دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

گذشت زمان در دیزباد بالا

«دیزباد وطن ماست»- این ویدئوی هنری که کار یکی از هنرمندان دیزبادی است را به شما تقدیم می کنم.

امیدوارم نام این هنرمند را بدانید و در قسمت کامنت ها اعلام کنید.



مصاحبه با عالیجاه ابراهیم میرشاهی در باب دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- عالیجاه ابراهیم میرشاهی یکی از دانشمندان و فرهیختگان دیزبادی بود که متاسفانه فقدانش برای دیزباد و دیزبادی جانگداز بود.

به گزارش دیزباد وطن ماست، دیماه سال ۱۳۹۷ برای تولید آیتم تاریخ  برنامه رادیویی آدینه و دیزباد با زنده یاد ابراهیم میرشاهی مصاحبه  ای انجام شد.

 دوباره گوش جان میسپاریم به گزیده ای کوتاه از  صدا و سخن او  و درود می فرستیم به روان پاکش .




پیام تبریک دیزبادی ها به مناسبت انتصاب استاندارد جدید خراسان رضوی

«دیزباد وطن ماست»-پس از انتخاب رزم حسینی استاندار پیشین خراسان رضوی به سمت وزیر صمت ، هیئت دولت در جلسه عصر امروز به ریاست رئیس جمهور، پس از بررسی صلاحیت و برنامه‌های‌ محمد صادق معتمدیان برای تصدی مسئولیت استانداری خراسان رضوی که از سوی وزارت کشور پیشنهاد شده بود، به وی رای اعتماد داد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، وی متولد کرمانشاه  دارای مدرک کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه ارومیه است‌. معتمدیان قبل از انتخاب به عنوان استاندار خراسان رضوی‌، استانداری خراسان جنوبی و سابقه خدمت در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه ، ایلام و ستاد دستگاه‌های اجرائی در تهران را در کارنامه خود دارد‌.

استاندار جدید خراسان رضوی هچنین عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است. ریاست شورای سیاست گذاری موسسات آموزشی پژوهشی در شمال غرب کشور، خدمت در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام در سطح مدیرکل و معاون دستگاه های اجرایی از سال 1379 تاکنون و خدمت در ستاد دستگاه های اجرایی در تهران تا سطح مدیرکل از مهمترین سوابق اجرایی معتمدیان است.

مردم دیزباد این انتصاب شایسته را به جناب معتمدیان تبریک گفته و برای ایشان از خداوند منان آرزوی موفقیت در خدمت می کند.

ماجرای عقاب زخمی در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- یکی از دیزبادی ها عقابی زخمی را در میان درختان دیزباد یافت. گویا این عقاب توسط یک عامل خارجی مجروح شده باشد. 

به دلیل ساختار مند بودن دیزباد، هر دیزبادی می داند که موارد زیست محیطی مرتبط با فعالیت یگان حفاظت است و در شرایطی که مورد جراحت یک عقاب باشد شاید بتوان از خانه هلال دیزباد نیز کمک گرفت. لذا این جوان دیزبادی که خود از والانتران خانه هلال دیزباد بوده عقاب را به خانه هلال و سپس به دفتر یگان حفاظت منتقل می کند.

عقاب برای مداوا به محیط زیست شهرستان نیشابور تحویل شد و پس از مداوا به دیزباد برگردانده می شود تا در طبیعت دیزباد رها شود.