دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

اصول کلی در گردشگری روستای دیزباد علیا

«دیزباد وطن ماست»- به طور کلی اصول کلی در گردشگری روستای دیزباد را می توان به شاخه های زیر تقسیم نمود:

۱)تفریحی: گسترش تفریحات گردشگران در دیزباد باید بر اساس فعالیت هایی باشد که نمایان گر دیزباد و زیبایی ها، فرهنگ، تاریخ و حیات وحش آن باشد.

۲) توسعه: توسعه ی دیزباد باید حفظ محیط زیست و اهداف تفریحی را تقویت کند به طور مثال می تواند استفاده ی بهتری از مکان های تاریخی (مانند قلعه منصور یا مدرسه و حمام دیزباد) داشته باشد تا مکمل درآمدهای حاصل از زمین های کشاورزی باشد و این مهم با احیای زمین های متروک و ایجاد فرصت های جدید برای دسترسی به دیزباد حاصل می شود.

۳) اقتصاد روستایی: سرمایه گذاری در گردشگری دیزباد باید از اقتصاد آن حمایت کند با این حال باید در مناطق وسیع کم جمعیت صورت گیرد تا از انبوهی جمعیت و خسارات ناشی از فرسایش منابع طبیعی و استفاده ی بیش از حد آن ها جلوگیری شود و موجب گسترش اقتصاد و فواید دیگر شود.

۴) حفظ محیط زیست: کسانی که از گردشگری دیزباد سود می برند باید در حفظ آن سهیم باشند وبا حمایت های سیاسی و عملی از محیط زیست و اجرای سیاست ها و برنامه های تفریحی،کیفیت آن را بهبود بخشند.

۵) بازاریابی: تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد صنعت گردشگری باید فهم مردم را نسبت به آن عمیق کند تا استفاده ی بهینه از دیزباد منجر به درک و لذت بردن از آن ها شود.

۶) طرح ریزی: برنامه ریزی و اداره ی توسعه ی جدید گردشگری باید با منظره توازن داشته باشد و هر جا که ممکن است آن را گسترش دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد