دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

دیزباد با دیالوگ به توسعه می اندیشد

دیالوگ راهبرد اصلی در توسعه است. امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند فعالیت یکپارچه هستیم لذا بایستی برای ساماندهی این گونه حرکات از گفتگو مدد بگیریم.

خوشبختانه شورای دیزباد علیا در این خصوص پیشگام است و «دیزباد وطن ماست» می تواند از این تریبون به تمامی روستاهای اطراف دیزباد اعلام کند که ما جویای همکاری های دوجانبه در تمامی زمینه ها در جهت توسعه هستیم.

امروز مساله نیروی کار در دیزباد مساله ای حیاتی است و دیزباد ظرفیت های خوبی برای نیروی کار از روستاهای اطراف دارد. ما در دیزباد می توانیم از نیروی کار مازاد شما استفاده کنیم و تنها مساله سازماندهی این نیروی کار است.

خوشبختانه امروز از روستاهای چناران، حصار و ... کارگرانی به دیزباد می آیند و فعالیت های عمرانی در دیزباد را اجرا می کنند.



اما این تعداد برای پوشش تمام دیزباد کفایت نمی کند، ضمن اینکه ما فعلا ظرفیت نگهداری این نیروی کار را در دیزباد نداریم. اما در صورتی که بتوان این نیروی کار به طور سازماندهی شده به دیزباد بیایند، ضمن اینکه برای خود این نیروها زمینه اشتغال دائمی پدید می آیند، قیمت تمام شده برای باغداران پایین آمده و لذا تمایل به سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در دیزباد افزایش می یابد.

همچنین با یک برنامه جامع گردشگری می توان زمینه تبلیغ برای توریست ها را در روستاهای مختلف ایجاد کرد. بدین صورت که توریست تنها یک روستا را هدف قرار ندهد و بتواند در یک دوره مجموعه ای از روستاها را بگردد و از طبیعت منطقه به طور کامل منتفع شود. در نقطه مقابل با ایجاد امکانات روستاهای اطراف دیزباد نیز می توانند از ورود این گردشگران منتفع شوند.

دیالوگ با شوراهای روستاهای مجاور در خصوص فعالیت های یکپارچه جهت جلوگیری از نابودی محیط زیست و حیات وحش یکی از اقدامات اساسی شورای دیزباد است.

همچنین با هجوم آفاتی چون ملخ و موش می توان با اقدامات یکپارچه ای که پیشتر در مورد آنها توافقاتی ایجاد شده، زمینه بهبود شرایط را برای باغداران دیزبادی و سایر روستاهای اطراف فراهم کرد.

دیالوگ در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می تواند به توسعه پایدار در منطقه زبرخان کمک کند و از این حیث به شدت نیازمند آن هستیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد