دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

آیا یارانه منطقه صنعتی به دیزباد تعلق می گیرد؟

در واپسین روز تابستان امسال «سایت الف» خبر را با عنوان «خبر خوش دولت برای تأسیسات گردشگری» منتشر کرد که آن خبر به دلیل همزمانی با اخبار مربوط به راه اندازی مدرسه دیزباد پوشش داده نشد.

در این خبر آمده بود: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تصویب مصوبه‌ی جدید هیأت دولت مبنی بر بهره‌مندی تأسیسات گردشگری کشور از تعرفه‌ها و قوانین بخش صنایع خبر داد.



به گزارش «دیزباد وطن ماست» به نقل از ایسنا، منوچهر جهانیان اظهار کرد: ۲۱ شهریورماه امسال مصوبه‌ی شماره‌ی ۱۱۸۳۲۰/ت۴۹۵۱۵ در چند بند، با هدف ارائه‌ی تسهیلات و تعرفه‌های حمایتگر برای پشتیبانی از تولیدکنندگان و صنایع، مورد تأیید هیأت وزیران قرار گرفت. بنا بر بند ۵ مصوبه‌ یادشده همه‌ تأسیسات گردشگری با معرفی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نظر بهره‌مندی از تسهیلات و امکانات مورد نیاز، مشمول تعرفه‌ها، دستورالعمل‌ها، مقررات و مصوبات بخش صنایع هستند.


او با بیان این‌که مصوبه‌ تأییدشده از سوی هیأت وزیران، زمینه‌ اجرایی شدن ماده‌ی ۸ قانون توسعه‌ صنعت گردشگری در سال ۱۳۷۰ را فراهم می‌کند، گفت: بنا بر این قانون، تمام تأسیسات گردشگری از هر نظر اعم از سوخت، آب، برق، عوارض، مالیات، وام بانکی و ... مشمول تعرفه‌ها، مقررات و دستورالمعل‌های اجرایی بخش صنایع هستند.


وی یادآوری کرد: این قانون در کنار مصوبه‌ جدید هیأت دولت، زمینه‌ سرمایه‌گذاری و فعالیت گسترده در حوزه‌ صنعت گردشگری را فراهم می‌کند و با ایجاد تحرک اقتصادی، حمایت از فعالان این عرصه را به‌دنبال خواهد داشت. او افزود: نگاه ویژه‌ دولت به توسعه‌ صنعت گردشگری، فراهم شدن بسترهای قانونی مورد نیاز، افزایش تعاملات فرابخشی، اشتغالزایی و نیز کسب درآمدهای اقتصادی از این صنعت را درپی دارد.

در صورت اجرای این مصوبه دیزباد، از یارانه صنعتی برخوردار شده و هزینه های گردشگری برای مردم بسیار ارزان تر از هزینه های واقعی آن تمام خواهد شد.


نظرات 1 + ارسال نظر
آموزگار پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 ب.ظ http://safirefirooze.blogfa.com/

خدایا !!
راهی نمیبینم ! آینده پنهان است ...

اما مهم نیست !

همین کافیست که

تو راه را می بینی و من تو را ...


خسته نباشید.. انگیزه تون واسه کمک به روستاتون واقعا ستودنیه . امیدوارم موفق باشید.

درود بر شما آموزگار گرامی.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد