دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

سهل انگاری باز هم در دیزباد حادثه آفرید

«دیزباد وطن ماست»- بر اثر سهل انگاری یکی از دیزبادی ها  14 اصله درخت مثمردر آتش سوخت .

به گزارش دیزباد وطن ماست، وی برای تمیز کردن محیط پای درخت توت خود، به جای اینکه از شن کش و بیل استفاده کند، اقدام به آتش زدن علف های خشک کرد.

در نتیجه این اقدام آتش قسمتی از درخت توت خودش را می سوزاند و به 3باغ همسایگان مجاور نیز سرایت می کند و موجب سوختن درختان توت، گردو، گیلاس، آلبالو، گلابی و زرشک آنها شد.

دیوار های بلند باغات همسایگان باعث مهار آتش شد. این گزارش می افزاید: چنانچه این دیوارها نبود چند باغ دیگر سوخته و به کوه ها سرایت می کرد و خسارت انبوه و غیر قابل جبرانی بر جای می گذاشت.



مالکین خسارت دیده از مقصر آتش سوزی به شورا و دهیاری شکایت کرده و بلافاصله اعضای شورا و دهیاربه همراه شاکیان و متشاکی ضمن بازدید میدانی، موضوع را صورت جلسه نمودند و در نهایت فرد خاطی ضمن عذر خواهی و اظهار پشیمانی  به پرداخت خسارت به  مبلغ دو میلیون وپانصد هزار تومان مکلف شد.

در حادثه در حالی اتفاق می افتد که پیش از این بارها وبارها از اعلام درمجالس عمومی، درگاه های مجازی وهمچنین  نصب چندین بنر، موضوع  خطر آتش سوزی علوفه های خشک کوه ها و باغ ها را یاد آور شده است.

امید است دیزبادی های عزیز به اخطاریه ها توجه نموده و نهایت احتیاط را به کار برند در غیر اینصورت شورا  ناچار خواهد بود، خاطیان را به دادستانی  و ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست معرفی کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد