شرایط فعلی می نماید و البته گاهی نیز این مساله با ایجاد شرایط فوق العاده ممکن است تغییر کند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، در یک نظر سنجی از دیزبادی ها پرسیده شد، کدام  دیزباد را بیشتر می پسندید؟ پاسخ به این سوال بسیار جالب بود چون علاوه بر نوستالوژی کسانی که دیزباد را در دهه پیش از 60 دیده بودند و قاعدتا باید امتیاز بیشتری می آورد، دیزباد بعد از دهه 90 امتیاز بالایی به دست آورد.

این مساله نشان از مدیریت خوب دیزباد در شورای دوره چهارم دارد که در قالب نظر سنجی هم دیده می شود.

برای ادامه این راه باید به نوآوری، کار زیاد و بهره گیری از مشارکت اجتماعی فکر کرد تا بتوانیم در ادامه دهه نود نیز این میزان رضایت را در میان دیزبادی ها داشته باشیم.


نقش بوستان ناصرخسرو دیزباد در مدیریت توریست ها

«دیزباد وطن ماست»- برج و بوستان پیش تختگاه دیزباد جزء پروژه های بزرگ عمرانی در دیزباد هستند که در دوره چهارم شورای اسلامی در دیزباد افتتاح شدند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، اگرچه هنوز این پروژه ها نیاز به تکمیل دارند اما در عین حال همین پروژه ها جاذبه ها و فضاهایی خارج از بافت روستا ایجاد کرده اند که مسافران و گردشگران می توانند با مراجعه به آنها بدون ورود به باغ دیزبادی ها از فضای زیبای دیزباد بهره مند شوند.

از دیزبادی ها پرسیدیم که نقش برج و بوستان در مدیریت توریست ها چه اندازه است و پاسخ زیاد است. در نتیجه باید توجه داشته باشیم که با برنامه ریزی از این پتانسیل بهره مند شویم.


رکورد جدید بازدید کنندگان دیزباد وطن ماست

«دیزباد وطن ماست»- دیروز رکورد جدیدی در تاریخ دیزباد وطن ماست ثبت شد و آن تعداد ۲,۶۷۲ بازدیدی بود که  از دیزباد وطن ماست انجام شد.

دیزباد وطن ماست از همه عزیزانی که برای دریافت اطلاعات در خصوص دیزباد به این سایت مراجعه می کنند تشکر کرده و امیدوار است که این توسعه در تعداد بازدید کنندگان همچنان ادامه پیدا کند.


دیزباد وطن ماست هر دو روز یک بار به روز شده و افراد می توانند با اطمینان به بروز رسانه روز در میان از آن بازدید کنند. ضمن اینکه اگر خبر مهمی مطرح شود، حتما در همان لحظه اطلاع رسانی خواهد شد.

دیزباد وطن ماست تنها نتیجه تلاش های اعضای محترم شورای اسلامی دیزباد، دهیاری دیزباد و نویسنده آن است که با کمک مردم دیزباد تقویت می شود.

بسیاری از دیزبادی ها و غیر دیزبادی ها سوژه هایی را برای معرفی در خصوص دیزباد مطرح می کنند که در سایت می آوریم.

به عبارت دیگر دیزباد وطن ماست یگانه فضای دیالوگ سازماندهی شده برای دیزبادی هاست که برآیند موارد طرح شده در شبکه های اجتماعی و کانال های اطلاع رسانی شورای اسلامی را در بر دارد.

تلاش مستمر چند ساله دیزباد وطن ماست بزرگترین نقطه قوت آن است که آن را در میان تمام رسانه های دیزباد بی بدیل کرده است.

12 رکورد در باب مزرعه دیزباد علیا (نیشابور) در سایت آستان قدس رضوی

«دیزباد وطن ماست»- سایت آستان قدس رضوی در کتابخانه دیجتال خود 12 ریکورد را برای مزرعه دیزباد علیای نیشابور نگهداری می کند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، این ریکوردها مربوط به اطلاعات ملکی در مورد دیزباد است که می توانید از طریق لینک کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به آن دسترسی پیدا کنید.


پایان نامه مرضیه رمرودی؛ دیزبادی ها کمک کنید

«دیزباد وطن ماست»- یکی از پایان نامه هایی که اخیرا در موضوعات مرتبط با دیزباد در حال نگارش است، کاری است با عنوان «اکولوژی فردی گونه گیاهی “Phlomoides binaludensis Salmaki & Joharchi” در استان خراسان رضوی» که توسط مرضیه رمرودی در مقطع کارشناسی ارشد مطالعه می شود.

به گزارش دیزباد وطن ماست، با توجه به پراکنش گونه Phlomoides binaludensis از خانواده Lamiaceae در منطقه دیزباد نیشابور واقع در ۸۴ کیلومتری مشهد این منطقه برای مطالعه انتخاب شده است.

 بازدیدها و نمونه برداری‌ها از این منطقه صورت گرفته است.

در این پژوهش اکولوژی فردی این گونه که شامل مطالعات گرده شناسی، صفات تشریحی، مورفومتریک، کاریولوژی و مطالعات اکولوژی این گونه شامل تعیین تاج پوشش، بیومس، تراکم، فراوانی، شکل زیستی، فنولوژی، وضعیت حفاظتی این گونه و تعیین گونه های همراه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرضیه رمرودی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی دانشگاه فردوسی مشهد که برای اجرای این پژوهش به دیزباد سفر کرده است، برای تکمیل اطلاعات خود نیازمند اطلاعاتی در خصوص اطلاعات هواشناسی دیزباد در 20 سال گذشته دیزباد است. دوستان عزیزی که می توانند در این زمینه به وی کمک کنند از طریق بخش تماس با ما تماس بگیرند.

محمد علی میرشاهی و همسرش در  طی سفر به دیزباد همراهی  اش کرده اند که وی از این دو عزیز بزرگوار و مهندس رستمی برای تمام محبت هایشان ابراز تشکر کرد.

مهندس رستمی این عکس را به دیزباد وطن ماست تقدیم کرده است.