دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

50 میلیون ریال کمک بلاعوض شرکت غزال ارسباران برای توسعه دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- روز دوشنبه، 31 تیر 1393 علی نظرزاده، مسئول خرید خراسان در شرکت غزال ارسباران مبلغ 50 میلیون ریال جهت توسعه دیزباد اهدا کرد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، اعضای شورای اسلامی دیزباد در پیامی تشکر خالصانه خود و مردم دیزباد را به مدیر عامل شرکت غزال ارسباران اعلام کردند.

 شرکت غزال ارسباران از جمله شرکت های بزرگ صادرکننده تره بار کشور به کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه است که گلچین محصولات را از اقصی نقاط کشور به خارج از کشور صادر می کند.

 گیلاس دیزباد و انگور پیکامی کاشمر از جمله مهمترین محصولات خراسان می باشد که در سال جاری توسط این شرکت برای صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه خریداری شد.

 این شرکت از حدود 15 سال قبل اقدام به خرید گیلاس دیزباد کرده است و از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 400 تن گیلاس خریداری و صادر کرده است. 


 

ادامه مطلب ...

با اتمام برداشت گیلاس رودخانه دیزباد، قیمت گیلاس باز هم بالا رفت

«دیزباد وطن ماست»- برداشت گیلاس رودخانه دیزباد در آخرین روزهای تیرماه به پایان رسید و قیمت گیلاس نیز با افزایش قابل توجهی همراه بود.

به گزارش دیزباد وطن ماست، قیمت هر کیلو گیلاس صادراتی دیزباد امروز با 500 تومان افزایش به 6000 تومان رسید و گیلاس بازار نیز با 500 تومان افزایش به قیمت 5500 تومان معامله شد. قیمت یک کیلو گیلاس کارخانه ای 4700 تومان گزارش شده است.

با اتمام برداشت گیلاس رودخانه دیزباد پس از عید سعید فطر نگهبانی از محل آسیاب عیسی به سر مزار بر می گردد و صرفا در روزهای جمعه نگهبانی در محل آسیاب انجام می شود.

مهندس محمود کردی در گفتگو با دیزباد وطن ماست درباره مشکل آب منازل گفت: «متاسفانه هنوز بسیاری از خانواده ها در خصوص مصرف آب رعایت نمی کنند و مشکل آب هنوز به قوت خود باقی است.»

گفتنی است آب رودخانه دیزباد در بازه چپ و بازه را دبی مناسبی دارد و در بازه بالا قدری با کم آبی مواجه هستیم.


طرح هادی روستایی در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- یکی از دوستان دیزبادی نظر داده بود که طرح هادی چیست و شورای اسلامی چه برنامه ای برای اجرای این طرح دارد؟

لذا این یادداشت را برای روشن سازی بحث برای دوستانی که ممکن است این سوال در ذهنشان وجود داشته باشد از باشگاه خبرنگاران نقل می کنم.

طرح هادی روستایی چیست؟


طرحهای هادی روستای از جمله پروژه هایی محسوب می شوند که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند.

به گزارش «دیزباد وطن ماست» پایه چنین طرحهای در کشور ما از سال 1362 و تحت عنوان، روان بخشی روستاها، در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به مورد اجرا گذاشته شد، و در سالهای بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری شد.

براساس این گزارش تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله، اهداف مورد نظر در طرحهای مذکور است.


بر اساس آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه عمران محلی، ناحیه ای، منطقه ایی، و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب مورخه 12/10/78 هیأت دولت، طرح هادی روستایی عبارت از:


طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرحهای جامع ناحیه ای تعیین می نماید.


مراحل تهیه طرح هادی

 

ادامه مطلب ...

هنوز جاده هایمان خاکی هستند؛ در دیزباد آرام برانید

«دیزباد وطن ماست»- یکی از کارهای برجسته شورای اسلامی دیزباد در طول 10 ماهی که از فعالیتش می گذرد، توجه به مسائل فرهنگی و به ویژه فرهنگ رانندگی است.

علاوه بر نصب تابلوهای توقف ممنوع در معابر پرتردد و باریک، به دلیل خاکی بودن جاده ساحلی و بقیه کوچه های دیزباد، نصب بنر در دیزباد یکی دیگر از کارهای فرهنگی است که شورای اسلامی در دستور کار خود قرار داده است.

رانندگانی که به دیزباد می آیند توجه داشته باشند که با حداقل ممکن سرعت در جاده ساحلی رانندگی کنند. سرعت های بالا علاوه بر اینکه امکان ایجاد خطر را برای سایر رانندگان، عابران و موتور سواران ایجاد می کند، باعث برخواستن گرد و غبار در هوا می شود و بیماری های متعددی را برای ساکنین ایجاد می کند.

علاوه بر این بنرها در ورودی دیزباد و در تابلوهای جاده دیزباد نیز بنرهایی برای فرهنگ سازی و با هدف توسعه فرهنگی نصب شده است.




علت قطعی های آب دیزباد مشخص شد

«دیزباد وطن ماست»- قطعی های مکرر آب در دیزباد این روزها صدای مردم را در آورده است.

به گزارش دیزباد وطن ماست، علت عدم وجود آب در ساعت 19 تا 24 پنجشنبه 26 تیر وجود هوا در لوله ها و عدم هواگیری بوده است.

علی گنجعلی (فرزند حاج حسن)، نماینده رسمی سازمان آب در دیزباد اعلام کرد که از روز چهارشنبه 25 تیر شورای اسلامی تدابیر خاصی را برای مقابله با مساله کمبود آب پیگیری می کند.

گفتنی است در هفته اخیر آب لوله کشی در بخشی از بالاده به طور کامل قطع بوده است.

لیدا میرشاهی می گوید: «متاسفانه آب در کوچه ما کلا بصورت شبانه روزی قطع شده و جالب است که خانه های روبروی ما همه آب دارند. نمیدانم مسئولش کیست اما به بالا و پایین بودن خونه ها ارتباط نداره و خونه هایی که در ارتفاع هستن برخلاف تصور آب دارند.»

روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد اعلام کرد: «علت قطعی آب عدم هواگیری لوله هاست و پس از هواگیری امیدواریم تا عصر امروز (جمعه) این مشکل رفع شود.»