دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

بخش هفتم گزارش 100 روز فعالیت شورای اسلامی دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- بخش هفتم گزارش 100 روز فعالیت شورای اسلامی دیزباد را با هم مرور می کنیم.

  • رویدادها ی آبان 1392

1. دیزباد جزء مناطق حفاظت شده بینالود قرار گرفت

طی چند سال گذشته مراتع دیزباد مورد تجاوز گله های دیگر روستاها  قرار می گرفت و مراتع به شدت در معرض نابودی بود. شکارچیان نیز از شهرستان های مختلف در تمام طول سال برای شکار به دیزباد می آمدند و نسل حیوانات وحشی نیز در خطر انقراض قرار داشت. لذا موضوع مورد پیگیری جدی قرار گرفت و با مساعدت مسئولین محترم محیط زیست نیشابور و استان خراسان رضوی ، روستای دیزباد رسما جزء مناطق حفاظت شده اعلام شد. سازمان حفاظت محیط زیست در ورودی دیزباد (سر مزار) تابلو منطقه حفاظت شده را نصب کرد. با نصب این تابلو شکارحیوانات و پرندگان، چرای بدون پروانه، بوته کنی و قطع اشجار در کل منطقه دیزباد ممنوع شد. همیاران محیط زیست نیز به عنوان مجری این مصوبه، فعالیت خود را شروع کردند.


2. گرد همایی اعضای شوراها و دهیاران در حصار

در این گردهمایی که با حضور جناب دکتر مروی نماینده محترم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، آقای جلایری فرماندار محترم، بخشدار منطقه زبرخان وجمعی از مسئولین شهرستان نیشابور برگزار شد، مسائل و مشکلات روستاهای شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت.


3. جشن شکر گزاری محصول

سال 1392 برای اغلب دیزبادی ها سال پر باری بود، لذا به منظور سپاس از خداوند بزرگ، با برنامه ریزی و هماهنگی روابط عمومی و جشن بزرگی را با حضور  جوانان هنرمند وخوش ذوق دیزبادی با عنوان «جشن شکر گزاری»  برگزار شد.

این جشن که با استقبال وسیع دیزبادی ها روبرو شدچهار ساعت  طول کشید و طی آن برنامه های هنری و سرگرمی توسط هنرمندان دیزبادی اجرا شد. 

گفتنی است، با توجه به مهاجرت های گسترده در دهه های گذشته، دیزباد جمعیت ثابت  بسیار محدودی دارد و برگزاری این کارناوال های شادی و جشن ها می تواند عاملی برای جذب دیزبادی ها باشد و پیگیری اهداف شورا ضمن این گردهمایی ها میسر می شود. 


4. بازدید کارشناسان گردشگری خراسان رضوی 

آقایان مهندس ابراهیمی نیا و سادسی از محل بوستان پیش تختگاه دیزباد بازدید کردند و پس از بررسی شرایط، راهنمایی های لازم جهت اجرای بهتر پروژه بوستان ارئه شد.


5. نهال کاری  بوستان پیش تختگاه

چندیست که دیزباد جزء مناطق هدف گردشگری اعلام شده،  و هر ساله بر تعداد گردشگرانی که برای تفریح به دیزباد می آیند افزوده می شود. اما به دلیل عدم وجود زیرساخت های کافی برای یک روستای گردشگری، حضور گردشگران عموما در باغ های مردم، برای دیزبادی ها و گردشگران مشکلاتی را به وجود آورده است. لذا احداث بوستان  پیش تختگاه در اولویت برنامه های شورای منتخب قرار گرفت.

هدف از ایجاد این بوستان تجمیع گردشگران در یک منطقه نزدیک وتحت نظارت، است که ضمن جلوگیری از آسیب رساندن به منابع طبیعی و باغ های مردم و از آسیب های اجتماعی و اخلاقی که با توجه به کمی جمعیت در دیزباد، احتمال وقوع آن وجود دارد، جلوگیری می کند. همچنین این بوستان که مشرف به دیزباد است، نمایی از یک جنگل زیبا را برای ساکنان این روستای پلکانی به ارمغان می آورد.

 شروع عملیات اجرایی بوستان با درخت کاری در نقاطی خاص آغاز شد. با فراخوان روابط عمومی در روز جمعه 17 آبان ماه  بیش از هزار نفر از دیزبادی ها برای کاشت درخت درپیش تختگاه حاضر شدند. در این برنامه هر دیزبادی به نام خود درختی بر زمین نشاند تا با فعالیتی همگانی بزرگترین پروژه عمرانی دیزباد کلید خورده باشد. 



6. ثبت نام اینترنت پرسرعت

با توجه به نقش اینترنت در توسعه روستایی، استفاده از این تکنولوژی در دستور کار شورای اسلامی قرار گرفت. پس از اعلان روابط عمومی شورا،  76 خانواده برای اینترنت ثبت نام کردند. در مرحله نخست  فقط  به 40 نفر امتیاز استفاده از اینترنت پر سرعت داده خواهدشد.


7. راه اندازی سامانه پیام کوتاه شورای اسلامی دیزباد

با راه اندازی این سامانه ارتباط دیزبادی های مقیم ایران با شورا و بلعکس به آسانی انجام می شود.

همچنین با بهره گیری از این سامانه ضمن دریافت انتقادات و پیشنهادات دیزبادی ها و رفع مشکلات دیزباد، شورای اسلامی دیزباد قادر خواهد بود، مردم را با سرعت بیشتری در جریان آخرین برنامه ها، اخبار و رویدادهای دیزباد قرار دهد. 




نظرات 1 + ارسال نظر
رضا چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:59 ق.ظ http://bamekavir.blogfa.com

سلام بر دوست عزیز
هر چه گشتم در لینک دوستان شما نام وبلاگم را ندیدم. چندی پیش که بود ولی الان حذف شده!! با ما قهر نکن آخه درسته من از درزاب بجستانم ولی تو شاه آباد نیشابور شما اندک ملکی داریم و سالی چندین مرتبه از غرش باد دیزباد استفاده می کنیم. پس درود بر همشهری

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد