دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

خانه هایی که در دیزباد منتظر برف اند تا فرو ریزند

«دیزباد وطن ماست»- دولت پیشین از نظر مالی آنقدر وضعیت خوبی داشت که تسهیلات خوبی برای بازسازی بناهای روستایی ارائه می شد اما در دولت جدید به نظر می رسد که دیزباد از این مهم برخوردار نیست.

خانه های زیادی در دیزباد هستند که سقف آنها در آستانه ریزش است. اما حقیقتا چگونه باید مردم را ترغیب کرد که این خانه ها را بازسازی کنند؛ زمانی که بسیاری از دارندگان این خانه ها، دیگر در کشور نیستند و انگیزه ای برای بازسازی بناهای خودشان ندارند.

شاید می شد با استفاده از توان شرکت تعاونی ها این بناها را به شرط استفاده به عنوان بوم کلبه بازسازی کرد. شاید بتوان پیشنهاداتی برای بازسازی به افراد داد اما قطعا هر کاری از طرف نهادهای مدنی انجام شود بهتر از کارهایی است که افراد انجام می دهند.

زیرا در شرایط فعلی هر کس خانه اش را بازسازی می کند آن را با مصالح جدید بازسازی می کند و این مساله باعث می شود که بافت سنتی دیزباد به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد.

اینکه به چه سمتی حرکت می کنیم بسیار مهم است، چراکه قطعا در آینده شرایط به این شکل باقی نخواهد ماند و شاید فرصت هایی که امروز برای این مسائل وجود دارد دیگر هرگز بوجود نیاید.



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد