دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

کمربندی شمال دیزباد به راه بازه بالا وصل شد

«دیزباد وطن ماست»- راه اندازی کمربندی شمال دیزباد به راه بازه بالا، مشکل ترافیک داخل دیزباد را کاهش داد.

به گزارش دیزباد وطن ماست،  یکی از مشکلات بزرگ دیزباد، عرض باریک معبر اصلی داخل روستا بود که فقط امکان عبور یک خودرو سواری از آن بیشتر میسرنبود و این موضوع سال ها موجب راه بندان های بزرگ و ناراحتی مردم بود . 

این موضوع چندین  نوبت در جلسه شورای اسلامی  و شورای  مشورتی دیزباد مطرح و مقرر شد  هزینه  خرید املاک  مسیر از جانب مردم تهیه شود.
خوشبختانه  با همت اعضای شورای  مشورتی  بخشی از هزینه ها ی  آن تامین شد و شورای اسلامی و دهیاری از روز 22 اسفند ماه عملیات اجرائی را آغاز و در روز 26 اسفند به پایان رساندند. این پروژه حدود 200 متر طول و 5/4 متر عرض دارد که هزینه  اجرای ان حدود 60 میلیون تومان برآورد شد.

گشودن این معبر موجب تردد خودروهای آتش نشانی در مواقع اضطراری شده و با توجه به آمدن گاز به دیزباد کمک زیادی به ایمنی روستا می کند.

گفتنی است این کمربندی  دو طرفه شده و عبور تراکتور، کامیون و وانت بارها فقط از آن صورت خواهد گرفت و همچنین با توجه به اینکه عملیات اجرائی سنگ فرش معبر اصلی روستا از روز 20 فروردین 97 آغاز شده است.

 اجرای این پروژه، قبل از شروع پروژه بعدی بسیار ضروری بود همچنین عدم تردد تراکتور و وانت بارها از داخل روستا موجب جلو گیری از آسیب به سنگ فرش معابر می شود که با اجرای این پروژه این موضوع منتفی است.


پیشنهاد برای ارائه محصولات خوراکی دیزباد به گردشگران

«دیزباد وطن ماست»- یکی از مسائلی که امروز در دیزباد مطرح است کیفیت زندگی دیزبادیهاست. اگرچه بسیاری از دیزبادی ها در مشهد و تهران و نیشابور دارای مشاغلی هستند و شغل دوم یا شاید سومشان باغداری باشد اما هستند دیزبادی هایی که فقط از طریق باغداری امرار معاش می کنند.

مساله کیفیت زندگی این دیزبادی ها یکی از اولویت ها در دیزباد و مدیریت دیزباد است. فرخ میرشاهی در یادداشتی ضمن اشاره به این موضوع می گوید: 

 فصل جمع اوری میوه ها در راه است و همچنین زمان هجوم توریست ها به دیزباد.پیشنهادم این است که مسولین گرامی ده باید برنامه ای بریزند تا توریستها وقتی به دیزباد می ایند دست خالی به دیارشان برنگردند و با خود از تولیدات محلی ده از جمله لواشک ( گرمجه) با میوهای مختلف و مرباها با طعم های مختلف و ... که توسط مردم تهیه می شود خریداری کنند.  این کار البته باید با کیفیت بالا و بسته بندی عالی  و زیر کنترل و نظارت  جوانان و دانشجویان عزیزی که کارشناس این کار هستند انجام شود. بدین صورت این کار میتواند نقشی در بهبود اوضاع اقتصادی و پنجره ای زیبا برای گردشگران بومی و غیر بومی باشد.

استخدام در شرکت گاز دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- شرکت گاز برای خدمات رسانی به مشترکین دیزبادی یک نفررا  با شرایط زیر استخدام می کند:

1-بومی وساکن دیزباد باشد

2-حداقل مدرک دیپلم ( ترجیحا فنی )

3-ترجیحا متاهل باشد

4-فقط در محدوده روستا اشتغال داشته باشد

داوطلبین می توانند  با ارائه مدارک زیرلغایت پنجم اردیبهشت ماه به شرکت گاز درود ( میدان امام خمینی )  مراجعه و ثبت نام نمایند:



-اصل وکپی مدرک تحصیلی

-کپی شناسنامه

-کپی کارت ملی

-اصل وکپی کارت پایان خدمت

توزیع نهال توت رایگان بین مردم دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- روز جمعه 25  اسفند ماه تعداد چهارصد اصله نهال توت به صورت رایگان  بین مردم  دیزباد توزیع شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، این نهال ها به منظور غرس در کنار راه ها، دامنه باغات و کوه ها و توسعه فضای سبز دیزباد تقدیم شد.

 توزیع نهال رایگان از سال 72  توسط شورای اسلامی و دهیاری  دیزباد، همه ساله  انجام می گیرد.

هدف از توزیع نهال رایگان، افزایش سطح سبز روستا، تلطیف هوا، استفاده عموم  از  میوه آن و همچنین  کاهش درجه حرارت اکوسیستم اطراف باغات و در نتیجه کاهش تبخیر و تعرق  باغات میوه است. 

گفتنی است نهال های توت امسال را مهندس مهرداد گنجعلی تهیه کرد که مورد تقدیر و تشکر شورای اسلامی دیزباد قرار گرفت.